gazeta niezależna

mar, PAP

Białoruś: szefowi niezależnej lokalnej gazety grozi pobór do armii

Białoruś: szefowi niezależnej lokalnej gazety grozi pobór do armii

\Na Białorusi władze chcą zabrać do wojska 22-letniego Wiktara Ramnioua, szefa niezależnej gazety "Kurier Witebski" ("Witiebskij Kurjer") - informuje telewizja Biełsat.

Prezydent laureatem nagrody "Niezależnej Gazety Polskiej"

Lech Kaczyński odbierając nagrodę "Niezależnej Gazety Polskiej" przyznaną mu za zaangażowanie w popieraniu Gruzji w konflikcie z Rosją, podkreślił, że czynił to z "głębokiej przyjaźni" do narodu gruzińskiego, ale także w interesie Polski.

Wolna Libia wydaje niezależną gazetę

"Czy potrzebujemy zagranicznej interwencji?" - to tytuł sobotniej czołówki pierwszego niezależnego libijskiego dziennika "Rewolucja 17 Lutego", który ukazuje się już od dziesięciu dni w Bengazi. - Tylko trzy-cztery tysiące egzemplarzy, a Kaddafi już zdążył nas opluć w telewizji - mówią z dumą jego dziennikarze.

Białoruś.Stowarzyszenie BAŻ: władze ostrzegają prasę lokalną

"Ministerstwo Informacji Białorusi wydało ostrzeżenia od razu szeregowi niezależnych wydań regionalnych. We wszystkich wypadkach ostrzeżenia dotyczą drobiazgów w wydaniach weekendowych. Redaktorzy zamierzają odwołać się do sądu" - napisano na stronie internetowej BAŻ. BAŻ informuje, że

Rosyjscy dziennikarze na liście śmierci. Na pogrzebie Niemcowa: "Pani będzie następna"

Rosyjscy dziennikarze na liście śmierci. Na pogrzebie Niemcowa: "Pani będzie następna"

Dmitrij Muratow, redaktor naczelny pisma "Nowaja Gazieta", w tej chwili jedynej niezależnej gazety w Rosji, żyje w zagrożeniu. Redakcja straciła już sześciu kolegów, między innymi Annę Politkowską. Muratow zapowiada zamknięcie wersji drukowanej gazety z przyczyn ekonomicznych, które są jednak

Wydawcy prasy lokalnej w Sejmie: samorządy zagrażają tytułom niezależnym

czytelnicy i reklamodawcy, będące niezależnym głosem opinii publicznej" - powiedział wydawca lokalnych tygodników "Pałuki" i "Pałuki i Ziemia Mogileńska", b. prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych Dominik Księski. Dodał, że "zazwyczaj jest tak, że gazeta samorządowa powstaje jako

Białoruś. Media o Lepperze: zagadkowa śmierć

. Niezależna gazeta internetowa "Biełorusskije Nowosti" ocenia zaś, że władze Białorusi "wykorzystują śmierć Leppera do obrony własnej". "Wielu ludzi wątpi, że główny opozycjonista kraju mógł upaść na duchu i zakończyć życie samobójstwem" - pisze "SB", organ

Rosyjskie media o Niemcowie: "Marginalny opozycjonista". "Lubił surfing", "Putin go nie zabił"

Rosyjskie media o Niemcowie: "Marginalny opozycjonista". "Lubił surfing", "Putin go nie zabił"

nim jako o człowieku prawym, z energią, który zboczył z kursu i stał się marginalnym politykiem opozycji. "Niezawisimaja Gazieta": List do Putina Z kolei niezależne rosyjskie gazety obrały inną narrację. W "Niezawisimej Gaziecie" publicysta Stanisław Jakowlew opublikował odważny

Białoruś. Media: znaczna część drobnych handlarzy nie wyszła do pracy

Przedsiębiorcy - jak oświadczył szef "Perspektywy" Anatol Szumczanka - oczekują "poważnych działań ze strony władz" w związku z dekretem prezydenckim nr 222 z 2014 r., zgodnie z którym od 1 marca 2015 r. handlarze płacący uproszczoną formę podatku nie mogą sprzedawać towarów wwie

Białoruski reżim knebluje ostatnią niezależną gazetę

i wymaganiami Ustawy Republiki Białoruś O Prasie i innych Środkach Masowej Informacji (punkt 5, 32)". - To egzekucja - powiedział "Gazecie" Siaredzicz. - W ostatnich dniach władze próbowały nas udusić, każąc nam zapłacić niebotyczną jak na warunki białoruskie grzywnę w wysokości 100

Białoruś. Prasa: spadek rosyjskiego rubla odbił się na sytuacji firm

"Przedsiębiorcy (białoruscy) stracili biliony rubli zysku, a siła nabywcza Białorusinów spadła o kilkadziesiąt procent. W rezultacie uwidoczniły się negatywne strony gospodarczego modelu Białorusi, która jest całkowicie zależna od Rosji" - pisze komentator ekonomiczny Dźmitry Zajac

Białoruś.Ponad 2 tys. samochodów skonfiskowano za jazdę po pijanemu

W zeszłym roku ze swoimi pojazdami rozstało się 2 026 pijanych kierowców. Zgodnie ze znowelizowanym kodeksem karnym od 24 października 2013 r. sąd ma prawo orzec konfiskatę samochodu, jeżeli kierowca został złapany na jeździe po pijanemu po raz drugi w ciągu ostatnich 24 miesięcy - i to nawet jeżel

