jak uzyskać podpis elektroniczny

PAP

Rząd przyjął projekt ustawy o elektronicznym składaniu deklaracji

Rząd przyjął projekt ustawy o elektronicznym składaniu deklaracji

Firmy - płatnicy podatku PIT oraz CIT - będą miały obowiązek składania swoich deklaracji podatkowych drogą elektroniczną - zakłada przyjęty we wtorek przez rząd projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz innych ustaw.

We wtorek w Sejmie o elektronicznych deklaracjach podatkowych

We wtorek w Sejmie odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zakłada on, że firmy-płatnicy podatku PIT oraz niektórzy płatnicy CIT będą musieli składać elektroniczne deklaracje podatkowe.

Senat: wniosek o zasiłek będzie można składać online

Złożenie przez internet wniosku o przyznanie zasiłku, elektroniczna wymiana informacji pomiędzy urzędami, przeprowadzanie wywiadu środowiskowego za pomocą e-kwestionariusza - wprowadza nowela ustawy o świadczeniach rodzinnych, do której w piątek Senat nie zgłosił poprawek.

Samorząd skorzysta z Elektronicznego Systemu Zarządzania Dokumentacją

, na jakim etapie załatwiania jest dana sprawa, kto się nią zajmował lub zajmuje, można w nim otrzymywać pisma i na nie odpowiadać np. z użyciem podpisu elektronicznego, generować tematyczne raporty. Madejczyk ocenił, że współpraca z samorządami we wdrażaniu EZD to "absolutna nowość". W

BCC za nowelizacją ustawy o e-podpisie

- zdaniem BCC - powinna też wprowadzać nowy rodzaj elektronicznego podpisu do kontaktu z urzędami administracji publicznej. Byłby to tzw. podpis administracyjny. Podpis kwalifikowany wymaga uzyskania certyfikatu i jest równoznaczny z podpisem odręcznym. Zwykły podpis elektroniczny służy tylko potwierdzeniu

Sejm przyjął ustawę umożliwiającą składanie wniosków o zasiłki online

mogła, obok tradycyjnej drogi "papierowej", złożyć przez internet wszystkie niezbędne dokumenty, tą samą drogą otrzyma decyzję. Uwierzytelnienie składanych dokumentów będzie się odbywać za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzanego profilem zaufanym ePUAP. Dzięki

Sejm przyjął poprawki Senatu do ustawy o rolnictwie ekologicznym

korzystania z baz danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych i jednostki certyfikujące. Według znowelizowanej ustawy sprawozdania będzie można przekazywać przez internet, z zastosowaniem podpisu elektronicznego. Wydłuża ona ponadto

Prezydent podpisał ustawę o rolnictwie ekologicznym

podpisu elektronicznego. Nowela wydłuża do 90 dni ważność wydanych certyfikatów w przypadku konieczności przeniesienia się do innej jednostki certyfikującej. Doprecyzowane zostały zasady stosowania odstępstw. Większość nowych przepisów ma wejść w życie 14 dni od ich ogłoszenia.

Umowa sprzedaży samochodu przez internet. E-podpisy bliżej wdrożenia

Prace nad projektem nowelizacji trwały w resorcie gospodarki od 2008 r. Ustawa ma usprawnić kontakty obywateli i firm z raczkującą polską e-administracją. Obecnie w prawie funkcjonują dwa rodzaje podpisów elektronicznych - zwykły i bezpieczny. Ten pierwszy służy tylko potwierdzeniu tożsamości i

Umorzenie mandatu przez internet? To możliwe - ruszył ePUAP

Profil zaufany działa jak odręczny podpis i jest odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Dzięki temu każdy z nas za pośrednictwem internetu może załatwić sprawy administracyjne w urzędach wojewódzkich, niektórych urzędach gmin, oddziałach ZUS

Ministerstwo Gospodarki chce wprowadzić jeszcze jeden e-podpis

Zaawansowany podpis elektroniczny byłby pośrednim rozwiązaniem pomiędzy bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, który wymaga uzyskania certyfikatu i jest równoznaczny podpisowi odręcznemu, a zwykłym podpisem elektronicznym, który służy tylko potwierdzeniu tożsamości. Nie wymagałby uzyskania

MG: projekt nowelizacji ustawy o e-podpisie - gotowy

Projekt zmiany ustawy wprowadzi m.in. nowy rodzaj podpisu elektronicznego, tzw. zaawansowany. Będzie on pośrednim rozwiązaniem pomiędzy bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, który wymaga uzyskania certyfikatu i jest równoznaczny podpisowi odręcznemu, a zwykłym podpisem elektronicznym, który służy

Komisja za senackimi poprawkami do ustawy o administracji podatkowej

także na stanowiskach poza sektorem publicznym. Uznanie komisji finansów uzyskała poprawka, która rozstrzyga, że katalog zadań administracji podatkowej będzie katalogiem zamkniętym. Inna z popartych przez komisję poprawek wykreśla z katalogu zadań naczelnika urzędu skarbowego wydawanie zaświadczeń

