statków pżm

PAP

Nowe statki dla PŻM

Nowe statki dla PŻM

Polska Żegluga Morska (PŻM) wzbogaci się o cztery nowe jednostki. Ma je odebrać z chińskiej stoczni w 2017 r. Statki będą kosztować armatora około 100 mln USD

PŻM remontuje statki w polskich stoczniach

Z 20 remontów statków, jakie Polska Żegluga Morska planuje wykonać w br., wszystkie mają zostać zrealizowane w polskich stoczniach: Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" w Szczecinie, Stoczni Remontowej "Nauta" w Gdyni oraz Gdańskiej Stoczni "Remontowa".

Podwójny Sylwester na statku PŻM

Polska załoga statku m/s "Karpaty" będzie w tym roku wyjątkowo dwukrotnie witać Nowy Rok. Pierwszy raz powita 2015 rok, zbliżając się od wschodu do międzynarodowej linii zmiany daty, a potem drugi raz - po jej przekroczeniu, jako ostatni Polacy.

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

Zepchnięty na plażę wielki statek PŻM stał się atrakcją wschodniego wybrzeża USA

więcej 200 metrów od brzegu, czekając, aż zostanie wyciągnięty - mówi Krzysztof Gogol z PŻM. Gdy wiatr ustał i woda w Atlantyku opadła, statek niemal w całości wynurzył się ponad lustro wody. Z plaży widać niemal całą gruszkę statku. "Ornak" osiadł na mieliźnie w środę około godz. 20.30

PŻM odbiera nowe statki w Chinach

przewodu ładunków takich jak zboże, węgiel, fosforyty itd. Jego załogę stanowi 20 osób. Stocznia w Tianjin oddaje planowo do eksploatacji wszystkie zamówione przez PŻM statki. W czwartek odbyły się uroczystości wodowania siódmego z serii masowca - m/s "Kurpie", oraz położenia stępki - ósmego - m

Internet dla marynarzy Polskiej Żeglugi Morskiej

naczelnego PŻM Krzysztof Gogol. Nawet na środku oceanu "peżetemowski" marynarz będzie mógł utrzymywać stałą łączność ze swoimi bliskimi w kraju, a nasze statki pływają na wszystkich oceanach świata - dodał Gogol. Trzymiesięczne próby nowego systemu zainstalowanego na statku m/s "Orla"

Statek PŻM wpadł na mieliznę i zablokował wielki szlak żeglugowy [WIDEO]

Statek PŻM wpadł na mieliznę i zablokował wielki szlak żeglugowy [WIDEO]

Informację jako pierwszy podał portal www.gospodarkamorska.pl. "Juno" wpadł na mieliznę w poniedziałek wieczorem. Jak informuje portal: Zawiniło prawdopodobnie sterowanie jednostki. Masowiec o mało co nie uderzył w pobliski most (zwany Mostem Tysiąca Wysp), ale na szczęście udało się unikn

Nowy statek PŻM zwodowany w Chinach

Nowy statek PŻM zwodowany w Chinach

Statek jest pierwszym z serii ośmiu tzw. jeziorówców zamówionych przez PŻM (wszystkie statki z tej serii będą miały nazwy polskich jezior). M/s "Miedwie" to masowiec o nośności 30 tys. DWT i wymiarach, które pozwalają mu wpływać przez system wąskich śluz na Wielkie Jeziora Amerykańskie

Lepsze wyniki Polskiej Żeglugi Morskiej

"Łącznie było to 5,2 mln ton, przy 4,3 mln ton odnotowanych w bardzo słabym pierwszym kwartale 2013 roku. Jest to znaczący wzrost zatrudnienia statków PŻM" - podkreślił Gogol. "W związku z mniejszymi zamówieniami armatorów i dużym tempem złomowania, na rynku zmniejszyła się nadpodaż

"Wadowice II" - nowy statek PŻM

jej szerokość - 28,5 m. Załogę statku będzie stanowić 21 osób. "Wadowice II" będą jednym z dziesięciu statków z serii jednostek noszących nazwy polskich krain geograficznych. Statki powstają na zlecenie PŻM w chińskiej stoczni Xingang. "Wadowice II" zostaną zwodowane prawdopodobnie