Białoruś.Siły zbrojne ćwiczą działania w dynamicznych sytuacjach

funkcje ochrony przestrzeni powietrznej, sojusz systematycznie koncentruje u granic Białorusi dodatkowe kontyngenty wojskowe wyposażone w broń ciężką" - podkreślił rzecznik resortu. Według niezależnego eksperta białoruskiego ds. wojskowości Alaksandra Alesina manewry mają być dla innych państw "

Białoruś.Zależność handlowa od Rosji zmusza Mińsk do zaciągania długów

walutowe Białorusi wynoszą 4,7 ml dol., a jej tegoroczne zobowiązanie związane z obsługą zadłużenia zagranicznego - 4,1 mld dol. Niezależne media białoruskie informowały ostatnio, że w celu spłacenia tej kwoty władze chcą zaciągnąć nowy kredyt u Rosji. Rozważa się też możliwość wypuszczenia na rosyjskiej

Prokurator: "Swastyka to symbol szczęścia w Azji". Seremet: "Brak rozumu". Będzie kara?

Prokurator: "Swastyka to symbol szczęścia w Azji". Seremet: "Brak rozumu". Będzie kara?

przekonania kogoś do tych treści. To właśnie otwiera pole do umorzeń, odmów wszczęcia - mówił Andrzej Seremet pytany o sprawy "hajlowania" i malowania swastyk. Komentując działanie prok. Roszkowskiego stwierdził, że ten może łatwo schować się za to, że jest niezależny. Dopytywany, "czy można

Białoruskie władze zezwoliły 13 zakładom na import mleka z UE

Zezwolenia takie otrzymały m.in. zakłady z Mohylewa i Homla (wschód Białorusi) oraz Brześcia (zachód). "Ile będzie trzeba zezwoleń na wwóz, tyle damy. Nikogo nie ograniczamy. Najważniejsze to nie złamać ustaleń z Federacją Rosyjską o nielegalnym tranzycie (towarów z UE objętych rosyjskim embar

Białorusini mają opłacać 100 proc. usług komunalnych od 2017 r.

Obecnie koszty dostarczania usług mieszkaniowo-komunalnych są pokrywane przez Białorusinów tylko w niewielkiej części. W ubiegłym roku opłacali je oni w 24,4 proc. W pierwszym półroczu bieżącego roku wskaźnik ten wzrósł do 31 proc. Opłaty wielu mediów i usług dla ludności są na Białorusi niższe od

Ashton broni Poczobuta: Wzywamy białoruskie władze...

Ashton broni Poczobuta: Wzywamy białoruskie władze...

- Wysoka przedstawiciel Unii ds. zagranicznych i polityki bezpieczeństwa jest głęboko zaniepokojona wiadomością o zatrzymaniu Andrzeja Poczobuta, korespondenta polskiej ''Gazety Wyborczej'', podczas podróży do przedstawicielstwa UE na Białorusi w Mińsku. Jest to kolejny przykład łamania praw

Białoruś. Przewoźnicy tracą na rosyjskim embargu

Firmy twierdzą, że obniżyły się zarówno stawki za przewóz - o mniej więcej 15 proc., jak i objętość dostaw - o 30 proc. "Europejski rynek całkowicie dla nas umarł" - powiedział dyrektor grodzieńskiej firmy Biełmahistral Stanisłau Sawicki, którego przedsiębiorstwo transportowało towary z U

Wiceprezes Radia Wnet tłumaczy: PiS nas dofinansował, bo mamy podobne poglądy ws. mediów

Wiceprezes Radia Wnet tłumaczy: PiS nas dofinansował, bo mamy podobne poglądy ws. mediów

Jak ujawniła dzisiejsza "Gazeta Wyborcza", PiS zapłaciło z partyjnych pieniędzy 140 tys. zł Radiu Wnet, którego szefem jest Krzysztof Skowroński. Na co stacja wydała te pieniądze? Skowroński mówi dziennikowi, że nie pamięta, a w rozmowie z portalem Gazeta.pl zaznacza, że wszystko wyjaśnił

Białoruś. Płace w firmach zagranicznych tylko w rublach białoruskich

Takie zasady obowiązują w stosunku do cudzoziemców pracujących w firmach z kapitałem obcym oraz w stosunku do obywateli białoruskich zatrudnionych w przedstawicielstwach firm zagranicznych, o ile inaczej nie stanowią akty prawne, międzynarodowe porozumienia Białorusi czy konwencje Międzynarodowej Or

Skandal na Białorusi. Kalendarz bez daty urodzin Łukaszenki

Skandal na Białorusi. Kalendarz bez daty urodzin Łukaszenki

W kalendarzu rok jest krótszy o dwa dni. Brakuje w nim dat 30 i 31 sierpnia. - To niewybaczalny błąd państwowej gazety i niedopatrzenie wydziału ideologicznego administracji prezydenta - kpią niezależni dziennikarze. 30 sierpnia to data urodzin prezydenta Aleksandra Łukaszenki, a 31 sierpnia - to

Eksperci: podpisanie umowy mało zmieni we współpracy gosp. Kijów-Mińsk

(tzn. proeuropejski) kurs nie odbije się boleśnie na procesach wewnątrz kraju, i być może zaczną lojalniej podchodzić do współpracy z Unią Europejską" - ocenił ekspert. Według marcowego sondażu niezależnego ośrodka NISEPI na Białorusi wzrosła w pierwszym kwartale tego roku chęć zjednoczenia z

Łukaszenko broni Mahometa

zależało na zniszczeniu niezależnej gazety i zastraszeniu dziennikarzy - powiedziała "Gazecie" naczelna niezależnej gazety "Narodnaja Wola" Swietłana Kalinkina. Przywódcy muzułmanów nie są jednomyślni w ocenie wyroku. W trakcie procesu przewodniczący Duchowego Zjednoczenia Muzułmanów