Gorzów Wlkp.. Od 22 do 30 września konsultacje ws. budżetu obywatelskiego

228, które wpłynęły do kancelarii urzędu miejskiego oraz drogą elektroniczną negatywnie zweryfikowano 103 wnioski z powodu niespełnienia wymogów formalnych (m.in. zbyt duża wartość, brak podpisów czy lokalizacja poza miastem). Pozytywną opinię Zespołu uzyskało 121 wniosków, które zostaną poddane

Sejm za ułatwieniami dla rolników ekologicznych

możliwości korzystania z baz danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych i jednostki certyfikujące. Według znowelizowanej ustawy sprawozdania będzie można przekazywać przez internet, z zastosowaniem podpisu elektronicznego. Wydłuża

Wiceminister gospodarki: podpis elektroniczny będzie tańszy

mianem podpisu kwalifikowanego, tak jak dotychczas e-podpis z kwalifikowanym certyfikatem, z wykorzystaniem bezpiecznego urządzenia. "Nowa ustawa wprowadzi natomiast tzw. elektroniczny podpis zaawansowany. Ten podpis definiuje unijna dyrektywa. Projekt ustawy wprowadza także tzw. podpis łączny. To

Projekt dot. elektronicznych deklaracji podatkowych - do dalszych prac

uzyska poświadczenie jego odbioru. W przypadku płatników - osób fizycznych - nie będzie wymagany bezpieczny podpis elektroniczny. W projekcie założono, że od 2015 r. z usługi wstępnie wypełnionych deklaracji urzędy skarbowe udostępnią dla podatników rozliczających PIT-37 (składany głównie przez

Senat zgłosił poprawki do przepisów o ułatwieniach dla rolników ekologicznych

Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych i jednostki certyfikujące. Według znowelizowanej ustawy sprawozdania będzie można przekazywać przez internet, z zastosowaniem podpisu elektronicznego. Wydłuża ona ponadto do 90 dni ważność wydanych certyfikatów w przypadku konieczności przeniesienia się do

Sejm za poprawką Senatu ws. nowych dowodów od 1 marca 2015 r.

. - będą także zmiany w prowadzeniu elektronicznej rejestracji aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, i udostępnianie ich odpisów w dowolnym USC. Podczas czwartkowej debaty w Senacie wiceszef MSW Piotr Stachańczyk zapewniał, że w ostateczności cały system, który ma łączyć dotychczasowe systemy - PESEL, system

Kielce.Warunkowe umorzenie sprawy o znieważenia premiera Tuska

elektronicznym billboardzie przy jednym z głównych skrzyżowań w Kielcach pojawiło się wspólne zdjęcie ówczesnego premiera Donalda Tuska i prezydenta Rosji Władimira Putina z podpisem "Tusk, dziwka Putina". Prokuratura oskarżyła dwóch mężczyzn - w 2013 r. 18-letnich licealistów - o publiczne

"Dz": PIT-y wyślemy e-mailem?

Gazeta wyjaśnia, że największa zmiana, w porównaniu z obecnymi przepisami, to zniesienie obowiązku dołączania podpisu elektronicznego do zeznania podatkowego. Taki podpis miał wykluczyć fałszerstwa. Jednak w praktyce okazało się, że skomplikowana procedura jego uzyskania oraz koszt - ponad 400

Sejm przyjął senackie poprawki do prawa własności przemysłowej

podpisu prezydenta. Nowela przygotowana przez Ministerstwo Gospodarki reguluje kwestie dotyczące udzielania patentów na wynalazki, przyznawania praw ochronnych na wzory użytkowe i znaki towarowe, jak również praw ochronnych na wzory przemysłowe, topografie układów scalonych i oznaczenia geograficzne

Komisja za wprowadzeniem e-usług dla kierowców; PiS krytyczny

stycznia 2016 r. "Wydziały komunikacji będą musiały posiadać dwa systemy teleinformatyczne. Brakuje w tym zakresie czasu" - ocenił. Minister spraw wewnętrznych - jak mówił poseł PiS - chce dodatkowo pozyskiwać dane wrażliwe od kierowców, w tym m.in. fotografie i skany podpisów kierowców, a także

Wchodzi w życie nowa ustawa o zbiórkach publicznych

elektroniczną oraz wysłać w ten sposób sprawozdania z jej przeprowadzenia, potrzebny będzie podpis elektroniczny lub profil zaufany. Profil taki zakłada się bezpłatnie na portalu ePUAP.gov.pl, a bezpieczny podpis elektroniczny można kupić obecnie w jednej z pięciu firm świadczących usługi w tym zakresie

PwC o rozliczaniu podatku PIT drogą elektroniczną

elektronicznego rozliczenia PIT-u jest posiadanie tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą certyfikatu. W Polsce takie podpisy sprzedają trzy firmy: Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych (pod marką Sigillum), Krajowa Izba Rozliczeniowa (pod marką Szafir) oraz Unizeto (pod marką

Senat za nowymi dowodami osobistymi od 1 marca 2015 roku

będą wydawane. Po 1 stycznia 2015 r. dotychczasowe dowody osobiste zachowają ważność - nie będzie więc konieczności wymiany dokumentów. Odsunięte w czasie - z 1 stycznia na 1 marca 2015 r. - będą także zmiany w prowadzeniu elektronicznej rejestracji aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, i udostępnianie

