obsługi administracji

ms, PAP

Administracja dostanie 4,5 mld zl na obsługę środków unijnych

Administracja dostanie 4,5 mld zl na obsługę środków unijnych

Około 4,5 mld zł z Unii Europejskiej ma trafić na przygotowanie administracji rządowej do obsługi środków unijnych w latach 2007-2013 - poinformowało we wtorek Centrum Informacyjne Rządu (CIR).

MF pracuje nad projektem nowej ustawy o administracji podatkowej

Resort finansów rozpoczął prace nad projektem nowej ustawy o administracji podatkowej - poinformował PAP wiceminister finansów Jacek Kapica. Przepisy poza lepszą obsługą podatników mają zwiększyć efektywność poboru, egzekucji oraz kontroli podatkowych.

Protesty pod kancelarią premiera. Nauczyciele chcą podwyżek

Dziewięcioprocentowej podwyżki wynagrodzeń dla nauczycieli, waloryzacji wynagrodzeń pracowników administracji, obsługi szkół i przedszkoli domaga się oświatowa "Solidarność", która dziś protestowała przed Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.

Oświatowa "S" domaga się przed KPRM podwyżki dla nauczycieli

Związkowcy domagają się także przywrócenia nauczycielom prawa do przechodzenia na emerytury bez względu na wiek, a w oparciu o staż pracy. Sprzeciwiać się będą również przekazywaniu prowadzenia szkół przez samorządy innym podmiotom. Według organizatorów w pikiecie uczestniczy prawie 7 tys. osób. Ma

Sejm. KBW: nowy system informatyczny gotowy w 80 proc.

prowadzić postępowania przetargowego z tymi firmami". Podczas poprzedniego posiedzenia komisji administracji i cyfryzacji w październiku ub.r. uprzedni szef KBW Kazimierz Czaplicki wskazywał na problemy wynikające z konieczności przeprowadzenia przetargu przy zakupie sprzętu i oprogramowania

Sąd łamie prawo. I pójdzie z tym do sądu

Sąd łamie prawo. I pójdzie z tym do sądu

Kuriozalną sytuację opisaliśmy w sobotę. Okręgowy Inspektorat Pracy w Kielcach upomniał nietypowego pracodawcę - prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach - że nie płaci podwyżek, które należą się pracownikom administracji i obsługi sądów od 1 stycznia 2010 roku, zgodnie z ustawą o waloryzacji płac sądów

Pieniądze sprzątaczek polecą na Air Show

Pieniądze sprzątaczek polecą na Air Show

pracowników administracji i obsługi (pensja w każdej grupie zaszeregowania składa się z odpowiedniej liczby punktów). Tu najniższa pensja wynosi 660 zł przy wartości punktu 5 zł. Po wielotygodniowych bojach związki zgodziły się na podwyższenie minimalnej płacy do 945 zł przy wartości punktu 5 zł. Z

Pentagon zaniżył koszty tarczy antyrakietowej o ponad miliard dolarów

Pentagon zaniżył koszty tarczy antyrakietowej o ponad miliard dolarów

dodatkowych w bazach, jak choćby domów dla żołnierzy jednostki wojsk USA. Zaniżono także znacznie koszty obsługi baz, w tym m.in. na jej ochronę. Raport zwraca uwagę, że niektóre ostateczne koszty dla USA "będą zależeć od tego, jak wiele zapłacą kraje, na których terenie znajdą się bazy" - pisze

Aferzysta na wolności?

Żemek przebywał w więzieniu około pięciu lat. Nabył prawa do ubiegania się o warunkowe zwolnienie w kwietniu minionego roku. Ma duże szanse na odzyskanie wolności. - Bardzo rzadko zdarza się, by sąd odrzucał wniosek, z którym wystąpiła administracja więzienia, twierdzi informator gazety. Po wyjściu

Izba skarbowa i podległe jej urzędy skarbowe staną się jedną jednostką budżetową

administracji podatkowej, a także poprawią skuteczność w zakresie koordynacji realizowanych zadań oraz poziom świadczenia usług publicznych. Pozwolą również lepiej wykorzystać istniejące zasoby kadrowe, co przełoży się na jakość realizowanych zadań związanych z obsługą i wsparciem podatnika, poborem podatków

Cichoń: projekt ws. administracji podatkowej na następnym posiedzeniu Sejmu

Wiedzy Administracji Podatkowej każdy podatnik otrzyma jednolitą informację dotyczącą stosowania przepisów prawa podatkowego, niezależnie od jego miejsca zamieszkania" - podkreślono. Według autorów projektu wdrożenie systemu obsługi i wsparcia podatnika podniesie poziom dobrowolnego wypełniania

Rząd: administracja ma wspierać podatników w wypełnianiu obowiązków

indywidualnych sprawach. "W wyniku udostępnienia Bazy Wiedzy Administracji Podatkowej każdy podatnik otrzyma jednolitą informację dotyczącą stosowania przepisów prawa podatkowego, niezależnie od jego miejsca zamieszkania" - podkreślono. Według CIR wdrożenie systemu obsługi i wsparcia podatnika