Wybory 2011: Nie było konferencji Kaczyńskiego w Chicago. Nie działał dźwięk

;Gazety Polskiej" - dodał - Nie zadziałały dwa, dzierżawione od niezależnych operatorów łącza - poinformował TVN24 Tomasz Sakiewicz z "Gazety Polskiej". - Nie potrafimy ustalić przyczyny. Widzieliśmy się, ale nie było dźwięku. Spotkanie zostanie powtórzone - stwierdził."Wiemy wszyscy

Białoruś skróciła listę artykułów, których ceny limitują władze

Zgodnie z decyzją Rady Ministrów od piątku wśród towarów, których ceny limituje Ministerstwo Gospodarki, nie będzie już większości kasz oraz kiełbasy. Ponadto ceny szeregu innych artykułów - masła, cukru, mąki czy ryżu - resort będzie mógł regulować tylko przez 90 dni w roku. Z listy artykułów, któ

Białoruś. Politolodzy: Łukaszenka wygrywa na ukraińskim konflikcie

Gospodarczej. Tymczasem - jak przekonuje inny politolog Jury Drakachrust - Ukraina niezależnie od dalszego rozwoju sytuacji nie wstąpi do Eurazjatyckiej Unii Gospodarczej. Jeśli bowiem zwycięży opozycja, Kijów podpisze umowę stowarzyszeniową z UE, a jeśli wygra prezydent Wiktor Janukowycz - to wyjdzie on tak

Znieczulenia przy porodzie nie będzie. Szpitalom się nie opłaca, bo NFZ płaci za mało

uzyskanie pomocy - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Minister obiecywał Już w 2012 r. minister zdrowia Bartosz Arłukowicz obiecywał, że wszystkie kobiety uzyskają prawo do bezpłatnego znieczulenia w czasie porodu. Tymczasem rozporządzenie w tej sprawie nadal tkwi w ministerstwie, a resort od

Berlusconi nakręca media

;El Pais" oraz francuskiemu tygodnikowi "Le Nouvel Observateur". Jednak niezależne gazety we Włoszech na razie tylko zyskują na nagonce ze strony Berlusconiego. Centrolewicowy dziennik "La Repubblica" (średnia sprzedaż w lipcu - 648 tys. egzemplarzy), który jest głównym celem

Wolna prasa nad Zatoką Perską

brytyjski "The Telegraph".Gazeta to projekt rodziny królewskiej Abu Zabi - jednego z emiratów tworzących Zjednoczone Emiraty Arabskie. Wydawcą jest firma, na czele której stoi następca tronu Muhammad ibn Zaid an Nahjan.Jednak jeszcze przed publikacją pierwszego numeru naczelni obiecywali, że

Łukaszenka luzuje kaganiec mediom

formalności. Władze wszędzie idą nam na rękę - powiedział "Gazecie". Tygodnik "Nasza Niwa" - drugie niezależne wydawnictwo, które władze zobowiązały się wpuścić do państwowej sieci dystrybucji - ma już podpisane wszystkie wymagane umowy z państwowymi firmami. Reżim Łukaszenki zobowiązał

"Gazeta Wyborcza": IPN - biegły oskarżyciel

"W sensie prawnym taka podwójna rola to groza" - mówi prof. Andrzej Friszke. Członek Rady IPN nie wie jednak czy znajdzie się biegły spoza Instytutu z tak niezwykle wysokospecjalistyczną wiedzą. Według Pawła Osika z Fundacji Helsińskiej, "taka sytuacja narusza zasadę równości broni pr

Zasiłek pielęgnacyjny nie pozbawia ulgi prorodzinnej

Ulga prorodzinna przysługuje rodzicom dzieci otrzymujących w roku podatkowym zasiłek pielęgnacyjny niezależnie od ich wieku i uzyskiwanych dochodów - podaje "Gazeta Prawna". Niektóre urzędy skarbowe odmawiają prawa do ulgi, jeżeli dochody dorosłego dziecka otrzymującego zasiłek

Jest szansa na ugodę w procesie Zygmunt Solorz - "Gazeta Polska"

portali zależnych od wydawcy gazety - spółki Niezależne Wydawnictwo Polskie - zniknie inkryminowany artykuł, a dziennikarz "Gazety Polskiej" przeprowadzi z Solorzem autoryzowany wywiad.Pod wywiadem gazeta ma też opublikować podpisane w imieniu redakcji przez Tomasza Sakiewicza oświadczenie o

Proces Poczobuta wznowiony i od razu odroczony. "Nadziei na ułaskawienie nie ma"

- mówi Stanisław Poczobut. - Nadziei na ułaskawienie jednak nie ma. Tutaj nie ma niezawisłego, niezależnego sądu. Wszystko robi się ze scenariuszy pisanych przez władze - uważa Poczobut. Dlaczego zatrzymano naszą dziennikarkę? "Bo ktoś uderzył milicjanta" Poczobut oskarżony o zniesławienie

Zatrzymano wiceministra spraw wewnętrznych Białorusi

Połudzienia zatrzymano w zeszłym tygodniu. Na razie nie wiadomo, co mu się zarzuca. Białoruskie MSW i KGB nie skomentowały tej informacji.Niezależna gazeta "Nasza Niwa" przypomina w swoim internetowym wydaniu, że 6 grudnia Połudzień, pytany przez dziennikarzy o plany milicji w razie