Kotwica ze Szczecina dla toruńskiego kościoła. 12-tonowy prezent dla o. Rydzyka

Kotwica ze Szczecina dla toruńskiego kościoła. 12-tonowy prezent dla o. Rydzyka

później rząd Platformy Obywatelskiej, chciały komercjalizować PŻM, a my przeciwko temu protestowaliśmy, tylko Radio Maryja pozwalało nam mówić. Inne media były dla nas "zamknięte" - wspomina Kowalski. Tłumaczy, że kotwica to piękna pamiątka po statku. I symbol... - Bezpieczeństwa, stabilności

Polski statek uratował dwóch włoskich żeglarzy

kapitanowi statku i armatorowi, czyli PŻM za to, że zgodził się, aby jednostka zeszła z kursu i popłynęła na pomoc - powiedział Gogol.Delia jest w rejsie z Brazylii na Islandię. Włosi albo popłyną też na Islandię, albo zejdą na ląd na Azorach.

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

Załoga polskiego statku uratowała na Atlantyku rozbitka

- W czwartek, na wysokości wybrzeży portugalskich, polski statek m/s "Mazury" uratował żeglarza, który w sztormie stracił maszt swojego jachtu i dryfował na wpół zatopionym kadłubie swojej jednostki po otwartym oceanie - powiedział Gogol. Polski statek dowodzony przez kapitana żeglugi

Szczecin. Śledztwo ws. nieprawidłowości w dziale spedycji PŻM

pracowników działu zajmującego się głównie dystrybucją części zamiennych na statki nie został zatrzymany. Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek zależnych.

PŻM wozi fosforyty dla Polic

Jak powiedział PAP doradca dyrektora PŻM Krzysztof Gogol, w styczniu dwa statki armatora przywiozą Zakładom Chemicznym w Policach łącznie ponad 50 tys. ton fosforytów. "W ubiegłym roku przewozy podstawowego surowca do produkcji nawozów - fosforytów - statkami PŻM były nieregularne. Przyczyną

Szczecin. Areszty dla trzech podejrzanych ws. oszustwa na szkodę PŻM

łapówki od spedytorów co kilka miesięcy w wysokości od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jeden z podejrzanych miał przyjąć łącznie 5,7 mln zł. Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

CBA weszło do Polskiej Żeglugi Morskiej. Cel? Tajemnica

. Zabrali komputery i telefony. Wcześniej to samo zrobili w prywatnych mieszkaniach pracowników armatora. Dział Spedycji jest niewielki. Liczy tylko pięć osób. Nazwa jest myląca wobec tego, czym się zajmuje. Zadania działu to zaopatrzenie statków armatora np. w materiały eksploatacyjne. - Nie zostaliśmy

Baniak: kondycja Polskiej Żeglugi Morskiej jest stabilna

Baniak przypomniał, że Polska Żegluga Morska jest największym polskim armatorem posiadającym łącznie w grupie kapitałowej 69 statków. W ramach grupy działa 117 spółek zależnych. "Oceniamy, że kondycja PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego jest stabilna, mimo znaczącego pogorszenia wyników

30 tys. osób może nie zagłosować w wyborach prezydenckich. Duży problem naszych marynarzy

30 tys. osób może nie zagłosować w wyborach prezydenckich. Duży problem naszych marynarzy

banderami, m.in.: maltańską, cypryjską, panamską czy liberyjską. Są zarejestrowane za granicą, jako spółki, których właścicielem jest PŻM z siedzibą w Szczecinie. "Nasze statki spełniają wszystkie warunki, by przeprowadzić na nich wybory: PŻM ma siedzibę w Polsce, kapitan jest Polakiem, brakuje nam

Boże Narodzenie na statkach Polskiej Żeglugi Morskiej

najczęściej odwiedzanym przez statki PŻM akwenie, czyli Atlantyku, znajdą się w czasie świąt załogi m.in.: m/s "Miedwie" (rejs z USA do Wielkiej Brytanii) oraz m/s "Mamry" czy m/s "Nogat", które płyną z Wielkich Jezior Amerykańskich ze zbożem do Europy. Część marynarzy będzie

Polski statek uratował karaibskiego rozbitka

łodzi. Po chwili zauważono rozbitka, który rozpaczliwie zaczął wzywać pomocy. Natychmiast ogłoszono alarm "człowiek za burtą" i statek podszedł do łodzi. Gdy łódź znalazła się przy burcie masowca, rozbitek desperackim skokiem rzucił się na reling statku, został pochwycony przez załogę i