Projekt ustawy o administracji podatkowej do dalszych prac w komisji

środę Kapica. Jak podkreślił wiceminister, oprócz nowego określenia zadań i organizacji administracji podatkowej wprowadza również system obsługi i wsparcia podatnika przez przekserowanie do tego zadania części pracowników oraz zastosowanie narzędzi informatycznych; nowe regulacje dotyczące pracowników

MF liczy, że w marcu rząd przyjmie projekt ustawy o administracji podatkowej

. Przewidziane w projekcie regulacje obejmują: zadania oraz organizację Administracji Podatkowej, wprowadzenie systemu obsługi i wsparcia podatnika, regulacje dotyczące pracowników administracji podatkowej i zasady naboru na stanowiska w tej administracji. W projekcie zakłada się też powołanie Szefa

Kujawsko-Pomorskie. Powstanie system elektronicznej administracji

Zgodnie z zapowiedzią samorządu województwa kujawsko-pomorskiego dzięki systemowi elektronicznej administracji usprawniona zostanie komunikacja między instytucjami samorządu terytorialnego w regionie. Projekt ma też ułatwić załatwianie urzędowych spraw oraz dostęp do informacji przedsiębiorcom i

Kopacz zapowiada uproszczenia dla podatników

Kopacz zapowiedziała, że już w przyszłym roku wprowadzone będą konkretne ułatwienia dla podatników, takie jak system e-podatki czy zmiany w administracji podatkowej. Jak zapewniła, podatnik będzie mógł załatwić swoje sprawy w dowolnym urzędzie, a "w centrum obsługi pracownik urzędu skarbowego

Szczurek: chcemy mniej inwazyjnie pobierać podatki

Szczurek wskazał jednocześnie, że skuteczne pobieranie podatków jest głównym celem aparatu skarbowego państwa i "tak pozostanie". Natomiast wiceminister Jacek Kapica zadeklarował, że celem nowego systemu administracji podatkowej jest m.in. zmiana podejścia do podatnika. Przyznał, że w

Projekt ustawy o administracji podatkowej do dalszych prac w komisji

o urzędach i izbach skarbowych nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości XXI wieku i wyzwań stojących przed urzędami skarbowymi" - powiedział Kapica. Jak podkreślił wiceminister, projekt, oprócz nowego określenia zadań i organizacji administracji podatkowej, wprowadza również system obsługi

Lublin. Miejskie biura obsługi mieszkańców - w placówkach poczty

Nowe biura obsługi mieszkańców powstały w lokalach poczty w odległych od centrum dzielnicach Lublina, przy ulicach Pocztowej, Żywnego i Władysława Jagiełły. Miasto wynajęło część powierzchni placówek pocztowych i zatrudniło sześciu pracowników, którzy będą tam załatwiać sprawy mieszkańców. "

MFW: polska administracja podatkowa słabo ściąga podatki

analizy ryzyka w administracji podatkowej wraz ze zmianą ustawy o Urzędach Skarbowych i Izbach Skarbowych" - poinformował we wtorek PAP wiceminister finansów Jacek Kapica. "Kolejne zmiany dotyczące obsługi i wsparcia podatnika wprowadzane są wraz z projektem nowej ustawy o administracji

Szczurek: chcemy mniej inwazyjnie pobierać podatki

administracji podatkowej, m.in. wzmocnienie Krajowej Informacji Podatkowej, utworzenie centrów obsługi, powołanie asystentów podatnika, którzy mieliby przez pierwsze 18 miesięcy wspierać osoby rozpoczynające działalność gospodarczą czy wydzielenie specjalnych urzędów dla dużych podatników. "Gdyby to

KALENDARIUM - WYKAZ WYDARZEŃ czwartek, 14 maja 2015

Obsługa: planowana 12:00 Posiedzenie sejmowej Komisji Administracji i Cyfryzacji - informacja na temat stanu i perspektyw informatyzacji administracji publicznej referuje Minister Administracji i Cyfryzacji (Sejm, sala 118/bud. C) Obsługa: planowana 12:00 Posiedzenie sejmowej

Torres-Bartyzel: wkrótce 12 tys. miejsc praktyk w Służbie Cywilnej

W marcu rząd przyjął zalecenia dotyczące praktyk studenckich w urzędach administracji rządowej oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych w 2015 r. Zgodnie z nimi na każdych 20 pracowników w administracji rządowej powinno być zgłoszone co najmniej jedno miejsce praktyk

20 kwietnia wyrok ws. przetargu na obsługę korespondencji rządowej

generalnie złe dla gospodarki. Tylko wolny rynek usług pocztowych (...) jest dobry dla konsumentów i gospodarki" - skomentował rzecznik Polskiej Grupy Pocztowej, Wojciech Kądziołka. Przetarg dotyczył obsługi korespondencji administracji centralnej. Wygrała go firma InPost, która zaoferowała niższą cenę

Szczurek: chcemy mniej inwazyjnie pobierać podatki

09.03. Warszawa (PAP) - Cel to zbieranie podatków w sposób jak najmniej inwazyjny i jak najmniej zaburzający działalność gospodarczą - deklaruje szef MF Mateusz Szczurek. Przedstawiciele biznesu zaproszeni do MF chwalą plany zmian dot. administracji podatkowej, zastrzegając, że kluczowa będzie

