statków pżm

Mariusz Rabenda

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

W piątek po południu miała się rozpocząć akcja ratunkowa uwolnienia statku PŻM, który silny wiatr zepchnął na mieliznę w okolicach Norfolk

Polski statek uratował dwóch włoskich żeglarzy

Polski statek pod cypryjską banderą uratował dwóch włoskich żeglarzy, których katamaran przewrócił się na Atlantyku - poinformował doradca dyrektora PŻM Krzysztof Gogol.

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

Załoga polskiego statku należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Mazury" uratowała francuskiego rozbitka na Atlantyku. Informację podał dziś doradca dyrektora PŻM Krzysztof Gogol.

Szczecin. Areszty dla trzech podejrzanych ws. oszustwa na szkodę PŻM

łapówki od spedytorów co kilka miesięcy w wysokości od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jeden z podejrzanych miał przyjąć łącznie 5,7 mln zł. Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

. Zabrali komputery i telefony. Wcześniej to samo zrobili w prywatnych mieszkaniach pracowników armatora. Dział Spedycji jest niewielki. Liczy tylko pięć osób. Nazwa jest myląca wobec tego, czym się zajmuje. Zadania działu to zaopatrzenie statków armatora np. w materiały eksploatacyjne. - Nie zostaliśmy

Polski statek uratował karaibskiego rozbitka

Statek "Odra", należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, uratował karaibskiego rozbitka, który dryfował przez siedem dni na małej, niesprawnej łodzi rybackiej, bez jedzenia i wody pitnej - poinformował doradca dyrektora generalnego PŻM Krzysztof Gogol. Jednostka dowodzona przez kpt

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

Sprawa radzieckich symboli na pochodzącym z dawnego ZSRR statku "Ładoga" wraca niemal dokładnie w piątą rocznicę pierwszego sporu na ten temat toczonego na łamach "Gazety Wyborczej". Spytany wówczas o te symbole poseł Leszek Dobrzyński z PiS nazwał je "niesmacznymi"

Głosowanie marynarzy - ale nie dla wszystkich

(PMŻ) Janusz Nahajowski powiedział PAP, że większość polskich marynarzy nie ma możliwości głosowania. W samym PŻM, który ma 73 statki, na morzu pracuje ok. 2 tys. ludzi. Ponadto przeszło 40 jednostek należy do innych armatorów polskich, na których pracuje około tysiąca marynarzy. W PŻM załogi

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM zapewnia jednak, że statkom nie grozi większe niebezpieczeństwo. Te, które stoją w porcie - wyjdą w morze, bo tak jest dla nich bezpieczniej, zaś "Wisła" poczeka, aż huragan ucichnie. Krzysztof Gogol zapewnił, że statki Polskiej Żeglugi Morskiej

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Gdy katamaran wywrócił się, rozbitkowie nadali sygnał SOS. Na ratunek Włochom ruszyła jednostka Polskiej Żeglugi Morskiej MS. Delia. - Najbliżej znajdował się statek PŻM Delia, który zboczył z kursu i popłynął na ratunek - poinformował doradca dyrektora PŻM, Krzysztof Gogol.Polski statek popłynął

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

- 31 maja podpisaliśmy nowy kontrakt z chińską stocznią Xingang w Tianjin. Przedłużamy o cztery jednostki serię budowanych tam masowców. Bardzo nam ten rodzaj statków odpowiada. Świetnie został odebrany przez rynek - mówi Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.Wcześniej zbudowane w Chinach masowce

PŻM inwestuje w nowe jednostki

armator wozi tam głównie wyroby stalowe z Holandii (na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego), natomiast w powrotnych rejsach do Europy transportuje głównie zboże i produkty rolne. Obecnie pływają tam dwie grupy statków PŻM: typu "Ziemiań (np. m/s Ziemia Zamojskań) oraz typu "Isań

PŻM chce zatrudnić stoczniowców

lat przyjmie do pracy od 300 do 500 pracowników morskich, w tym oficerów - mechaników i pokładowych - wyjaśnił Gogol.Stocznia Szczecińska w całej swojej historii zbudowała dla Polskiej Żeglugi Morskiej ponad 80 statków. Duża ich część wciąż pływa we flocie PŻM - największego polskiego armatora. Jego

Boom na rynku żeglugowym

odnawia też statki. W najbliższych latach, w związku ze starzeniem się ich części, armator będzie musiał sprzedać na złom kilkanaście statków i zastąpić je nowymi. Mimo że najwyższe stawki frachtowe dotyczyły największych statków, których PŻM nie ma (tzw. cape-size) i tras pacyficznych, na których PŻM