Baniak: Polska Żegluga Bałtycka działa na rozwojowym rynku

zarządzanie statkami, z wynajmu pływającego dźwigu oraz z usług związanych z obsługą platform wiertniczych. Na koniec 2014 r. PRO osiągnęła nieco ponad 400 tys. zł zysku. Baniak zaznaczył, że PRO jest "przedsiębiorstwem w prywatyzacji". Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) to jednoosobowa spółka skarbu

PŻM z zyskiem, Szynkaruk też okay

PŻM z zyskiem, Szynkaruk też okay

We wtorek Rada Pracownicza PŻM przyjęła bilans przedsiębiorstwa za 2008 r. Przedsiębiorstwo osiągnęło w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 50,253 mln zł. To o 2,5 mln zł więcej niż rok wcześniej. Pamiętać jednak trzeba, że PŻM jest bezpośrednio właścicielem zaledwie pięciu statków. Pozostałe 66

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 15

"psującym rynek w ostatnich latach" była nadpodaż tonażu masowców. W 2013 roku na rynek weszło jednak o 40 proc. mniej tych statków niż w 2012. W tym roku wzrost nowego tonażu masowców ma wynieść 7 proc., co odpowiada spodziewanemu wzrostowi handlu surowcami na świecie szacowanemu na 7-8 proc

PiS za dekomunizacją statku. Nie podoba się sierp i młot na kominie

Sprawa radzieckich symboli na pochodzącym z dawnego ZSRR statku "Ładoga" wraca niemal dokładnie w piątą rocznicę pierwszego sporu na ten temat toczonego na łamach "Gazety Wyborczej". Spytany wówczas o te symbole poseł Leszek Dobrzyński z PiS nazwał je "niesmacznymi"

Głosowanie marynarzy - ale nie dla wszystkich

(PMŻ) Janusz Nahajowski powiedział PAP, że większość polskich marynarzy nie ma możliwości głosowania. W samym PŻM, który ma 73 statki, na morzu pracuje ok. 2 tys. ludzi. Ponadto przeszło 40 jednostek należy do innych armatorów polskich, na których pracuje około tysiąca marynarzy. W PŻM załogi

Polskie statki uciekają przed "Gustavem"

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM zapewnia jednak, że statkom nie grozi większe niebezpieczeństwo. Te, które stoją w porcie - wyjdą w morze, bo tak jest dla nich bezpieczniej, zaś "Wisła" poczeka, aż huragan ucichnie. Krzysztof Gogol zapewnił, że statki Polskiej Żeglugi Morskiej

Polski statek płynie ratować dwóch włoskich żeglarzy

Gdy katamaran wywrócił się, rozbitkowie nadali sygnał SOS. Na ratunek Włochom ruszyła jednostka Polskiej Żeglugi Morskiej MS. Delia. - Najbliżej znajdował się statek PŻM Delia, który zboczył z kursu i popłynął na ratunek - poinformował doradca dyrektora PŻM, Krzysztof Gogol.Polski statek popłynął

Dwa Szczeciny mogą pływać po morzach i oceanach

- 31 maja podpisaliśmy nowy kontrakt z chińską stocznią Xingang w Tianjin. Przedłużamy o cztery jednostki serię budowanych tam masowców. Bardzo nam ten rodzaj statków odpowiada. Świetnie został odebrany przez rynek - mówi Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM.Wcześniej zbudowane w Chinach masowce

PŻM buduje w Szczecinie

To pierwszy kontrakt największego polskiego armatora z polską stocznią od dziesięciu lat. W tym czasie PŻM zlecała budowę statków w stoczniach chińskich oferujących ceny niższe nawet o 30 proc. od europejskich. Dlaczego teraz promy powstaną w Szczecinie? - To skomplikowane, zaawansowane technicznie

PŻM chce zatrudnić stoczniowców

lat przyjmie do pracy od 300 do 500 pracowników morskich, w tym oficerów - mechaników i pokładowych - wyjaśnił Gogol. Stocznia Szczecińska w całej swojej historii zbudowała dla Polskiej Żeglugi Morskiej ponad 80 statków. Duża ich część wciąż pływa we flocie PŻM - największego polskiego armatora. Jego

PŻM inwestuje w nowe jednostki

oceanicznymi do portów na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Szczeciński armator wozi tam głównie wyroby stalowe z Holandii (na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego), natomiast w powrotnych rejsach do Europy transportuje głównie zboże i produkty rolne. Obecnie pływają tam dwie grupy statków PŻM