MF: od piątku do niedzieli PIT-a będzie można wysłać z galerii handlowej

urzędów skarbowych. Udzielą oni informacji na temat rozliczenia podatku dochodowego za ubiegły rok oraz wyjaśnią wątpliwości związane z wypełnieniem zeznania podatkowego, czy skorzystaniem z ulg podatkowych i odliczeń. Pracownicy administracji skarbowej pomogą także wprowadzić PIT-a do systemu e

Sąd oddalił skargę Poczty ws. przetargu na korespondencję rządową

obsługiwać korespondencję urzędów i organów administracji państwowej" - powiedział członek zarządu InPost SA, Krystian Szostak. Sąd Okręgowy w Warszawie jest ostatnią instancją odwoławczą dla postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Przetarg na obsługę korespondencji administracji rządowej i

MF: konta na Portalu Podatkowym z opóźnieniem - od marca 2015 r.

. "Zostały tam również umieszczone wszelkiego rodzaju formularze, zarówno te interaktywne do składania drogą elektroniczną, jak i tradycyjne do wydruku, a także instrukcje ich wypełniania. Podatnik będzie tam mógł też poszukać danych kontaktowych jednostek administracji podatkowej, organizacji

Bułgaria. Najwyższy poziom korupcji od15 lat

W corocznym raporcie ośrodka podkreślono, że w ciągu minionych 12 miesięcy 29,3 proc. pełnoletnich obywateli Bułgarii uczestniczyło w korupcyjnych transakcjach w różnych formach - dawania łapówki, prezentu lub przysługi w zamian za obsługę administracyjną. Po 2012 roku skala korupcji zaczęła

Rzeszów. Urzędnicy z podkarpackich gmin lepiej wyszkoleni

. Projekt był realizowany na podstawie umowy pomiędzy WSPiA i Ministrem Administracji i Cyfryzacji. Jak powiedział Eckhardt, głównym celem projektu była poprawa działania gmin w trzech obszarach: legalności stanowienia prawa, sprawności, czyli jakości obsługi petenta oraz skuteczności w realizacji

Prezydent podpisał ustawę o celnikach; będzie "jedno okienko"

pomocniczych w administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Ustawa reguluje też kwestie wyliczania wysokości

Trzaskowski: coraz więcej spraw załatwimy przez internet

Administracji i Cyfryzacji. Jego celem jest zwiększenie umiejętności cyfrowych osób w wieku 50+. Latarnicy to lokalni animatorzy, którzy uczą osoby w wieku 50+ obsługi komputera oraz korzystania z internetu. Działania Latarników realizowane są z wykorzystaniem publicznych punktów dostępu do internetu, m.in. w

Sejm zaakceptował wszystkie poprawki Senatu do ustawy o Służbie Celnej

województwa, czyli izb skarbowych. Zmiana pozwoli na konsolidację w izbach skarbowych tzw. procesów pomocniczych w administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej

Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki chce lepiej pozyskiwać inwestorów

. Przedstawiciele wielu z tych instytucji uczestniczyli w poniedziałkowym spotkaniu. KRUPI ma m.in. pomóc poznać możliwości instytucji oraz ich ograniczenia, wynikające np. z przepisów. "Nie chodzi o omijanie istniejących przepisów tylko o to, by czas obsługi potencjalnego inwestora był jak najkrótszy"

Eksperci: wspólne niebo to większe bezpieczeństwo i komfort podróży

m.in. powoduje fragmentację przestrzeni powietrznej i wydłuża korytarze lotnicze - zamiast lecieć prosto, samolot musi dziś kilkakrotnie skręcać, a niektórzy przewoźnicy ze względu na wysokie opłaty za przelot i obsługę ruchu lotniczego omijają pewne obszary, lecąc nad tymi tańszymi. "Na średniej

W warszawskim Centrum Usług Wspólnych TNT będzie pracować ponad 400 osób

30.09. Warszawa (PAP) - Do końca 2015 r. regionalne Centrum Usług Wspólnych TNT w Warszawie będzie zatrudniało ponad 400 osób - poinformowała firma. Centrum będzie realizowało obsługę księgową oddziałów TNT m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii i Luksemburgu. Dyrektor generalny

230 osób znalazło pracę w centrum dystrybucyjnym Rossman w Pyskowicach

administracji. Dodatkowo przy obsłudze centrum logistycznego w firmach zajmujących się transportem, ochroną, sprzątaniem i cateringiem zatrudniono około 70 osób. Zarząd firmy zakłada, że w ciągu 5 lat liczba pracowników magazynu w Pyskowicach powinna zwiększyć się o kolejnych 100 osób. W lutym 2012 roku

Rząd przyjął projekt noweli ustawy o Służbie Celnej

temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Projekt odnosi się też do kwestii wyliczania wysokości tzw. uposażenia chorobowego celników

Rząd za uproszczeniem rozliczania VAT dla usług telekomunikacyjnych

punkt kompleksowej obsługi), takiej jak funkcjonuje obecnie w odniesieniu do usług elektronicznych świadczonych na terytorium UE przez podmioty zagraniczne spoza UE" - czytamy w rządowym komunikacie. Dodano, że proponowane uproszczenie przewidziane jest dla wszystkich podatników świadczących