PŻM buduje w Szczecinie

Kontrakt wart 200 mln dol. na budowę dwóch promów podpisała wczoraj Polska Żegluga Morska ze Stocznią Szczecińską "Nowa" To pierwszy kontrakt największego polskiego armatora z polską stocznią od dziesięciu lat. W tym czasie PŻM zlecała budowę statków w stoczniach chińskich oferujących

PŻM kontra resort skarbu państwa - cd.

należy 80 statków. W roku 1999 bez zgody Ministerstwa Skarbu została przeniesiona do innej zależnej od PŻM spółki Polsteam Brokers. Dzięki temu zarząd PŻM "zwolnił się" z obowiązku uzgadniania decyzji majątkowych dotyczących Żeglugi Polskiej z resortem skarbu. W poniedziałek "

PŻM-owska złota akcja znów zmieni właściciela

wybuchła afera z APB, szefostwo PŻM ogłosiło, że głównym celem operacji ze złotą akcją było zabezpieczenie się przed wrogim przejęciem firmy i wyprzedażą statków. Ich zdaniem taką próbę podjął w kwietniu 1999 r. BIG Bank Gdański. Po zbyciu jednej akcji Żeglugi Polskiej PŻM przestał być jedynym udziałowcem

PŻM sama wybiera sobie szefa

na transakcję nie wydał zgody. PŻM inwestuje Chińska stocznia Xingang w Tianjin zbuduje dla PŻM kolejne cztery masowce o nośności 37,6 tys. DWT. Wartość kontraktu zastrzeżona jest tajemnicą handlową, ale wiadomo, że cena każdego ze statków będzie wyższa niż 17,5 mln dol. Tyle kosztowały cztery

PŻM: Menedżerowie "prywatnie" prywatyzują firmę?

jest przedsiębiorstwem państwowym, w którego skład wchodzi kilkanaście spółek. Najważniejsza z nich Żegluga Polska jest właścicielem 80 statków. W poniedziałek "Rzeczpospolita" ujawniła, że bez zgody udziałowców APB z gigantycznym majątkiem Żeglugi Polskiej (szacowanym na 700 mln dolarów

Walka o ster w PŻM

100 proc. należała do przedsiębiorstwa państwowego PŻM, stanowi najważniejszy podmiot Grupy PŻM. To ona faktycznie jest właścicielem wszystkich 81 statków grupy. Przed transakcją PŻM miał 100 proc. akcji w Żegludze Polskiej. ŻP była więc tzw. państwową osobą prawną. Po dokonaniu transakcji z 1,5 tys

Akcja ze złotą akcją w PŻM

związane z szacowanym na 700 mln dol. państwowym majątkiem. Chodzi o akcję zależnej od PŻM spółki Żegluga Polska, w której są prawie wszystkie spośród ponad 80 statków armatora. Akcję tę Brzezicki sprzedał w 1999 r. - wbrew woli MSP - innej zależnej od PŻM spółce Polsteam Brokers. Transakcja uwolniła

Amsterdam: Greenpeace zatrzymała polski statek

Amsterdam: Greenpeace zatrzymała polski statek

masowych terminali amsterdamskiego portu i zablokowali ich pracę. W tym czasie unieruchomione dźwigi powinny wyładowywać węgiel ze statku m/s "Maciej Rataj", należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej. Polski statek przywiózł do Amsterdamu 33 750 ton węgla z Rosji. Jak podała agencja AFP

PŻM: Próba prywatyzacji pracowniczej

PŻM: Próba prywatyzacji pracowniczej

kapitał na wykupienie majątku. Gdyby przystąpili do niej wszyscy pracownicy i każdy wpłacił po 5 tys. zł, to kapitał zakładowy będzie wynosił tylko 15 mln zł. Najważniejsze jednak, że w PŻM praktycznie nie ma majątku, bo 75 z 80 statków należy do Żeglugi Polskiej i innych zależnych od niej spółek, a

PŻM wpłynął na wycofanie ustawy?

sprzedał jedną akcję Żeglugi Polskiej - spółki-córki PŻM, do której należy większość z 80 statków armatora - innej spółce zależnej. Transakcja uwolniła dyrektora PŻM od obowiązku konsultowania decyzji majątkowych z resortem. W styczniu 2005 r. okazało się, że akcja, którą zaczęto nazywać "złotą"