Poczobut skazany na grzywnę

Do demonstracji, zdaniem władz, doszło 17 stycznia. Na ten dzień Józef Łucznik, prezes marionetkowego stworzonego przez reżim związku białoruskich Polaków, zaprosił na rozmowę Andżelikę Borys, szefową zepchniętego przez władze do podziemia niezależnego ZPB. Miejscem spotkania miał być zajęty dziś

Wybory 2011. Edmund Klich wystartuje do Senatu? "Chcę walczyć o prawdę o Smoleńsku"

Jak pisze "Wprost" Klich myśli o starcie z Leszna. - Stąd pochodzę i tu chciałbym pracować dla ludzi, ale ostatecznej decyzji o kandydowaniu jeszcze nie podjąłem. Wszystko zależy od tego, czy lokalna społeczność zechce mnie wesprzeć w tych wyborach - mówi.Polski przedstawiciel przy rosyjsk

Relacja on-line z debaty prezydenckiej

10.49 - W Gazeta Cafe zbierają się kandydaci na prezydenta Poznania. Jest Ryszard Grobelny, Maria Pasło-Wiśniewska, Wojciech Bogajewski, Adam Kuź i Andrzej Nowakowski. godz. 10.54 - doszedł Jacek Tomczak i Katarzyna Kretkowska godz. 11. 00 - Są już wszyscy kandydaci. Piotr Bojarski z Gazety

Reprezentacja. Smuda 2.0. Wersja pluszowa

jest jedno. Wcielenie Smudy. Gdy przyjmował posadę, został zgodnie uznany za kandydata wśród tubylców bezkonkurencyjnego (zwyciężył dzięki sondażom opinii publicznej) jako osobnik niezależny, niepokorny, nieustraszony. W domyśle - odporny na pezetpeenowską ingerencję, a zarazem pozbawiony niezbywalnej

Kamiński i Czabański laureatami nagród "Gazety Polskiej"

Kamiński "za skuteczne zwalczanie korupcji" otrzymał tytuł "Człowieka Roku" "Gazety Polskiej" za 2007 rok.Prezes Polskiego Radia został zaś laureatem nagrody im. Grzegorza I Wielkiego, którą przyznaje miesięcznik "Niezależna Gazeta Polska" osobom, które "

Białoruś zaostrza przepisy dotyczące pomocy z zagranicy

Jak zauważa gazeta, na mocy poprawek do ustawy o organach bezpieczeństwa państwowego zagraniczne finansowanie organizacji pozarządowych (NGOs) staje się przestępstwem. Wcześniej było karane administracyjnie. Według poprawek "zabroniona jest działalność organizacji społecznych i związków

ABW chciała więcej kompetencji. Nie dostanie - interweniował premier

Gazeta pisze, że projekt nowelizacji ustawy o świadku koronnym autorstwa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego trafił niedawno do uzgodnień międzyresortowych. Jednak już po chwili został z nich wycofany i przerwano nad nim prace. Jak pisze dziennik, stało się tak po decyzji premiera. Gazeta podkreśla

Białoruś. Ósmy ułaskawiony uczestnik protestów powyborczych na wolności

ułaskawionych przez prezydenta Alaksandra Łukaszenkę, ani też, czy wyszedł już na wolność - powiedział Uładzimir Łabkowicz z Centrum Obrony Praw Człowieka "Wiasna". W niedawnym wywiadzie dla niezależnych mediów białoruskich Michael Mann, rzecznik szefowej dyplomacji UE Catherine Ashton, powiedział, że

Będą dwie "Gazety Polskie"?

. Zespół "Gazety" szykuje się do obrony. Powołano nową spółkę, która już niedługo zacznie wydawać miesięcznik "Niezależna Gazeta Polska". Jeśli King & King przejmą kontrolę nad "Gazetą Polską", zespół odejdzie do "Niezależnej Gazety Polskiej" i przekształci ją w

Milczące protesty na Białorusi. 100 osób zatrzymanych

;Biełorusskije Nowosti". Gazeta zaznacza też, że zatrzymania tym razem były mniej liczne. Po protestach 6 lipca w całym kraju zatrzymano około 400 osób. "Szereg komentatorów skłania się do wniosku, że w znacznej mierze ta pierwsza fala internetowej rewolucji rozbiła się o granit państwa policyjnego

Białoruś.Opozycyjna gazeta skazana na grzywnę

Sąd podjął tę decyzję w piątek. Powołał się na artykuł mówiący o możliwości nałożenia grzywny na gazetę, która powtórnie w ciągu roku od otrzymania oficjalnego ostrzeżenia z Ministerstwa Informacji naruszyła przepisy dotyczące mediów. Formalną przyczyną sprawy administracyjnej przeciwko "

Niemiecki Kościół chce się rozliczyć z pedofilii

kilkunastu zakonników padło ok. 80 dzieci. Do pedofilii dochodziło także w prowadzonych przez duchownych domach opieki.Nie wiadomo, kiedy specjaliści zakończą prace. W Irlandii raport o pedofilii w Kościele powstawał aż dziewięć lat. Więcej w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej"

"GP": Zmiany w PIT w ulgach na dzieci i uldze odsetkowej na kredyt

Projektowane przez rząd zmiany w PIT przedstawia na łamach "Gazety Prawnej" wiceminister finansów Elżbieta Chojna-Duch. Planuje się m.in. by ulga na dzieci była proporcjonalna do okresu posiadania dziecka, inaczej mówiąc - była zależna od daty urodzenia. - "Nie ma powodów, by ktoś