Rząd za ułatwieniami w łączeniu samorządów

gmin. Zakres wspólnej obsługi przez centra będą ustalać rady poszczególnych szczebli samorządów. Minister administracji i cyfryzacji Rafał Trzaskowski mówił kilka tygodni temu PAP, że wejście w życie rozwiązań nowelizacji może dać od 350 mln do 1 miliarda zł rocznie oszczędności dla samorządów. W

Kolejny parabank ukarany przez UOKiK. Wziąłeś pożyczkę? Mogłeś zostać wprowadzony w błąd

Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się nieprawidłowości w jej ofercie. Postępowanie urzędu wykazało, że firma wprowadzała konsumentów w błąd co do całkowitego kosztu pożyczki, nie wliczając do niego ubezpieczenia spłaty i opłaty za obsługę w miejscu zamieszkania klienta. Suma podawana przez

Sejm. SLD chce odrzucenia projektu zmian w Służbie Celnej

, a centralizacja administracji umożliwi szybszą obsługę firm. "Wprowadzono zapisy, które mają wzmocnić system wspierania podatników w wypełnianiu przez nich obowiązków podatkowych" - powiedział. Jego zdaniem nad projektem powinna pracować komisja. Z kolei Jan Łopata (PSL) powiedział, że

InPost ponownie wybrany przez Centrum Usług Wspólnych

ogłaszana była dwukrotnie. W listopadzie br. CUW wybrał na operatora InPost, ale decyzja ta została zaskarżona do Krajowej Izby Odwoławczej przez Pocztę Polską. Wskazywała ona, m.in. na brak wystarczającej liczby placówek InPost do obsługi korespondencji ministerstw i urzędów. "Zanim KIO zdążyło

W warszawskim Centrum Usług Wspólnych TNT będzie pracować ponad 400 osób

Dyrektor zarządzający TNT na Europę Wschodnią Piotr Buczkowski podczas wtorkowej konferencji prasowej przypomniał, że regionalne Centrum Usług Wspólnych w Warszawie od końca 2013 roku realizuje transakcje księgowe, raportowanie oraz administrację finansową kilku oddziałów TNT w Europie. Obecnie w

Sejm. rządowy projekt noweli ustawy o Służbie Celnej do komisji finansów

, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Projekt odnosi się też do kwestii wyliczania wysokości tzw. uposażenia chorobowego celników przebywających na zwolnieniu lekarskim. Po zmianach ma to być 80

Kraków. 100 nowych pracowników w centrum usług wspólnych koncernu RWE

pracowników" - podkreślił. Centrum zlokalizowane w Krakowie jest integralną częścią grupy RWE, jednej z pięciu największych firm energetycznych w Europie. Do tej pory przejęło ono obsługę sześciu spółek z Grupy RWE w zakresie rachunkowości i finansów oraz 19 spółek w zakresie administracji kadr, z

Blisko 356 mln zł w projekcie budżetu na wybory w 2015 r.

PAP, że w projekcie budżetu na 2015 r. przewidziano wystarczającą kwotę na przeprowadzenie wyborów, w tym na obsługę informatyczną. "Chodzi o to, byśmy mogli stosowny przetarg (dot. systemu informatycznego - PAP) rozpocząć jeszcze w tym roku" - powiedział. Według Drapińskiego KBW dopiero po

Wiceszef MON: modernizacja armii musi służyć rozwojowi gospodarki

prac badawczo-rozwojowych i zwiększeniu eksportu" - mówił w Szczyrku podczas 40. sympozjum naukowego Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna Maciej Jankowski. Wiceminister podkreślił, że resort przeznaczając znaczące fundusze na modernizację armii oczekuje zdecydowanego zwiększenia

Uniwersytet Zielonogórski otwiera nowe kierunki humanistyczne i techniczne

Na Wydziale Humanistycznym powstaje blok: zintegrowane studia polonistyczne. To znaczy, że obok filologii polskiej powstaną dwa nowe kierunki: literatura popularna i kreacje światów gier oraz filologiczna obsługa internetu i e-edytorstwo. "Każdy z tych kierunków będzie miał wspólny podstawowy

Senat zajmie się zmianami w VAT dla usług telekomunikacyjnych

procedury, może zarejestrować się w małym punkcie kompleksowej obsługi w danym państwie członkowskim (państwo członkowskie identyfikacji), w którym będzie składać drogą elektroniczną kwartalną deklarację VAT i wpłacać należną wszystkim państwom członkowskim UE kwotę VAT. Kwoty VAT będą przez administracje

Sejm będzie kontynuował prace nad projektem celnego "jednego okienka"

programu e-cła i wprowadzeniem centralnego systemu rozliczeń podatków z akcyzy i cła. To nam umożliwi też stworzenie centrum obsługi wierzyciela i wszystkich długów, którego zadania będzie wykonywała część osób z Izby Celnej w Szczecinie" - powiedział PAP wiceminister finansów Jacek Kapica. Według