Ekspert: e-mail nie pozwala na weryfikację nadawcy

"Bez podpisu elektronicznego nie jest możliwe sprawdzenie tożsamości nadawcy. Można jedynie sprawdzić, skąd mail został nadany" - powiedział PAP Przemysław Jaroszewski z CERT Polska. Zaznaczył, że adres nadawcy, który odbiorca widzi w polu "Od" w procesie weryfikacji nadawcy

Sygnity ma umowy warte 24,90 mln zł w ramach budowy systemu e-dowodu pl.ID

system Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU) na potrzeby wszystkich gmin w Polsce. "Dzięki nowym rejestrom oraz podpisowi elektronicznemu umieszczonemu w dowodzie obywatele uzyskają możliwość korzystania z usług oferowanych przez urzędy za pośrednictwem internetu. Ponadto nowy

Posłowie za dalszymi pracami nad projektem dot. e-zwolnień i zasiłków

projektem, elektroniczne zwolnienia lekarskie miałyby zacząć funkcjonować od początku przyszłego roku, a do końca 2017 r. razem z papierowymi drukami. "Wszyscy muszą być w pełni przygotowani do wprowadzenia tego nowego rozwiązania, a to również oznacza, że zaproponowaliśmy długi okres przejściowy

ZUS udostępni nasze dane komornikom przez internet

sądowych o udostępnienie danych. Wysyłane przez internet wnioski będą oznaczane bezpiecznym podpisem elektronicznym, który wymaga uzyskania certyfikatu i jest równoznaczny podpisowi odręcznemu. "Krajowa Rada Komornicza w Warszawie zawarła już umowy na wyposażenie kancelarii komorniczych w zestawy do

E-podpis: kolejna klapa informatyzacji

nadzoruje rozwój e-podpisu, przyznaje, że na razie nie funkcjonuje on w Polsce tak, jak powinien. Zdaniem resortu szansą na jego upowszechnienie byłoby dołączanie podpisów w postaci chipa w elektronicznych dowodach osobistych, tak jak to się dzieje w wielu państwach europejskich. To jednak u nas chwilowo

MSW: połączenie najważniejszych polskich rejestrów to skok technologiczny

skanu podpisu posiadacza. Zniknie również adres zameldowania. Każdy, kto złoży po 1 marca wniosek o wydanie dowodu osobistego, otrzyma dokument tożsamości według nowego wzoru. Na dokumencie pojawią się nowe zabezpieczenia. M.in. mikrodruki i specjalne farby. Format i wymiary pozostaną takie same jak

Mali i średni przedsiębiorcy muszą mieć e-podpis

rynek? Przy założeniu, że 230 tys. firm będzie musiało uzyskać certyfikaty podpisu elektronicznego (minimum dwa), wchodzi w grę wydanie co najmniej 460 tys. kluczy. Wraz z całym wyposażeniem (którego średni koszt wynosi nawet ok. 700 zł) oznacza to wpływy ze sprzedaży e-podpisów w wysokości minimum 320

Podpis elektroniczny od "ręki"

Punkty, w których generowane są certyfikaty niezbędne do składania e-podpisu, uruchomiła na przełomie września i października w sześciu miastach Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR). W innych miastach wojewódzkich oraz w Koszalinie, klienci Izby mogą zapoznać się z ofertą, uzyskać pomoc techniczną

UKE zawiesił kontrolę Polskiej Grupy Pocztowej

. przychodów danego operatora pocztowego w sytuacji naruszenia obowiązku zachowania tajemnicy pocztowej, jak również wtedy, gdy operator nie usunął stwierdzonych nieprawidłowości w terminie określonym w decyzji prezesa UKE. Rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej Dawid Piekarz poinformował we wtorek PAP

ePUAP przy Mickiewicza. Popularny internetowy urząd

Wniosków o rejestrację w systemie ePUAP przybywa z każdym dniem. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to dostępny dla każdego zainteresowanego system informatyczny, dzięki któremu sprawy w urzędach publicznych można załatwiać tak jak w internetowym banku - bez wychodzenia z domu

Będą ułatwienia dla sklepów internetowych

bezpieczeństwo transakcji elektronicznych - rozłożyć ryzyko pomiędzy sprzedającym a kupującym. Resort chce też usunąć luki prawne i zaktualizować zasady handlu elektronicznego, znowelizować przepisy dotyczące podpisu elektronicznego i faktur elektronicznych oraz stworzyć warunki do upowszechnienia płatności

Rząd za e-zwolnieniami i zasiłkami macierzyńskimi dla ojców

pacjenta, tj. kodem choroby i okresem niezdolności do pracy - zostanie ono automatycznie przekazane na elektroniczną skrzynkę podawczą ZUS. Na prośbę pacjenta lekarz będzie mógł dać mu wydruk e-zwolnienia, ze swoim podpisem i pieczątką. Zwolnienie papierowe będzie wydawane nadal w przypadku wizyt domowych