"GP": Niezależne stacje paliw znikną z rynku

Konkurencja i zapowiadane zaostrzenie norm ekologicznych sprawiły, że spada liczba niezależnych, prywatnych stacji paliw. Dla klientów może to jednak oznaczać wzrost jakości usług i lepszą jakość paliw - pisze "Gazeta Prawna". Nikomu nic niemówiące nazwy stacji są zastępowane łatwo

Sprawa Poczobuta będzie sądowym precedensem?

kodeks kryminalny przewiduje taką możliwość. W praktyce takie sprawy są rozpatrywane w sądach nadzwyczaj rzadko. Na przykład teraz w sądzie leninowskim miasta Grodno trwa proces kryminalny ws. korespondenta polskiej gazety Andrzeja Poczobuta. Dziennikarz został oskarżony o to, że jego publikacje mają

"Rosja chce dusić Łukaszenkę do końca". Medialna wojna między Rosją i Białorusią

"Ojciec Chrzestny" to dwuczęściowy film, który pokazała prorządowa rosyjska stacja NTW. - Pokazały one prezydenta Łukaszenki jakiego za żadne skarby Rosja nie chciała widzieć wcześniej. Nie chcieli widzieć morderstw politycznych, ugniatania opozycji, postępków wobec mediów niezależnych. A

Prezes IPN człowiekiem roku wg ''Gazety Polskiej''

;. Ks. Isakowicz-Zaleski jest zaś laureatem nowej nagrody: im. św. Grzegorza I Wielkiego, którą miesięcznik "Niezależna Gazeta Polska" co roku będzie przyznawał osobom, które "miały szczególny wkład w obronę prawdy w życiu publicznym". Wręczając nagrodę Kurtyce redaktor naczelny

Milicja w siedzibie "Naszej Niwy", rekwiruje sprzęt

Rewizja, którą przeprowadzono we wtorek wieczorem, trwała ponad trzy godziny - powiedział obecny przy rewizji dziennikarz gazety Źmicier Pankawiec.Według wiceprzewodniczącego Centrum Pen Clubu i głównego redaktora "Naszej Niwy" Andreja Skurki, milicja zabrała 12 komputerów, twarde dyski i

"Dziennik Gazeta Prawna": Planowany koniec z podsłuchiwaniem obywateli

Minister w kancelarii premiera Jacek Cichocki przedstawił posłom pakiet rozwiązań, które mają wprowadzić realne mechanizmy kontroli nad służbami. Najpoważniejszą zmianą ma być zbudowanie "niezależnego organu kontrolującego pracę operacyjną". "Tego rodzaju gremia funkcjonują w Belgii

"Biełorusskije Nowosti": UE zmienia strategię wobec Białorusi

Zdaniem gazety, zmiana nastąpiła nie tylko w wyniku stłumienia przez władze protestów po wyborach prezydenckich na Białorusi 19 grudnia zeszłego roku. Wpłynęły też na nią ostatnie wydarzenia w krajach arabskich oraz rewizja unijnej Europejskiej Polityki Sąsiedztwa (EPS). "Po rewolucjach

Białoruś.Rosną koszty ogrzewania i gazu, a w Mińsku - transportu

białoruska, wzrosły również koszty płatnych miejsc na uczelniach wyższych. Wysokość opłat różni się zależnie od kierunku i uczelni, na niektórych trzeba teraz będzie zapłacić nawet o 50 proc. więcej niż w zeszłym roku. Białoruś boryka się w ostatnich miesiącach z kryzysem walutowym, wysoką inflacją, wzrostem

Skończą z podsłuchiwaniem obywateli? Służby będą się tłumaczyć

Minister w kancelarii premiera Jacek Cichocki przedstawił posłom pakiet rozwiązań, które mają wprowadzić realne mechanizmy kontroli nad służbami. Najpoważniejszą zmianą ma być zbudowanie "niezależnego organu kontrolującego pracę operacyjną".- Tego rodzaju gremia funkcjonują w Belgii

Białoruś.Służby podatkowe złożyły pozew ws. współpracownika Bialackiego

Stefanowicz, działacz Centrum Praw Człowieka "Wiasna", jest bliskim współpracownikiem Alesia Bialackiego, aresztowanego w sierpniu szefa tej organizacji. Jak informowała "Wiasna" po zatrzymaniu Bialackiego, również Stefanowicz miał konta za granicą, o których dowiedziały się biał

Ukraina.Media zarzucają Janukowyczowi plagiat

autorskie w austriackich sądach. "Książka +Opportunity Ukraine+ jest logiczną kontynuacją ustalonego już wizerunku Wiktora Janukowycza jako człowieka, który w młodości przywłaszczał sobie cudze rzeczy, następnie cudze rezydencje, a dziś - cudze myśli" - napisała gazeta. "Ukrainska Prawda"

Koniec "Gazety Polskiej"? "Na koncie mamy 501 złotych"

Rano, na portalu niezalezna.pl, redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz opisał - zmyśloną jak twierdzi wydawca - próbę odwołania go ze stanowiska przez prezesa "Niezależnego Wydawnictwa Polskiego". - Nie wiem, czy redagowany przez mnie numer "GP" nie

Nieodrobione lekcje PJN

. Znaleźć w kasie państwa PJN musiałby dodatkowe 53 mld zł. Szkoda, że przewodniczący Kowal nie powiedział w radiu, gdzie zamierza szukać tych pieniędzy. - Ile razy mam to tłumaczyć, skoro "Gazeta Wyborcza" nie jest w stanie zrozumieć - pytał zdenerwowany. Panie pośle, tłumaczyć trzeba do skutku