Statek Polskiej Żeglugi Morskiej uratował rozbitków na Oceanie Spokojnym

Masowiec PŻM płynął z indonezyjskiego portu Tanjung-Bara w kierunku Malezji. Kilkanaście mil morskich od brzegu, w Cieśninie Makasar, polscy marynarze zauważyli tonącą, dryfującą jednostkę z grupą ludzi, którzy próbowali utrzymać się na nadbudówce. Rozpaczliwie wzywali pomocy. Kapitan polskiego

Człowiekowi Rydzyka CBA nie straszne

znajomość. Szymoński jako wiceminister infrastruktury przeforsował wykreślenie z ustawy przepisu o konieczności konsultowania zatrudnienia na statkach ze związkami zawodowymi. Na tym zależało Brzezickiemu jako szefowi PŻM. Gdy Szymoński stracił posadę ministra, Brzezicki zatrudnił go w PŻM na stanowisku

Wilk eksportowy

Największy armator Polska Żegluga Morska ma obecnie 71 statków, z których żaden nie pływa pod polską banderą. Załogi PŻM liczą zaledwie 2,5 tys. osób. Jednocześnie nigdy przedtem po morzach nie pływało tak wielu Polaków jak teraz. Piotr Masny, przewodniczący Związku Agentów i Przedstawicieli

Polska Żegluga Morska kupiła prom

. Po gruntownym remoncie, wczesną jesienią, wejdzie on na regularną linię. Po przejęciu przez armatora polskiego statek będzie nosił nazwę "Gryf". Jego operatorem będzie spółka promowa Unity Line. Załogę będą stanowili marynarze PŻM. "Kaptan Burhanettin Isim", czarterowany obecnie

NIK ujawnia nadużycia w państwowych spółkach i przedsiębiorstwach

mln zł strat. Przykłady? Polska Żegluga Morska powołała sześć spółek zależnych i pięć stowarzyszonych. Najważniejszą z nich jest Żegluga Polska, która zarządza ok. 80 statkami. Z kolei ta spółka weszła z udziałami w 94 kolejne spółki-wnuczki, które są zaangażowane w jeszcze następne firmy

Powstanie "morskiego" resortu przesądzone

jednego ministra będą znacznie wydajniejsze" - pokreślił. Brzezicki liczy, że szefowi resortu uda się połączyć rozwój polskich armatorów z budową statków dla nich w polskich stoczniach. Wówczas byłoby możliwe stworzenie systemu podobnego do tego jaki mają Niemcy - twierdzi. Jak wyjaśnił, u naszych

W całym kraju trwają modlitwy w intencji Papieża

papieża: "Nie lękajcie się miłości, która stawia człowiekowi wymagania" oraz herb papieski.Na statkach Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej rozsianych po całym świecie opuszczono do połowy masztu flagę armatorską PŻM i przystrojono ją żałobnym kirem. Wciąż wypełniają się księgi kondolencyjne wyłożone

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Prom

Prom – statek wodny służący do przewozu osób i towarów. Promy morskie Promy morskie stanowią typ statków, który wykształcił się ze statków pasażerskich. Promy obsługują regularne połączenia między portami (tzw. żegluga wahadłowa). Bywają promy wyłącznie pasażerskie, ale obecnie wśród

Statek pasażerski

miejsca kabinowe dla ponad 12 pasażerów. Przez następne lata utarł się podział na statki pasażerskie zabierające powyżej 100 pasażerów oraz pasażersko-towarowe mogące pomieścić od 12 do 100 osób. Coraz bardziej upowszechniała się żegluga promowa, pojawiły się też nowe typy statków np. poduszkowce, szybkie

MS Gdynia

MS Gdynia – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 26 czerwca 2012 roku, matką chrzestną została Zofia Gałka. Gdynia to typowy masowiec typu handy-size. Imiona pierwszych 13 jednostek

MS Szczecin

MS Szczecin – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 14 marca 2012 roku, matką chrzestną została Teresa Kołogrecka-Bajek. Szcecin to typowy masowiec typu handy-size. Imiona pierwszych

MS Koszalin

MS Koszalin – kolejny z serii masowców zbudowany dla Polskiej Żeglugi Morskiej w chińskiej stoczni Xingang w TjanjinPŻM Statek na stronach PŻM. Ochrzczony został 14 czerwca 2012 roku, matką chrzestną została Teresa Żurowska. Koszalin to typowy masowiec typu handy-size . Imiona pierwszych 13

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.