Resort administracji chce ułatwić łączenie się samorządów

Projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw prawdopodobnie zostanie rozpatrzony na najbliższym posiedzeniu komitetu stałego Rady Ministrów, 15 maja br. - poinformowało PAP Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. W ciągu następnych kilku tygodni

Kapica: odbiurokratyzujemy akcyzę

modernizacja administracji podatkowej. W tym zakresie przesłaliśmy do konsultacji projekt ustawy o Administracji Podatkowej, która wprowadza podstawową zmianę, jeśli chodzi o obsługę i wsparcie podatnika. Budujemy system informacji prawnej, wydzielimy krajową informację podatkową jako jeden organ. Planujemy

Dmowski: projekty Polski Cyfrowej będą realizowane taniej i szybciej

"W Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa(POPC) wprowadziliśmy kilka mechanizmów, które pomogą sprawniej realizować projekty finansowane w jego ramach" - powiedział PAP wiceminister administracji i cyfryzacji Roman Dmowski. Chodzi - jak wyjaśnił - o ograniczenia wartości i czasu realizacji

MAC razem z Orange będę wspierać rozwój kompetencji cyfrowych osób 50+

Porozumienie zapewniające wsparcie dla projektu Latarnicy Polski Cyfrowej, podpisali w środę Rafał Trzaskowski, minister administracji i cyfryzacji, Bruno Duthoit, prezes Orange Polska i Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia Miasta w Internecie. "Dzięki temu porozumieniu będziemy kontynuować

W wyniku zmian w finansach publicznych na konta MF trafiło 6,65 mld zł

podmiotem tworzącym jest minister, centralny organ administracji rządowej, wojewoda lub uczelnia medyczna - 930 mln zł; wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej - 1,46 mld zł. Z tytułu depozytów sądowych na rachunki MF trafiło 3,62 mld zł. "Zrealizowanie już w 2015 r. całego planu

Uniwersytet Zielonogórski otwiera nowe kierunki humanistyczne i techniczne

03.02. Zielona Góra (PAP) - Literatura popularna i kreacje światów gier oraz filologiczna obsługa internetu i e-edytorstwo - to jedne z nowych kierunków, które od nowego roku akademickiego uruchomi Uniwersytet Zielonogórski. Będą także nowości na wydziałach technicznych uczelni. Na Wydziale

Dzwonią na policję, by zamówić pizzę lub taksówkę. W 2014 blisko połowa zgłoszeń na numer 112 była fałszywa

administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Z danych zebranych przez MAC wynika, że w 2014 roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali łącznie 21 mln 326 tys. 746 zgłoszeń; z tego ponad 10 mln, czyli 48 proc. wszystkich zgłoszeń, stanowiły zgłoszenia fałszywe. W przypadku kolejnych ponad 7 mln przypadków (35

MAC: blisko połowa zgłoszeń na numer 112 w 2014 r. była fałszywa

administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Z danych zebranych przez MAC wynika, że w 2014 roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali łącznie 21 mln 326 tys. 746 zgłoszeń; z tego ponad 10 mln, czyli 48 proc. wszystkich zgłoszeń, stanowiły zgłoszenia fałszywe. W przypadku kolejnych ponad 7 mln przypadków

Sejm znowelizował ustawę o samorządzie gminnym

sobą niepowiązanych. Szef podkomisji, która pracowała nad projektem, Waldy Dzikowski (PO) mówił w środę podczas debaty, że został on opracowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji na podstawie tzw. białej księgi metropolitalnej. Podkreślił, że zapisy noweli - bardzo rozległej - rozpatrywano

Białystok. Większościowy klub radnych PiS chce zmian w budżecie miasta

zwiększą deficytu, założonego w projekcie budżetu na poziomie 86,5 mln zł. Więcej pieniędzy chcą przeznaczyć m.in. na podwyżki dla - najmniej zarabiających - pracowników administracji i obsługi technicznej w miejskiej oświacie. Chcą także sfinansowania budowy kilku przyszkolnych boisk, dać więcej

Problemy z wdrażaniem Obamacare. "Prezydent jest tym sfrustrowany"

1 października w USA ruszyła reforma systemu ubezpieczeń zdrowotnych znana jako Obamacare. Na razie jednak wdrażana jest z problemami. Są trudności techniczne z obsługą rządowej witryny Healthcare.gov. Chętni do skorzystania z niej nie mogą się zalogować, na stronie pojawiają się komunikaty o

Sejm zmienił ustawę o Służbie Celnej; będzie "jedno okienko"

administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Ustawa reguluje też kwestie wyliczania wysokości uposażenia

Nowy regulamin w kancelarii premiera: inny podział obowiązków wiceministrów

PSL (były szef gabinetu politycznego szefa PSL Janusza Piechocińskiego w ministerstwie gospodarki), który w lutym ub.r. zastąpił na tej funkcji swoją partyjną koleżankę Ewę Kierzkowską. Obecnie, według zarządzenia Cichockiego, Jędrzejczak odpowiada za dialog społeczny oraz za obsługę Rady do Spraw

Sejm za uproszczeniem rozliczania VAT dla usług telekomunikacyjnych

trzy rodzaje usług - zarówno dla podatników na terytorium UE (procedura unijna), jak i dla podmiotów zlokalizowanych poza Unią (procedura nieunijna). "Podatnik, który wybierze rozliczanie podatku VAT za pomocą tej procedury, może zarejestrować się w małym punkcie kompleksowej obsługi w danym