Białoruś.Nie będzie śledztwa ws. pobicia Niaklajeua w wieczór wyborczy

Były kandydat złożył wcześniej skargę do prokuratury w sprawie pobicia w wieczór wyborczy. Kontrola w prokuraturze trwała ponad pół roku i w środę Niaklajeu otrzymał odpowiedź odmowną. Zgodnie z nią sprawa karna nie może zostać wszczęta z powodu braku znamion przestępstwa. Niaklajeu zapowiedział, że

Premier Litwy przeprasza za "nieporozumienie" ws. Bialackiego

na działalność organizacji, w tym na pomoc osobom prześladowanym na Białorusi z powodów politycznych. Informacje o Bialackim przekazała Białorusi prócz strony litewskiej również polska Prokuratura Generalna, także w ramach mechanizmu pomocy prawnej. Niezależne białoruskie portale internetowe

Białoruś. Prasa: Rośnie czarnorynkowy kurs dolara

wliczają w wartość towaru kurs 6500 zamiast 6300 rubli za dolara" - piszą "Biełorusskije Nowosti". Dziennik dodaje, że zmianę kursu odnotował też portal internetowy Prokopovi.ch. Jego założyciel powiedział gazecie, że na portalu przeciętne ogłoszenie o sprzedaży zakłada kurs 6550 rubli za

Białoruś. Odrzucony kolejny wniosek o zwolnienie Bialackiego z aresztu

Taki wniosek złożył do Departamentu Dochodzeń Finansowych Komitetu Kontroli Państwowej witebski obrońca praw człowieka Pawał Lewinau. Funkcjonariuszka departamentu, zwanego przez media "milicją finansową", Taccjana Kasynkina oceniła, że nie ma podstaw do zamiany środka zapobiegawczego wobe

PiS ma swoją gazetę wyborczą: spiski i PO winna powodzi

, że na zlecenie Andrzeja Jaworskiego przygotowaliśmy magazyn - mówi Jacek Pauli. Teksty napisali dziennikarze gazety i portalu, które prowadzi jego spółka. W numerze znalazł się również przedruk wywiadu ze śp. Grażyną Gęsicką (PiS), która mówi, że rząd PiS przeciwdziałał powodziom, a Platforma

Białoruś.Adwokatki opozycjonistów jednak przeszły weryfikację

Pod koniec lipca komisja terytorialna, przeprowadzająca trwającą na Białorusi nadzwyczajną weryfikację adwokatów, wydała negatywną decyzję wobec prawniczek: Hanny Bachcinej i Darii Lipkinej. Media opozycyjne podały wówczas, że adwokatki mogą stracić licencje. Jak wyjaśniła Bachcina, komisja terytori

Ukradli Ci kartę? Od dziś zastrzeżesz każdą pod jednym numerem

Na rynku dostępna jest nowa usługa, która pozwala zastrzec każdą kartę płatniczą w jednym centrum operacyjnym, niezależnie od tego, jaki bank ją wydał. Pisze o tym "Gazeta Prawna", która jednak zastrzega, że banki są sceptycznie nastawieni wobec tej inicjatywy. "Gazeta Prawna"

To Serafin ustawiał nagranie - widać to na dłuższej wersji "taśm PSL"

Artykuł "Gazety" potwierdza informacje, jakie wcześniej powtarzali dziennikarze zajmujący się polityką: że istnieje dłuższa wersja "taśm PSL", która pokazuje, że to Serafin zlecił nagranie. Choć kilka razy temu zaprzeczał i sprawę taśm nazywał "prowokacją". Na taśmach

Terror Łukaszenki. Chcą zmusić Niaklajeua do pokajania się

- Skonfiskowano mi komputer, kilka CD i turystyczny nóż - opowiada Paweł Batujeu z opozycyjnego ruchu O Wolność. Władze uderzyły też w niezależne media. KGB zabrała sprzęt z mińskiej siedziby Europejskiego Radia dla Białorusi, choć od 2009 r. stacja ma oficjalną akredytację białoruskiego MSZ. W

Białoruś: Przyjęto projekt o liberalizacji gospodarki. Wycięto jednak "liberalizacja"

Gazety oficjalne, w tym największy dziennik "SB.Biełaruś Siegodnia", publikują tekst dyrektywy, zajmujący prawie dwie strony, bez komentarza."Biełorusskije Nowosti" zwracają uwagę na tytuł dyrektywy. "W projekcie rozpowszechnionym w październiku (...) był sformułowany tak

Katowice: Będzie druga tura?

We wrześniu popierało go 56 proc. mieszkańców - teraz 49 proc. Jeśli Uszok nie przekroczy bariery 50 proc., w drugiej turze zmierzy się z Tomaszem Szpyrką z PO (13 proc.). Do drugiej tury dojdzie na pewno w Sosnowcu. Tu Kazimierz Górski (Lewica i Demokraci - 34 proc.) też zmierzy się z kandydatem PO

Kandydaci na prezydenta Białorusi z zarzutami. Grozi im 15 lat

Wobec Alesia Michalewicza, Uładzimira Niaklajeua, Witala Rymaszeuskiego, Andreja Sannikaua i Mikoły Statkiewicza zarządzono dwumiesięczny termin aresztu. Przez ten czas toczyć się będzie śledztwo. Obecnie przebywają oni w areszcie śledczym KGB w Mińsku. Pozostali dwaj kandydaci: Ryhor Kastusiou i Dź

Zamiast 3,2 zł - 180 zł miesięcznie. Choroba Wilsona się nie opłaca

. narodzin"'Mój syn od 14. roku życia (ma teraz 20 lat) musi przyjmować leki, chyba że z powodów finansowych przestanie je brać, a zaraz potem po prostu umrze pod okiem troskliwych urzędników" - tak napisała do redakcji "Gazety Wyborczej" pani Agata.Jej synowi sześć lat temu zaczęły drżeć