Boom na rynku żeglugowym

odnawia też statki. W najbliższych latach, w związku ze starzeniem się ich części, armator będzie musiał sprzedać na złom kilkanaście statków i zastąpić je nowymi. Mimo że najwyższe stawki frachtowe dotyczyły największych statków, których PŻM nie ma (tzw. cape-size) i tras pacyficznych, na których PŻM

Rozruch nowej stoczni wcale nie będzie łatwy

stoi w portach bez zatrudnienia. - Od pół roku nie zlecono na świecie żadnego nowego kontraktu na budowę kontenerowca - mówi Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM, który analizował, co dzieje ostatnio w branży. Tymczasem to właśnie takie statki stanowiły od zawsze lwią część statków budowanych w

Warto sprzedawać armatora? 10 rzeczy, które należy wiedzieć o PŻB

to największy operator morski w północnej Europie. Obsługuje 30 tras promowych i ma we flocie 60 statków pasażerskich i handlowych. Najwięcej operacji na dobę wykonuje między Wielką Brytanią (Dover) i Francją (Calais i Dunkierka) - 22 rejsy na dobę. Pod koniec 2008 r. PŻB wyczarterowała DFDS-owi

PŻM kontra resort skarbu państwa - cd.

należy 80 statków. W roku 1999 bez zgody Ministerstwa Skarbu została przeniesiona do innej zależnej od PŻM spółki Polsteam Brokers. Dzięki temu zarząd PŻM "zwolnił się" z obowiązku uzgadniania decyzji majątkowych dotyczących Żeglugi Polskiej z resortem skarbu. W poniedziałek "

SSN pozbywa się wiedzy: projektów i patentów

Przetarg ogłosił właśnie zarządca kompensacji, który odpowiada za demontaż Stoczni Szczecińskiej Nowa i spłacenie wierzycieli. Projekty statków mają być sprzedane w trzech pakietach. W pierwszym pod młotek idzie dokumentacja zbiornikowca typu B 573 oraz chemikaliowca B 588. Ten ostatni projekt jest

W rejs żaglowcem albo masowcem. Nie wierzysz?

Krzysztof Gogol, doradca dyrektora generalnego PŻM. - Można wynająć kabinę i wziąć udział w rejsie, np. na pokładzie masowca. Dużym powodzeniem cieszą się rejsy między Holandią a amerykańskimi Wielkimi Jeziorami. Pamiętać jednak należy, że statki pływają w sposób trampowy, czyli nieregularnie. Statek płynie

PŻM buduje w Chinach największy masowiec

Statek powstaje w stoczni New Times Shipyard niedaleko Szanghaju. "Giewont" będzie największym masowcem w historii polskiej marynarki handlowej. Oddanie jednostki do eksploatacji spodziewane jest na początku przyszłego roku. M/s "Giewont" ma 230 metrów długości i ponad 32 metry

PŻM-owska złota akcja znów zmieni właściciela

wybuchła afera z APB, szefostwo PŻM ogłosiło, że głównym celem operacji ze złotą akcją było zabezpieczenie się przed wrogim przejęciem firmy i wyprzedażą statków. Ich zdaniem taką próbę podjął w kwietniu 1999 r. BIG Bank Gdański. Po zbyciu jednej akcji Żeglugi Polskiej PŻM przestał być jedynym udziałowcem

Statek, jak człowiek, potrzebuje przyjaźni

kapitan statku. Jak Turcy kupili Mazovię, trzeba było wyrżnąć z promu ozdobne drewniane mazowieckie koguty. Nie uważają motywów zwierzęcych. Jechały pociągi z darami przez Polskę Danuta Barcikowska, jedyna obecnie kobieta kapitan na statkach PŻM-u, zastanawia się, jak do stoczni w Chinach dowieźć obraz

Oni tworzą nasze statki. Czy się rozpierzchną?

spełnili wszystkie oczekiwania PŻM. Promy są dla kierowców tirów wyjątkowo komfortowe. Dzięki świetnej sterowności, statek może wejść do portów nawet przy trudnych warunkach, a do tego jest oszczędny w eksploatacji. Może płynąć tylko na jednym z dwóch silników. Specjalnością Jacka Łożyńskiego są

PŻM sama wybiera sobie szefa

na transakcję nie wydał zgody. PŻM inwestuje Chińska stocznia Xingang w Tianjin zbuduje dla PŻM kolejne cztery masowce o nośności 37,6 tys. DWT. Wartość kontraktu zastrzeżona jest tajemnicą handlową, ale wiadomo, że cena każdego ze statków będzie wyższa niż 17,5 mln dol. Tyle kosztowały cztery