Urzędnicy przestawiają się na e-administrację

nas bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego kontaktować się z dowolnymi urzędami i zdalnie załatwiać wszelkie sprawy. Wystarczy raz w życiu założyć na centralnej platformie ePUAP osobiste konto, takie jak na Facebooku czy Nk.pl. - "Profil zaufany" zapewne z czasem będzie mógł

Młodzież z Polski apeluje o łatwiejszy dostęp do programu Erasmus+

Systemu Edukacji Tomasz Bratek podkreślał, że nowy program "ułatwia maksymalnie proces ubiegania się o finansowanie". "Odchodzimy od biurokratycznego zbierania podpisów pod wnioskami we właściwych rubrykach. O środki finansowe ubiegamy się tylko w drodze elektronicznej. Każdy z

Od dziś zmiany w egzaminach na prawo jazdy. "Poziom trudności nie będzie ani wyższy, ani niższy"

r. wprowadziła zmiany przede wszystkim w części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy. By uzyskać prawo jazdy kategorii B, zamiast 18 pytań wylosowanych z puli ok. 500 - jak dotąd - egzaminowany musi odpowiadać na 32 pytania z puli 3 tys. pytań. Przyszły kierowca odpowiadając na pierwsze 20 pytań

Od poniedziałku jednolita baza pytań egzaminacyjnych dla WORD-ów

zmiany przede wszystkim w części teoretycznej egzaminu na prawo jazdy. By uzyskać prawo jazdy kategorii B, zamiast 18 pytań wylosowanych z puli ok. 500 - jak dotąd - egzaminowany musi odpowiadać na 32 pytania z puli 3 tys. pytań. Przyszły kierowca, odpowiadając na pierwsze 20 pytań - ma 20 sekund na

NBP uruchomił główny urząd certyfikacji podpisów elektronicznych

funkcję przejął NBP. Pod koniec lipca bank centralny uzyskał od Ministerstwa Gospodarki i Pracy upoważnienie do prowadzenia głównego centrum certyfikacyjnego. Jak zapewnia NBP, zmiana ta nie wpłynie na funkcjonowanie polskiego rynku bezpiecznego e-podpisu.

Przedsiębiorcy: brak pieniędzy hamuje innowacyjność

problemu informatyzacji w administracji. Według niego, administracja przyjęła "zbyt ambitne" rozwiązania związane z podpisem elektronicznym. Według niego, do złożenia wniosku przez internet (np. wniosku o wydanie prawa jazdy) wystarczy zwykły podpis elektroniczny, nie musi to być kwalifikowany

Śląskie. Śląska Karta Usług Publicznych będzie wdrożona do końca roku

umożliwiać m.in. korzystanie z usług: komunikacyjnych, kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych, bibliotecznych czy płatnego parkowania). Prócz tego Karta ma identyfikować mieszkańca i być nośnikiem certyfikatu jego podpisu elektronicznego. Choć niedawno marszałek oceniał, że nowe techniki, np. płatności

Polacy wysłali przez internet 5,5 mln deklaracji podatkowych

potwierdzenie jej wysłania. System od razu też zweryfikuje poprawność wypełnienia deklaracji. Wychwyci błędy formalne, matematyczne. Jak przy e-PIT-ach. Do złożenia deklaracji akcyzowej przez internet potrzebny będzie kwalifikowany podpis elektroniczny. Oczywiście podatnicy będą mogli korzystać z certyfikatów

ZUS zarejestrował ponad 2,5 mln deklaracji ws. OFE

osób (27,85 proc.) zrobiło to osobiście w oddziale ZUS, a 59 tys. 3 osoby za pośrednictwem platformy usług elektronicznych. Na początku sierpnia prezes ZUS Zbigniew Derdziuk szacował, że ostatecznie deklaracji będzie ponad 1,7 mln, ale - jak mówił - nie spodziewa się, by liczba wniosków przekroczyła 2

Od 4 kwietnia wszystkie żłobki muszą wpisane być do rejestru

konto na portalu Emp@tia, do czego niezbędne jest posłużenie się bezpiecznym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym e-PUAP. W myśl ustawy żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić samorządy, osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej

Podatki przez internet dla wszystkich firm

"papierowe zgłoszenie", czyli pisemne zawiadomienie i uzyskać zaświadczenie urzędu. Podstawowym warunkiem elektronicznego rozliczania podatków jest uzyskanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą certyfikatu. Podatnik musi zgłosić się do jednego z kwalifikowanych

Stolica. Do 4 października można dopisać się do spisu wyborców

) dopisać się do spisu wyborców. Wniosek o wpisanie wyborcy do spisu można złożyć osobiście w urzędzie dzielnicy lub - jeśli mieszkaniec posiada profil zaufany ePUAP (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym) - wypełniając elektroniczny formularz na

Od 1 kwietnia można rozliczać PIT przez internet

konieczność zakupu podpisu elektronicznego oraz konieczność załatwienia części formalności "na papierze". W Polsce tzw. certyfikaty kwalifikowane sprzedają trzy firmy: Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych (pod marką Sigillum), Krajowa Izba Rozliczeniowa (pod marką Szafir) oraz Unizeto (pod

Oszczędzaj lasy, wysyłaj faktury e-mailem

Przełomowy wyrok NSA opisaliśmy miesiąc temu. Po raz pierwszy sąd uznał w nim, że faktury VAT można wysyłać nie tylko pocztą, ale także e-mailem. Do tej pory fiskus oraz sądy niższej instancji uznawały, że droga elektroniczna zastrzeżona jest wyłącznie dla tzw. e-faktur zabezpieczanych podpisem

W Dzienniku Ustaw - rozporządzenie o rejestrze wpłat dla komitetów wyborczych

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie rejestrów kredytów i wpłat na kampanię wyborczą, rejestry kredytów i wpłat są prowadzone elektronicznie, mają pozwalać na odczyt, przeszukiwanie i wydruk całości lub części danych. Oba rejestry mają być umieszczone w internecie i dostępne z głównej strony

Co dalej z podpisem elektronicznym?

podszywa? Ma temu służyć podpis elektroniczny. Ustawa, która miała regulować jego istnienie, powstała w 2001 r. i weszła w życie w sierpniu 2002 r. Prezydent podpisywał ją uroczyście - i oczywiście elektronicznie. Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze. Zamiast milionów obywateli wyposażonych w karty

Premier Kopacz i 9 ministrów dziś we Wrocławiu [RELACJA NA ŻYWO]

elektronicznego zarządzania dokumentacją. Taka zmiana ma sprzyjać rozwojowi przyjaznej administracji i transparentności procesów podejmowania decyzji. - Dążymy do tego, by jak najwięcej urzędów korzystało z jednolitego systemu - powiedział Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji, na spotkaniu w

Wpadka gazety: "NYT" publikuje fałszywy list od burmistrza Paryża

elektroniczną. Pracownicy gazety przesłali tekst ponownie do burmistrza Paryża w celu potwierdzenia jego autentyczności. Choć odpowiedzi nie uzyskali, list został opublikowany. NYT" przeprosił Delanoe i wyraził żal z powodu tego potknięcia.

Urzędnik elektroniczny

ponad 100 spraw. Na przykład: uzyskać zgodę na wycięcie drzewa w ogródku, wnieść uwagi do planów zagospodarowania, złożyć wniosek o zezwolenie na posiadanie psa agresywnej rasy czy zgłosić budowę ogrodzenia. Elektronicznie będzie można wystąpić też o zgodę na zatrudnienie cudzoziemca czy poprosić o

Sejm. Większość klubów za wprowadzeniem e-usług dot. pojazdów; TR przeciw

podpis elektroniczny; to powinno zakończyć proceder przekręcania liczników. "Chcielibyśmy żeby ten nowe usługi weszły w życie jak najszybciej, jeszcze przed wakacjami" - powiedział Wójcik. Krystyna Łybacka (SLD) oceniła, że ustawa ponad wszelką wątpliwość niesie korzyści dla każdego obywatela

Rząd zajmie się projektem założeń zmian w Kodeksie spółek handlowych

znajdą się w kłopotach, będą mogły emitować udziały; spółkę jawną i komandytową będzie można rejestrować przez internet; przy składaniu wniosków do KRS drogą elektroniczną będzie można posługiwać się podpisem potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP. "Niewątpliwie to jest najdalej idąca reforma

Ponadmilionowe roszczenia, uchylone wyroki. Po roku od rozpoczęcia współpracy sądów z PGP

m.in., jak PGP ocenia współpracę z wymiarem sprawiedliwości; jak ustosunkowuje się do roszczeń i zastrzeżeń zgłaszanych przez sądy i jakie kwoty roszczeń na dziś uznano. PGP nie odpowiedziało jednak na nasze pytania. Jak to wygląda na dziś, po roku funkcjonowania? Wszystkie dane, które opisujemy

Są już odwołane rozprawy przez niedoręczenie wezwań. "Adwokat o rozprawie może się dowiedzieć po niej"

Sądu Okręgowego w Lublinie. Jak dodaje, do sądów nie dotarły tak zwane zwrotki. - Jest to kartonik, na którym strona czy uczestnik postępowania osobiście poświadcza odebranie przesyłki, z datą i podpisem. I wtedy sąd ma wiedzę, co się dzieje - wyjaśnia Ozimek. Od rzecznika prasowego Sądu Okręgowego w

Tysiąc podpisów przeciw klikaniu. W trzy dni

Inicjatorzy zbierania podpisów pod projektem uchwały (miałaby zmienić postanowienie radnych związane z użytkowaniem elektronicznej karty miejskiej), nawet nie muszą za bardzo zaczepiać mieszkańców, by się pod nim podpisywali. Wręcz przeciwnie, pasażerowie zgłaszają się sami. Listy rozchodzą się też

MF: Ekofaktura upoważnia do ulgi internetowej!

podpisem elektronicznym (grupa TP też takie ma - korzysta z nich 700 tys. klientów, ich ściągnięcie umożliwiają też operatorzy kablowi jak UPC czy Aster). Internauci poczuli się oszukani. - To spory kłopot - żali się pan Piotr z Warszawy. Liczył, że dzięki uldze internetowej oszczędzi na podatku za ubiegły

Mieszkańcy Gdyni też będą mieli budżet obywatelski. Tylko jaki?