Dziennikarz w stroju zająca siał popłoch w parlamencie

Reportera, który tłumaczył, że przebrał się, ponieważ po ostatniej bójce między deputowanymi Rada Najwyższa przerodziła się w cyrk, próbowano wyprowadzić na zewnątrz. Przedstawicielka parlamentarnych służb tłumaczyła, że w stroju zająca nie można przebywać w gmachu parlamentu. Dziennikarza obronili

Rosja/ Dziennikarze nie wierzą w samobójstwo swojego kolegi Iwana Safronowa

Własne śledztwo w sprawie śmierci Safronowa prowadzą już też jego koledzy redakcyjni. Nie wierzą oni, by popełnił on samobójstwo, co sugeruje prokuratura. Sądzą, że jego śmierć może mieć związek z tekstem o dostawach rosyjskiej broni na Bliski Wschód, nad którym ostatnio pracował. Safronow przyszedł

"Krwiożerczy ludojad". Proces o zniesławienie Stalina odroczony

70. rocznica wybuchu II wojny. Zapraszamy na relację na żywo z uroczystości. Start: 4.30Gniew 73-letniego Dżugaszwilego wywołał artykuł "Beria wyznaczony na winnego", zamieszczony w kwietniu przez "Nową Gazietę", a dotyczący mordu NKWD na polskich oficerach w 1940 roku.Tekst ukaz

Sukces misji Adama Michnika w Gruzji

"Gazecie" Robertson. Trzy tygodnie temu podczas opozycyjnych wieców policja i siły specjalne wtargnęły do Imedi po rozpędzeniu protestujących na ulicach. Władze gruzińskie oskarżyły wówczas telewizję o nawoływanie do puczu i eskalację przemocy. W ostatni czwartek do Tbilisi przyleciał Adam

Znów nie odbyło się zgromadzenie udziałowców wydawcy "Gazety Polskiej"

Redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz bał się, że podczas zebrania mogłoby dojść do rękoczynów ze wspólnikami firmy King & King Ryszardem Żmudą i Pawłem Solskim, którzy prawie rok temu kupili 20 proc. udziałów NWP. - Mamy poważne podejrzenia, że ci panowie chcieli wejść

Polscy dziennikarze na czarnej liście Chin

Kruczkowska starała się od stycznia o akredytację właśnie na Expo. Otrzymała nawet zaproszenie ze strony chińskiego MSZ. Po zgłoszeniu się do konsulatu i wniesieniu opłat urzędowych okazało się, że dziennikarce Gazety Wyborczej odmówiono wizy, ponieważ znajduje się na czarnej liście władz chińskich. Konrad

Terlikowski: Ta sprawa musi zostać wyjaśniona

- Jedno jest pewne: ta sprawa musi zostać wyjaśniona i to przed oficjalnym wprowadzeniem abpa Wielgusa na urząd metropolity warszawskiego. Takie zarzuty, niezależnie od tego, czy uzasadnione czy nie, są zbyt poważne, by je ignorować - ocenił Terlikowski. Jak dodał, w jego opinii, realne szanse na

Kirgistan: najście milicji na stację TV, zamknięty kolejny dziennik

sprzętu nie ma nic wspólnego z polityką, i że "trzeba było zawiesić używanie niemającego licencji oprogramowania komputerowego".Adwokat zamkniętego dziennika "Forum" Akmat Ałaguszew powiedział, że prokuratura oskarżyła gazetę o podżeganie do zorganizowania zamachu stanu.Prokuratura

To już koniec pomarańczowego obozu

Dziś widać już wyraźnie, że pomarańczowi ostatecznie się podzielili. Jasne jest, że do marcowych wyborów parlamentarnych pójdą już jako różne i występujące przeciw sobie drużyny. Będzie drużyna Julii Timoszenko, z hasłami populistycznymi i konserwatywno-socjalistycznymi. Będzie też liberalna, nasta

Białoruś wycofuje się z kontraktu naftowego z Iranem

Według oficjalnego komunikatu Biełorusnieftu, kontrakt podpisany w 2007 roku przewidywał kilka etapów prac, z których pierwszy został zakończony w sierpniu zeszłego roku. Jednak "w toku prac uzyskano nowe dane o budowie geologicznej złoża, które stały się powodem do zmiany warunków technicznych

"Czytadło" Konwickiego

Uroczysta promocja książki odbyła się wczoraj w księgarni Fundacji Pomocy Bibliotekom Polskim. Na spotkanie z Konwickim przyszły tłumy, wśrod gości byli m.in. Artur Międzyrzecki, Adam Michnik, Jan Kofman.Nigdy nie zdradzam tajemnic mego warszatu, ale dziś je ujawnię - powiedział Konwicki pytany o hi

Sakiewicz wygrał bitwę o "Gazetę Polską"

pieniędzy ze spółki przez "założoną z teściem" firmę "Reytan". Dziś odbyło się walne zgromadzenie akcjonariuszy, którego uczestnicy przyznali rację Sakiewiczowi. Zdecydowano, że to on będzie (prócz stanowiska redaktora naczelnego) prezesem "Niezależnego Wydawnictwa Polskiego"

Elektrownie jądrowe? Po Japonii wszystkie programy mogą być wstrzymane

Zdaniem dziennika rządy muszą brać pod uwagę spadek poparcie dla energii jądrowej. Według "Rzeczpospolitej" energia atomowa może przestać być atrakcyjna w USA, gdzie realna jest opcja gazowa. Autorzy raportu uważają, że mniej jednoznacznie sytuacja wygląda w innych regionach świata, gdzie