Mówią związkowcy

sytuacja na rynku i nie upieramy się, by natychmiast rozpocząć budowę statków. Chcemy jednak rozpoczęcia na terenie stoczni jakiejkolwiek innej działalności. Tak, by ludzie mając pracę mogli doczekać do ponownej hossy na rynku okrętowym, kiedy można byłoby do budowy statków wrócić. Na demonstrację

PŻM: Menedżerowie "prywatnie" prywatyzują firmę?

jest przedsiębiorstwem państwowym, w którego skład wchodzi kilkanaście spółek. Najważniejsza z nich Żegluga Polska jest właścicielem 80 statków. W poniedziałek "Rzeczpospolita" ujawniła, że bez zgody udziałowców APB z gigantycznym majątkiem Żeglugi Polskiej (szacowanym na 700 mln dolarów

Stocznia od nowa - opinie związkowców

Szczecina jest dość dobra. Być może pomoże nam to, że prezes Polskich Stoczni pracował kiedyś dla Spliethoffa, dla którego w Szczecinie budowaliśmy statki. Mamy też PŻM, dla którego mieliśmy zaprojektować i zbudować promy. Na tych kontaktach i przerwanych za czasów SSN kontraktach możemy rozpędzić stocznię

Walka o ster w PŻM

100 proc. należała do przedsiębiorstwa państwowego PŻM, stanowi najważniejszy podmiot Grupy PŻM. To ona faktycznie jest właścicielem wszystkich 81 statków grupy. Przed transakcją PŻM miał 100 proc. akcji w Żegludze Polskiej. ŻP była więc tzw. państwową osobą prawną. Po dokonaniu transakcji z 1,5 tys

Referendum na morzu

zdefiniowało polski statek jako "jednostkę pływającą pod polską banderą". "Takie określenie powoduje, że z 80 statków największego polskiego armatora - Polskiej Żeglugi Morskiej - tylko na ośmiu zostaną utworzone komisje referendalne" - poinformował rzecznik prasowy PŻM, Krzysztof Gogol

Akcja ze złotą akcją w PŻM

związane z szacowanym na 700 mln dol. państwowym majątkiem. Chodzi o akcję zależnej od PŻM spółki Żegluga Polska, w której są prawie wszystkie spośród ponad 80 statków armatora. Akcję tę Brzezicki sprzedał w 1999 r. - wbrew woli MSP - innej zależnej od PŻM spółce Polsteam Brokers. Transakcja uwolniła

Amsterdam: Greenpeace zatrzymała polski statek

statek przywiózł do Amsterdamu 33 750 ton węgla z Rosji. Jak podała agencja AFP, aktywiści Greenpeace twierdzili, że węgiel ma trafić do jednej z holenderskich elektrowni atomowych. - To nieprawda - zaprzecza Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM. - Jest przeznaczony dla odbiorcy niemieckiego. PŻM stale

Statek Polskiej Żeglugi Morskiej uratował rozbitków na Oceanie Spokojnym

Masowiec PŻM płynął z indonezyjskiego portu Tanjung-Bara w kierunku Malezji. Kilkanaście mil morskich od brzegu, w Cieśninie Makasar, polscy marynarze zauważyli tonącą, dryfującą jednostkę z grupą ludzi, którzy próbowali utrzymać się na nadbudówce. Rozpaczliwie wzywali pomocy. Kapitan polskiego

Polska Żegluga Morska kupiła prom

. Po gruntownym remoncie, wczesną jesienią, wejdzie on na regularną linię. Po przejęciu przez armatora polskiego statek będzie nosił nazwę "Gryf". Jego operatorem będzie spółka promowa Unity Line. Załogę będą stanowili marynarze PŻM. "Kaptan Burhanettin Isim", czarterowany obecnie

Wilk eksportowy

Największy armator Polska Żegluga Morska ma obecnie 71 statków, z których żaden nie pływa pod polską banderą. Załogi PŻM liczą zaledwie 2,5 tys. osób. Jednocześnie nigdy przedtem po morzach nie pływało tak wielu Polaków jak teraz. Piotr Masny, przewodniczący Związku Agentów i Przedstawicieli

Prezes stoczni: wodowanie będzie otwarte

., druga - w około 10 proc. Mamy też gotowe w 90 proc. projekty techniczne dwóch promów dla PŻM. Tyle że Stocznia Szczecińska Nowa w czerwcu przestanie istnieć. Kto wtedy dokończy te statki? - Mogą być zbudowane pod innym szyldem, ważne, by stało się to w Szczecinie. Każde inne rozwiązanie będzie na pewno