Po tym, jak w ekspresowym tempie budżet obywatelski przyjęto w Gdańsku, prace nad swoim przyspieszyła również Gdynia. Co prawda radni rządzącej Gdynią Samorządności Wojciecha Szczurka twierdzą, że nad projektem pracowali od ponad roku, ale pojawił się on dopiero teraz i jego wstępna wersja będzie

Ministerstwo Nauki: Uczelnie mogą zlikwidować indeksy

urzędnicy ministerstwa. Studenci przystępując do zaliczeń i egzaminów nie będą mieli obowiązku posiadania indeksu i kart egzaminacyjnych. Dokumentem poświadczającym uzyskanie zaliczenia i złożenie egzaminu będą protokoły sporządzane przez nauczycieli akademickich w postaci papierowej lub elektronicznej. Po

Naziemna telewizja cyfrowa bliżej? Wkrótce konkurs na częstotliwości

ogłoszenia konkursowe, utknęły one jednak w Rządowym Centrum Legislacji. RCL dopatrzyło się w nich uchybień formalnych - najpierw brakowało podpisu prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anny Streżyńskiej, potem podpis przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego okazał się już nieważny, ponieważ skład

Ronnen Brunner: Niech urzędy oddadzą ludziom czas

? - Pierwszym elementem było ustanowienie prawa o podpisie cyfrowym, które weszło w życie w 2001 r. Co prawda nie zapewniono podpisu elektronicznego każdemu obywatelowi, ale otrzymały go niektóre grupy zawodowe, np. prawnicy patentowi, którzy od 2008 r. mogą już składać cyfrowo podpisane wnioski o rejestrację

Ratusz otrzymał zastrzeżenia prof. Chazana do ustaleń kontroli ratusza

Jak powiedział PAP rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk, zastrzeżenia dyrektora szpitala im. Św. Rodziny dotarły do urzędu pocztą elektroniczną. Dodał, że teraz opracowane zostanie końcowe wystąpienie pokontrolne. Ma być gotowe za kilkanaście dni. Ratusz nie ujawnia treści zastrzeżeń szpitala do

Ekspert: za wiele barier utrudniających niesłyszącym zwiedzanie

szanse na zdobycie wiedzy na poziomie uniwersyteckim. PAP: A co to jest metoda fonogestów? E.L-L: Metoda fonogestów, to specjalne ruchy jednej ręki, które towarzyszą głośnemu i wyraźnemu mówieniu. Pozwala ona uzyskać najpełniejszą wiedzę. Fonogesty opracowano po to, aby osoby niesłyszące i słyszące

To prawo i brak chęci blokują rozwój e-administracji

elektronicznego. - Właśnie. 1 maja weszła w życie ustawa, według której do ogromnej większości spraw, które obywatel załatwia w urzędzie przez internet, trzeba wykorzystywać bezpieczny podpis elektroniczny. To przesada. W świecie elektronicznym podpis jest takim samym uwierzytelnieniem jak w świecie papierowym

Czy rząd zdąży wprowadzić na czas informatyzację służby zdrowia

Przeczytaj jak opisaliśmy w "Gazecie" , jak - według rządowych zamierzeń - ma pod koniec 2013 r. wyglądać system ochrony zdrowia w Polsce. Wizja jest piękna: pacjent przychodzi do lekarza, wyciąga dowód osobisty z podpisem elektronicznym (będą wydawane od 1 stycznia 2011 r.), lekarz na

Gdańsk zaczyna debatę o ACTA, wnioski przekaże Europie

Gdańska, który wysłał zaproszenie do ministra Michała Boniego. Dzięki "Gazecie Wyborczej" udało mi się za to uzyskać kontakt do trzech studentów z Wrocławia, którzy rozpoczęli zbiórkę podpisów o referendum w sprawie ACTA. Bez wahania zgodził się wziąć udział w debacie Generalny Inspektor Ochrony

Polska Cyfrowa, czyli czego nie ma, ale (zdaniem rządu) się stanie

- ma lub może uzyskać elektronicznie dostęp do poszczególnych danych, to nie ma prawa żądać od klienta urzędu podawania tych danych raz jeszcze - zaznacza wiceminister. Według zapewnień rządu to, co czeka nas w przyszłym roku, jest dopiero początkiem informatyzowania urzędów. Docelowo, w 2011 r

E-urzędy: grozi nam chaos?

osoby, które będą chciały korzystać z e-administracji, muszą się liczyć z trzema poważnymi utrudnieniami: mogą mieć po kilka nazw użytkownika i haseł dostępu w różnych e-urzędach; muszą nauczyć się obsługiwać różne systemy; będą mieć parę darmowych podpisów elektronicznych, które będą wydawały

Czy zagraniczna firma wyprodukuje nam nowe dowody osobiste?

Od lipca przyszłego roku mamy bezpłatnie dostać nowe, elektroniczne dowody osobiste - bez rysopisu i adresu zameldowania, za to z mikroprocesorem. Dzięki temu nowy dowód osobisty będzie można wykorzystać do składania elektronicznego podpisu oraz jako kartę ubezpieczenia zdrowotnego - przewiduje

Uważaj na rachmistrza. Jak unikać oszustów?

numer identyfikacyjny, obszar na którym działa i pieczątka odpowiedniego biura statystycznego z podpisem dyrektora - mówi dyrektor Centralnego Biura Spisowego GUS Janusz Dygaszewicz i dodaje, że każdy może prosić o pokazanie legitymacji przed wpuszczeniem rachmistrza do domu. Jeśli pojawią się

Badania, których nie było, fałszerz rekordzista... Oto największe skandale naukowe 2012

Gęste sito weryfikacji badań przed ich publikacją w prestiżowych pismach naukowych czasem zawodzi... Jak pokazały opublikowane w tym roku badania , jeśli "sprytni" naukowcy publikują nieprawdziwe dane, robią to nie tyle z niechlujstwa albo przeoczenia, co zupełnie świadomie kłamiąc i

Estończycy będą głosować przez internet

z elektronicznym czipem wprowadzane są od 2002 r. Służą także do składania podpisów elektronicznych, można w nich także np. zakodować bilet miesięczny na komunikację miejską. Dostęp do internetu jest uznawany w Estonii za jedno z podstawowych praw obywateli. Stworzono sieć darmowych punktów dostępu

Zmieniają 300 nazw ulic. Mieszkańcy nie chcą za to płacić

odroczonym nawet o kilka lat. Przypomniał też, że 1 lipca br. wchodzi w życie ustawa o nowych dowodach osobistych. Nowe dokumenty mają być wzbogacone o elektroniczny nośnik danych, tzw. chip, który umożliwi m.in. składanie podpisu elektronicznego, nie będzie na nich natomiast informacji o adresie

Przegląd wiadomości z sektora TMT: Produkty i wdrożenia

oraz podpisowi elektronicznemu umieszczonemu w dowodzie obywatele uzyskają możliwość korzystania z usług oferowanych przez urzędy za pośrednictwem internetu. Ponadto nowy dowód osobisty umożliwi obywatelowi dostęp do znajdujących się w rejestrach państwowych danych dotyczących jego osoby"

Jedno okienko i masa problemów

informatycznym. - Poprawne wypełnienie wniosku przez internet, wcale nie jest jednoznaczne, z tym że tę działalność faktycznie się zarejestrowało. Jeśli petent nie posiada podpisu kwalifikowanego [tzw. podpis elektroniczny - red.], to i tak będzie musiał pofatygować się do nas, by złożyć swój podpis - dodaje

Jedno okienko, zero złotych i masz firmę!

-line przez internet (o ile ma się tzw. elektroniczny podpis). Ta druga opcja będzie jednak dostępna za ok. 2 miesiące.W urzędzie przy ul. Matejki przedsiębiorców obsługuje się dziś przy 4 stanowiskach. Od 31 marca "jednych okienek" będzie sześć. - W jednym z nich na początku będzie ktoś z

Jak sklepy internetowe powinny chronić dane swoich klientów?

inny niż adres zameldowania, 5) dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego usługobiorcy, 6) adresy elektroniczne usługobiorcy. Jeżeli jest to niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia, można przetwarzać również inne dane, np. NIP potrzebny do wystawienia

E-bilety zastąpią bilety okresowe z papieru

miesięcznym nie mam takiego problemu. Nie złożyłam wniosku na e-kartę, bo firma kupuje mi bilet co miesiąc, nie chodzę więc do punktów sprzedaży. A przez brak podpisu elektronicznego takiego wniosku nie mogę złożyć przez internet. Więc jakie to dla mnie udogodnienie? - pyta pani Agnieszka, która jeździ

Klikanie po białostocku czyli Panoptykon, RPO i GIODO

To koniec abolicji dotyczącej logowania elektroniczną kartą miejską. Radni rządzącej miastem Platformy Obywatelskiej w marcu odrzucili uchwałę, która powstała z inicjatywy mieszkańców, znoszącą obowiązek klikania po wejściu do autobusu.Od teraz nawet jeśli mamy wykupiony bilet na karcie, a nie

Cyfrowa telewizja czeka na ogłoszenia

Trzy ogłoszenia "O możliwości uzyskania koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego" z 11 czerwca wpłynęły do RCL 14 czerwca. Tego samego dnia pełniący wówczas obowiązki prezydenta marszałek Sejmu Bronisław Komorowski odrzucił sprawozdanie Rady i ostatecznie przypieczętował jej

SMS-owa pułapka, czyli jak brać udział w loterii i o tym nie wiedzieć

Komunikacji Elektronicznej (UKE), który w poniedziałek wszczął postępowanie przeciw Erze. - Zalewają nas skargi osób, które wcale nie zamierzały brać udziału w konkursie i zostały wciągnięte doń podstępem - mówi prezes UKE Anna Streżyńska. UOKiK: Jeśli w nic nie grałeś nie masz prawa wygrać Jak to możliwe

Sąd rejonowy już pod nowym adresem

. Prokuratura oskarżyła go o fałszowanie podpisów i oszustwa na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Śledczy ustalili, że były polityk, prowadząc interesy, podszywał się pod swego ojca - też Mikołaja. Wszystko dlatego, że jego przedsiębiorstwo przestało być wiarygodne z powodu zaległości finansowych, a firma

Banki w Polsce i światowy kryzys - podsumowanie 2008

Banki zaostrzyły bowiem kryteria przyznawania pożyczek zarówno dla osób indywidualnych jak i firm. Znacznie trudniej niż dotąd uzyskać np. kredyt mieszkaniowy, coraz więcej firm zgłasza problemy z uzyskaniem kredytu na prowadzenie działalności gospodarczej. STYCZEŃ 2.1. Wiceprezes Narodowego Banku

Zbudujemy drogi, unowocześnimy firmy

gospodarka (25,4 proc.). Dzięki realizacji RPO w regionie ma przybyć do 2013 r. 6,5 tys. miejsc pracy, powstaną inwestycje o wartości 114 mln euro, przybędzie 47 km nowych dróg, a kolejnych prawie 300 km zostanie wyremontowanych. 24 tys. osób uzyska dostęp do szerokopasmowego internetu. Jak podzielono ponad

TP SA broni abonamentu przed Tele 2

września. Termin wyznaczony TP SA przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na wpuszczenie konkurenta upłynął 14 września. Wtedy Tele2, największy konkurent krajowego giganta, uzyskał prawo do oferowania jego klientom abonamentu zamiast dotychczasowego w TP SA. Szwedzi zaproponowali cenę niższą o 15 proc

Kto i za co odpowiada w MSWiA

, by rozliczenia między nimi czy wymiana informacji nie były tak kłopotliwe, jak obecnie. Zmieni też warunki, na jakich przedsiębiorstwa rozliczają się elektronicznie z ZUS. Przesyłane tam dokumenty będą musiały być opatrywane tzw. bezpiecznym podpisem elektronicznym. Wśród pracowników nieistniejącego

Za euro będziemy nowocześni

udoskonalenie istniejących usług i aplikacji, np. pozwalających na uwzględnienie podpisu elektronicznego, elektronicznego obiegu dokumentów itp. Z wnioskiem o dotację mogą wystąpić m.in. samorządy, administracja rządowa i organizacje pozarządowe, kościoły, instytucje kultury, szkoły wyższe, zakłady opieki

Zabójstwo Papały - tropy sprzed ośmiu lat

Papały. Widać, że trop podjęty wówczas przez "Gazetę" i inne media jest do tych ustaleń bardzo podobny.Okruchy zbrodniJutro minie rok od zabójstwa generała Marka Papały. Czy zginął, bo ktoś myślał, że wie więcej, niż wiedział?Skoro wszystko w tej historii układa się jak scenariusz czarnego

Projekt ustawy o Centralnym Urzędzie Antykorupcujnym

) zwracania się o niezbędną pomoc do innych niż wymienieni w pkt. 7 przedsiębiorców, jednostek organizacyjnych i organizacji społecznych, jak również zwracania się do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa. 2. Czynności, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-6, powinny być

Coraz więcej polis do kupienia w internecie

szefowie Link4, przywołując treść rozporządzenia Ministerstwa Finansów. - Klienci w razie problemów mogą do nas zadzwonić i uzyskać niezbędną pomoc i informację. W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele Allianza. Zwracają uwagę, że dokumenty wysyłane do klientów, którzy wznawiają umowy ubezpieczeń

Subiektywny i wybiórczy przegląd warszawskich kandydatów

milicji. Jak nam tłumaczył, był oficerem wydziału zabójstw. Przyznaje, że miał agenturę, "ale spośród elementu bandyckiego, bo to była moja praca". Jak mówi, z SB nie współpracował, ta służba miała zakaz werbowania oficerów. - Będzie sprostowanie PKW - mówi Kościuszko. W milicji pracował od 1968

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

eDek - Elektroniczne Deklaracje

> eDek - Elektroniczne Deklaracje daje możliwość łatwego importowania sporządzonych wcześniej deklaracji finansowo – księgowych, złożenia elektronicznego podpisu oraz wysłania deklaracji drogą elektroniczną.

TrustPort eSign Pro

> zabezpiecza dokumenty za pomocą podpisu elektronicznego, a także chroni treść dokumentu poprzez szyfrowanie. Aplikacja zapisuje datę podstemplowania i zaszyfrowania wszystkich danych zapisanych w pliku (np. PDF).

TrustPort eSign Pro oferuje bezpieczną komunikację w niebezpiecznym

Jupiter 2013 Standard

przez internet nie musimy posiadać podpisu elektronicznego - wystarczy podanie odpowiedniej kwoty z ubiegłorocznego rozliczenia. Możemy najpierw sprawdzić deklaracje wysyłając je w trybie testowym, a dopiero potem w trybie roboczym. Uzyskanie UPO (Urzędowego Potwierdzenia Odbioru) w trybie roboczym

Wtyczka e-Deklaracje

>

Wtyczka e-Deklaracje pozwala na składanie zeznania PIT-37 bez podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.

Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik

Broszura informacyjna PIT-37

Broszura informacyjna do zeznania rocznego PIT-37 za 2008 r. przesyłanego drogą elektroniczną bez konieczności stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Plik w formacie darmowe programy