Biały Dom wzywa Kongres do zatwierdzenia środków na operację w Syrii

Islamskiego, którzy zajęli w ostatnim czasie znaczne tereny Iraku i Syrii, ta sprawa stała się pilniejsza. Jednym z elementów planu Obamy są bowiem szkolenia i zbrojenie umiarkowanej opozycji w Syrii, czego USA unikały przez trzy lata trwania wojny domowej w Syrii. Jak poinformowała administracja USA, w środę

Premier w expose: stworzymy nową ordynację podatkową

miał łatwy i bezpieczny dostęp do swojego konta podatnika oraz zmiany w administracji podatkowej. Jak mówiła, podatnik będzie mógł załatwić swoje sprawy w dowolnym urzędzie, a w centrum obsługi US pracownik obsłuży podatników nie tylko w sprawach dotyczących podatków, ale także z zakresu działania

Sygnity: program e-Podatki realizowany zgodnie z ustaleniami z MF

architektura e-Podatków w toku prac uległa znaczącym zmianom. Doszły nowe elementy i funkcjonalności, które w trakcie realizacji projektu wskazali pracownicy administracji podatkowej. "Dlatego też wspólnie z Zamawiającym podjęliśmy niełatwą decyzję o przebudowie architektury i harmonogramu prac. Stąd

Szef RCB: potrzebny jest organ wspomagający zarządzanie kryzysowe

tego ośrodka, że nie jest żadnym urzędem administracji państwowej, nie jest żadnym ośrodkiem władzy, jest trafną formą w zarządzaniu kryzysowym. Jeśli przyjęto w Polsce, że zarządzanie kryzysowe sprawują przedstawiciele władzy publicznej, to budowanie +odrębnej Rady Ministrów+ czy odrębnego ośrodka

Kadrowe trzęsienie ziemi w kancelarii Tuska. Seria dymisji

stanu w KPRM, a do marca dodatkowo zastępcą szefa kancelarii. Teraz przyszła kolej na dyrektora rządowego Centrum Usług Wspólnych Mateusza Matejewskiego. Centrum odpowiada za przetargi dla administracji i powstało w 2011 r. z przekształcenia Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Centrum

MF planuje wdrożenie przepisów UE dot. wymiany informacji podatkowej

obsługą systemu wymiany informacji zarówno po stronie administracji podatkowych, jak i podmiotów gospodarczych" - wyjaśniono.

Palikot: rozpocznijmy prace nad głosowaniem przez internet

- jak mówił - "dość polityki dziadowskiego państwa". Szef TR mówił, że "jest absolutnym skandalem", że PKW oszczędzając, wybrała najtańszą firmę, a na końcu system do przeliczania głosów nie zadziałał. To dziadowski sposób zarządzania administracją - mówił szef TR. Podobnie

MIR: wydaliśmy ponad 315 mld zł w perspektywie na lata 2007-2013

szczególnie firmy telekomunikacyjne, administracja publiczna, uczelnie, fundacje, stowarzyszenia, państwowe instytucje kultury oraz samorządy. Do 2020 r. każdy Polak powinien mieć dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s oraz do nowoczesnych e-usług. KE przyjęła już też program "Pomoc

Szczecin. Chrzest dwóch nowych lodołamaczy

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej (RZGW) Andrzej Kreft powiedział dziennikarzom, że nowe, naszpikowane elektroniką lodołamacze to sprzęt, jaki "można było sobie tylko wymarzyć". Dodał, że załogi uczą się obsługi nowego sprzętu i ćwiczą czynności, które należy wykonać, zanim

Usługi telekomunikacyjne będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych

Zgodnie z podpisanym przez ministra administracji i cyfryzacji Rafała Trzaskowskiego rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą

Małopolska. W budżecie 2015 r. ponad miliard dochodów, mniej pieniędzy z UE

. ogółu - będą stanowić wydatki na transport, w sumie 444 mln zł. 136 mln zł (12,2 proc.) zostanie przeznaczonych na administrację publiczną, a 110 mln zł (9,9 proc.) na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego, 108 mln zł (9,7 proc. wydatków) - na rolnictwo. 27,4 mln zł - o blisko 3 mln zł więcej

Trzaskowski na czacie o e-administracji i ustawie samorządowej

Trzaskowski był pytany m.in. o e-PUAP - Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej. To system informatyczny, dzięki któremu można przez internet składać wnioski do różnych urzędów i instytucji, np. o pozwolenia, zaświadczenia. Minister zapewnił m.in., że jeszcze w tym roku e-PUAP

Koniec abolicji - cudzoziemcy muszą ponownie legalizować pobyt

władzami Warszawy wnioski dotyczące pobytu w Polsce cudzoziemcy mogą składać w punkcie obsługi mieszkańców na stacji metra Centrum. Jest to możliwe także poza stolicą - w delegaturach urzędu wojewódzkiego w Ostrołęce, Radomiu, Siedlcach i Ciechanowie. Mazowiecki Urząd Wojewódzki współpracuje też z