Człowiekowi Rydzyka CBA nie straszne

ARP łączy wieloletnia znajomość. Szymoński jako wiceminister infrastruktury przeforsował wykreślenie z ustawy przepisu o konieczności konsultowania zatrudnienia na statkach ze związkami zawodowymi. Na tym zależało Brzezickiemu jako szefowi PŻM. Gdy Szymoński stracił posadę ministra, Brzezicki

Debata o Szczecinie - na wezwanie arcybiskupa

klasy toru do 9 metrów. Dla 99 proc. statków wpływających do Szczecina te 15 centymetrów nie ma żadnego znaczenia. Spłycenie toru byłoby (podkreślam: byłoby) problemem głównie dla portu w Policach i samych Zakładów Chemicznych Police, czego oczywiście też nie należy lekceważyć. Szczecin w sprawie toru

Stoczniowcy proszą Buzka o ratunek

zajmujące się obsługą hipotek okrętowych. Przez analityków jest to postrzegane jako pierwszy krok do egzekucji statków. Światełkiem w tunelu są przewozy na linii Ameryka Południowa-Europa. Tu znaleźli się armatorzy poszukujący kontenerowców, i to tych niewielkich, do 2000 TEU, a takie właśnie budowano w

NIK ujawnia nadużycia w państwowych spółkach i przedsiębiorstwach

mln zł strat. Przykłady? Polska Żegluga Morska powołała sześć spółek zależnych i pięć stowarzyszonych. Najważniejszą z nich jest Żegluga Polska, która zarządza ok. 80 statkami. Z kolei ta spółka weszła z udziałami w 94 kolejne spółki-wnuczki, które są zaangażowane w jeszcze następne firmy

Stocznię trzeba sprzedać, nie reanimować

okazało się beznadziejnym gospodarzem niezależnie od politycznych barw rządzących? Nigdy więcej państwa w stoczni Tak jak i wielu szczecinian nie wyobrażam sobie Szczecina bez stoczni. Nie jesteśmy jeszcze na takim etapie rozwoju jak Szwecja, gdzie można było sobie pozwolić na likwidację produkcji statków

Morska gra Macajem, czyli spór o patrona AM

", na którym w latach 1934-35 odbył rejs dookoła świata. Zmarł w 1972 r. Jest patronem SP 56 w Szczecinie i Pogotowia Opiekuńczego. Jego imię nosi jedna z ulic na Gumieńcach. Imię Konstantego Maciejewicza nosił też statek, na którym w latach 70. XX w. działało Liceum Morskie. Maszt z tego statku

Brudziński: Szczecin musi mieć stocznię

technologiach. Budowa statku to nie produkcja kajaków. Budowane dzisiaj statki, także te wypływające ze Stoczni Szczecińskiej, to produkty nafaszerowane elektroniką i wymagające kunsztu, precyzji i wyrafinowanej myśli technologicznej. Warto to przypomnieć, bo czytając teksty red. Jachima i prezydenta Krzystka

Powstanie "morskiego" resortu przesądzone

jednego ministra będą znacznie wydajniejsze" - pokreślił. Brzezicki liczy, że szefowi resortu uda się połączyć rozwój polskich armatorów z budową statków dla nich w polskich stoczniach. Wówczas byłoby możliwe stworzenie systemu podobnego do tego jaki mają Niemcy - twierdzi. Jak wyjaśnił, u naszych

Wolność po polsku: Andrzej Gołaś

można kontaktować się ze statkami). Tu poznaje słynnego żeglarza Kubę Jaworskiego. Po latach, kiedy Kuba będzie już śmiertelnie chory, kupi od niego dom w Tanowie. Pływanie zaczyna w PŻM na promie do Ystad. Jedzie na wycieczkę do Szwecji i tam mustruje na statek. Do kraju wraca po dwóch latach. - Jedyną

Którzy odeszli. O tych, co zostaną w pamięci

Szczecinie w latach 1994-1996 oraz 2002-2006. Był absolwentem Państwowej Szkoły Morskiej oraz Wyższej Szkoły Morskiej. W 1975 r. uzyskał stopień kapitana żeglugi wielkiej. W latach 1966-1984 zatrudniony w PŻM, przeszedłszy wiele stopni od asystenta pokładowego po kapitana statku. Od 1996 r. do 1998 r

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów