rude pravo

mil, PAP

Czechy. Azyl dla rosyjskiego diakona. Zerwał z Cerkwią, bronił Pussy Riot

Czechy. Azyl dla rosyjskiego diakona. Zerwał z Cerkwią, bronił Pussy Riot

Władze czeskie przyznały azyl polityczny rosyjskiemu prawosławnemu diakonowi Siergiejowi Baranowowi, który w liście do patriarchy Cyryla protestował przeciwko procesowi członkiń grupy Pussy Riot - poinformował dziennik "Rude Pravo". Duchowny pisał, że nie chce pozostawać w Kościele z "kłamcami i hipokrytami".

"Przez 28 lat nie ujawniłem, co powiedział mi papież"

Uznany włoski publicysta Luigi Geninazzi przez prawie trzy dekady nie ujawniał słów papieża o Czechosłowacji, które w latach 80. mogłyby wzbudzić polityczne kontrowersje.

Kundera przestał być bogiem

- Ta sprawa czyni bardziej ludzkim tego

Czeskie gazety już nie są czeskie

Czeskie gazety już nie są czeskie

jedynie dwa dzienniki ogólnokrajowe - lewicowe "Pravo" (170 tys.) oraz "Halo Noviny", organ Komunistycznej Partii Czech i Moraw (wydawcy deklarują nakład 50 tys.). Na długiej liście tygodników i miesięczników periodyki mające czeskiego właściciela to wyjątki funkcjonujące w niszowych

Piękna rupieciarnia

, Bohumil, Hrabal

Piękna rupieciarnia , Bohumil, Hrabal

jej biust" i ustalają, że "Julcia elegancko pokaże cycki... No i tajniacy wpadli w zachwyt, jak to zamierzamy powitać pana prezydenta Clintona, i że oni to tu zabezpieczą...". Dziennik "Pravo" nie tylko zamieścił to opowiadanie, ale także zdjęcie samego pisarza ssącego

KSCzM - partia z ulicy Więźniów

kolegów z Rudy Śląskiej i Katowic. Dzięki wieloletniej pracy w kopalni 58-letni sekretarz jest już na emeryturze. Lokalne media podają dwa powody sukcesu komunistów. W powiecie tachowskim była najmniejsza frekwencja w całym województwie pilzneńskim - 54 proc. (w całym kraju 58 proc.). Ponadto "

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

rude pravo

Rudé právo (czes. dosł. "czerwone prawo") - centralny organ Komunistycznej Partii Czechosłowacji, pierwszy numer ukazał się 21 października 1920 roku, w latach 1948-1989 jako dziennik o najwyższym nakładzie odgrywał kluczową rolę w szerzeniu propagandy komunistycznej w ówczesnej Czechosłowacji. Gazeta ukazywała się w nakładzie około 2 milionów egzemplarzy. Trybuna Ludu (PRL) , Rudé Právo (CSRS) i

więcej o rude pravo na pl.wikipedia.org

Najczęściej czytane