SLD: wniosek o powołanie komisji śledczej ws. tzw. infoafery

zdymisjonowany minister transportu Sławomir Nowak utrzymuje bliskie stosunki z właścicielem firmy CAM Media, a firma realizowała wiele zleceń na rzecz administracji rządowej. W czwartek Sejm ma wysłuchać - na wniosek Solidarnej Polski - informacji rządu ws. nieprawidłowości przy zamówieniach publicznych na

Strajk pracowników fast foodów w 58 miastach USA. "Największa taka akcja"

Strajki odbyły się m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles, Seattle i Detroit, m.in w lokalach McDonald's i Burger King. Protesty przebiegały z różnym natężeniem - niektóre restauracje musiały przerwać pracę z powodu braku pracowników, inne kontynuowały obsługę klientów. "Jesteśmy więcej

Skarżysko-Kamienna. Radni zdecydowali o planach likwidacji szkół

Jak tłumaczą władze miasta, likwidacja szkół - obok planów likwidacji straży miejskiej i restrukturyzacji gminnej administracji - jest konieczna, by odciążyć zadłużony na ponad 100 mln zł samorząd. W myśl uchwał podjętych przez radnych od września maja być zlikwidowane w mieście dwa gimnazja - nr

Deloitte: niech firmy szykują się do rozliczenia podatków przez sieć

początku przyszłego roku. Zdaniem ekspertów Deloitte projektowane zmiany "są kluczowe dla budowy polskiej e-gospodarki oraz pożądanych relacji między administracją publiczną a podatnikami". "Nie ma wątpliwości, że nowe przepisy są niezbędnym elementem uruchomienia systemu, który umożliwi

MZ: platforma e-zdrowie może powstać jeszcze w tym roku

Uruchomienie platformy e-zdrowie (projekt P1) ma ułatwić pracownikom ochrony zdrowia i samym pacjentom dostęp do danych medycznych. Sprawniejsza ma być też obsługa pacjentów, m.in. dzięki elektronicznym receptom. W czwartek Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, które realizuje m.in. ten

WOŚP: 22 mln zł na dziecięcą medycynę ratunkową z ubiegłorocznego Finału

medycznego dla Kliniki Budzik np. sprzęt rehabilitacyjny, kardiomonitory, walizki reanimacyjne, pulsoksymetry, wanny do hydromasażu. Na realizację Programu Leczenia Pompami Insulinowymi Kobiet Ciężarnych z Cukrzycą WOŚP wydała ponad 132 tys. zł. Koszt obsługi głównego tematu 22. Finału WOŚP, czyli m.in

PiS chce informacji rządu nt. przetargu ws. korespondencji sądowej

Apelacyjnym w Krakowie oraz Prokuratorem Generalnym na obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur. Dwuletni kontrakt, który wszedł w życie od stycznia, jest wart ok. 500 mln złotych. PGP złożyła ofertę o ponad 84 mln zł niższą od Poczty Polskiej. "Jesteśmy zbulwersowani wynikiem przetargu na

Pomorskie. Sejmik przyjął budżet województwa na 2015 rok

. Wydatki oszacowano na 786 mln zł. 36 proc. tej kwoty ma być wydane na inwestycje. Najwięcej - na transport, przede wszystkim na zakup pojazdów szynowych do obsługi budowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (75 mln zł) oraz zakup czterech pojazdów trakcyjnych do obsługi trasy Malbork-Grudziądz (46 mln zł

Od 20 maja nowe zasady organizacji i funkcjonowania CPR-ów

szczegółowe procedury obsługi zgłoszeń alarmowych będą opracowywane i aktualizowane przez ministra administracji, we współpracy m.in. z wojewodami, policją i strażą pożarną. Z danych Telekomunikacji Polskiej wynika, że w 2012 r. prawie 30 proc. połączeń na numer alarmowy 112 nie było odebranych. Często

Senat za jednym okienkiem rozliczeniowym w sprawach podatkowych i celnych

organizacyjną zarządzaną z poziomu województwa, czyli izb skarbowych. Zmiana pozwoli na konsolidację w izbach skarbowych tzw. procesów pomocniczych w administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji

Grabowski: KE może zatwierdzić POIiŚ nawet po Nowym Roku

- takie terminy są możliwe" - podkreślił Grabowski. KE dotychczas zatwierdziła dwa z sześciu polskich programów operacyjnych: program "Pomoc Techniczna" na lata 2014-2020, z którego ponad 700 mln euro trafi m.in. do instytucji zajmujących się obsługą pieniędzy unijnych z nowej perspektywy

Zmiany w ustawie offsetowej na posiedzeniu rządu

nowych rynków eksportowych, zapewnić bezpieczeństwo dostaw i niezależność od zagranicznych dostawców w produkcji, naprawach i obsłudze sprzętu ważnego dla bezpieczeństwa i obronności. Zgodnie z postanowieniem rządu z czerwca 2012 kompetencje do zawierania umów offsetowych mają zostać przekazane

KE chwali Grecję za reformy i rekomenduje wypłatę pomocy

pierwotna nadwyżka (budżetu)" - podkreśliła KE w podsumowaniu raportu z czwartego przeglądu reform przewidzianych w drugim programie pomocowym dla Grecji. W środę KE poinformowała, że Grecja odnotowała w 2013 roku pierwotną nadwyżkę budżetu (tzn. bez kosztów obsługi długu publicznego) w wysokości 1,5

Opole. Kandydaci na prezydenta miasta przedstawiają kolejne pomysły

zorganizowało stowarzyszenie Razem dla Opola (RdO). Kandydat RdO na prezydenta miasta Marcin Ociepa zaproponował utworzenie - wzorem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej - Krajowej Szkoły Administracji Samorządowej w Opolu. "W związku z coraz to nowymi kompetencjami przerzucanymi na samorządy

Skarżysko-Kamienna. Władze zadłużonego miasta planują oszczędności

nie podejmiemy niezbędnych reform - także w oświacie i administracji, to w skali roku, dwóch zarząd komisaryczny będzie miał miejsce. Jako dobry gospodarz nie mogę myśleć tylko o dniu dzisiejszym" - mówił prezydent. Samorząd jest zadłużony na ponad 100 mln zł; same zobowiązania za 2014 r

Weszła w życie ustawa o charakterystyce energetycznej budynków

posiadania świadectwa dla budynków zajmowanych przez organy wymiaru sprawiedliwości, prokuraturę oraz organy administracji publicznej, w których dokonywana jest obsługa interesantów, o powierzchni większej niż 500 m2, przy czym próg dotyczący powierzchni użytkowej 9 lipca 2015 r. zostanie obniżony do 250 m2

Prezydent wręczył Annie Trzecińskiej akt powołania na stanowisko wiceprezesa NBP

departamentami: administracji, zakupów oraz informatyki. 24 października prezydent Bronisław Komorowski, na wniosek prezesa NBP Marka Belki, podpisał postanowienie o powołaniu z dniem 3 listopada 2014 r. Anny Trzecińskiej na członka Zarządu Narodowego Banku Polskiego i stanowisko Wiceprezesa Narodowego Banku

MIR: wydaliśmy ponad 323 mld zł w perspektywie na lata 2007-2013

skorzystać: przedsiębiorcy, w tym szczególnie firmy telekomunikacyjne, administracja publiczna, uczelnie, fundacje, stowarzyszenia, państwowe instytucje kultury oraz samorządy. Do 2020 r. każdy Polak powinien mieć dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s oraz do nowoczesnych e-usług

Rosja.Wiceszef MSZ: sankcje to nowa strategiczna broń ofensywna USA

Riabkow powiedział to w wywiadzie dla dziennika "Kommiersant", poświęconym obecnemu kryzysowi w relacjach między Federacją Rosyjską i Stanami Zjednoczonymi. Wiceszef rosyjskiego MSZ zauważył, że USA coraz szerzej stosują sankcje, w tym ograniczające obsługę bankową działalności

Ustępujący wojewoda śląski: odchodzę do nowych zadań

Powiadamiania Ratunkowego i systemu ratownictwa medycznego, realizację Narodowego Programu Odbudowy Dróg Lokalnych, utworzenie nowoczesnego Biura Obsługi Klienta, informatyzację urzędu wojewódzkiego i całej administracji zespolonej czy decentralizację obsługi paszportowej. Podkreślił, że w woj. śląskim udało

Dzięki działaniom rządu finanse publiczne zyskają w 2014 r. 17,8 mld zł

emerytalnych do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych). Zgodnie z dokumentem przygotowanym przez MF i wysłanym do Brukseli w 2014 r. dodatkowe dochody podatkowe przyniosą w 2014 r. 3 mld 662 mln zł, działania w zakresie świadczeń społecznych - 4 mld 730 mln zł, racjonalizacja wydatków na administrację będzie miała

MIR: wydaliśmy ponad 322 mld zł w perspektywie na lata 2007-2013

skorzystać: przedsiębiorcy, w tym szczególnie firmy telekomunikacyjne, administracja publiczna, uczelnie, fundacje, stowarzyszenia, państwowe instytucje kultury oraz samorządy. Do 2020 r. każdy Polak powinien mieć dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s oraz do nowoczesnych e-usług

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

VATowiec Komplet

VATowiec Komplet to pakiet kilku darmowych narzędzi, umożliwiających zarządzanie magazynem i sprzedażą, administracje kadrowo-płacową oraz obsługę celną.

VATowiec Komplet zawiera w sobie aplikacje pozwalające na zarządzanie księgami rachunkowymi, rejestrami VAT

RAKSSQL

RAKSSQL to profesjonalny pakiet oprogramowania przeznaczony dla różnych wielkości firm.

RAKSSQL zawiara narzędzia wspomagające obsługę magazynów i sprzedaży, zarządzanie kadrami i płacami oraz administracje finansowo-księgową. Cały system działa przy współpracy z

Textpattern

elementy, które są potrzebne do powstania ciekawego wpisu na blogu. Program umożliwia ustawianie kompozycji i wyglądu strony (tło, czcionka, skórka, itp.), zmianę kaskadowych arkuszy styli (CSS) oraz obsługę zaawansowanych funkcji (dostęp do bloga, administracja, zarządzanie komentarzami).