Wnuk dyktatora pozywa za Katyń: Stalin nie był krwiożerczy

, potwierdzających pokrewieństwo ze Stalinem."Nową Gazetę" i Memoriał przed sądem reprezentuje Genri Reznik, jeden z najbardziej znanych adwokatów w Rosji.Jabłokow, który również jest pozwanym w tej sprawie, wystąpił o włączenie do materiałów procesu akt śledztwa katyńskiego, a także dokumentów dotyczących

Liga Mistrzów. Kiler, który zabił Mourinho

się w boju o jedną wyprostowaną nogę za daleko. I niezależnie od dyskusji, czy czerwona kartka była słuszna w 100, czy w 90 proc., to we wściekłej pomeczowej tyradzie Mourinho słyszę proponowanie tematu zastępczego mającego, jak mawiają nasi politycy, przykryć temat ciekawszy, czyli klęskę jego

Rosja: "Nowaja Gazeta" o 17 września: Czwarty rozbiór Polski

Znana historyk Natalia Lebiediewa pisze, że Związek Radziecki wprowadzając o świcie 17 września 1939 roku swoje wojska na terytorium Polski bez wypowiedzenia wojny, naruszył wszystkie radziecko-polskie porozumienia i szereg aktów międzynarodowych zakazujących agresji. - Ogromna machina wojenna Armii

Putin płaci sobowtórowi ABB-y

Kilka londyńskich gazet, w tym "The Times", twierdzi, że Björn Again, abbopodobny, bo złożony z blondynki, brunetki i dwóch chłopaków zespół wykonujący hity szwedzkiej grupy, w największej tajemnicy pojechał 22 stycznia do Moskwy. Stamtąd został przewieziony "ok. 200 km od

Wyrwać zęby mediom - Helena Łuczywo przed komisją śledczą

Helena Łuczywo przyznała, że po wizycie Rywina szefowie Agory i "Gazety" zastanawiali się, co robić. - Jedno było dla nas oczywiste: musimy natychmiast opowiedzieć o tym jak największej liczbie osób. To było doświadczenie jeszcze z opozycji w PRL. Jeżeli przychodzi do ciebie SB i chce

30-latki, pokolenie zawiedzionych idealistów

niewielką firmę producencką Komplizen Film, w której powstał też "Alle Anderen". Oczywiście nigdzie, nawet w Niemczech, nie jest łatwo o pieniądze, ale to właśnie skromne, niezależne filmy są dzisiaj siłą niemieckiego kina. I takie filmy chcę robić. rozmawiał w Berlinie Paweł T. Felis

Co oznacza odejście Fidela Castro

Ra l Riverojeden z pierwszych niezależnych dziennikarzy kubańskich, poeta, były więzień polityczny, dziś na emigracji w HiszpaniiFidel Castro ogłosił oficjalnie, że odtąd zamierza rządzić w dresie Adidasa ze szpitalnego łóżka, ale wciąż z tym samym opętaniem wyznawcy Stalina. To tylko kosmetyczna

Przyjazne Państwo proponuje: Utrata towaru i areszt dla nielegalnych handlarzy ulicznych

sankcje, są nieskuteczne. Grzywna nawet w maksymalnej kwocie jest traktowana przez handlarzy ulicznych jako koszt prowadzonej działalności - tłumaczy Hanna Zdanowska. "Gazeta Prawna" podkreśla, że osoby te dodatkowo w znacznej części nie rejestrują prowadzonej działalności i nie odprowadzają

Buzek i Lewandowski zagrożeni?

, to nie zmieni tego stanowiska" - dodaje rozmówca "Dziennika". Co więcej, w kuluarach pojawiają się nawet głosy, że być może chadecy powinni zastanowić się nad kandydatem rezerwowym.Ale według "Gazety Wyborczej", stanowisko dla Buzka nie zależy w tak dużym stopniu od ustaleń

Olsztyn: Małkowski i Dąbkowski w drugiej turze

Małkowski zdobył 42 proc. głosów, Dąbkowski - 16 i o 4 proc. wyprzedza Jerzego Szmita (PiS). Jeśli nie zdarzy się nic nadzwyczajnego, Szmit ma małe szanse na powtórkę z 2002 roku, kiedy w drugiej turze spotkał się z Małkowskim. W porównaniu z badaniami wrześniowymi najwięcej stracili Małkowski i Sz

Prezesem Orlenu zostanie człowiek prezydenta

Gosiewski: W sprawie Chalupca ufam ministrowi Jasińskiemu  Zmiany w zarządzie spółki przewiduje program czwartkowego posiedzenia rady nadzorczej Orlenu. Odwołany zostanie prezes Igor Chalupec, który w ciągu 2,5 roku przekształcił uwikłany w polityczne i biznesowe afery Orlen w najpotężniejszą f

Znany sudański dziennikarz zabity przez muzułmańskich fanatyków?

kraju szariat i chętnie stroją się w szaty muzułmańskich radykałów, ale prawdziwi rewolucjoniści uważają ich za cynicznych oportunistów. Kiedy sytuacja w mieście nieco się uspokoiła, dziennikarz pokajał się w sądzie, który kazał mu zapłacić ok. 3,5 tys. dol. grzywny i zamknął jego gazetę na trzy

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Niezależna Gazeta Polska

Niezależna Gazeta Polska – wydawany w Warszawie miesięcznik stworzony przez dziennikarzy Gazety Polskiej. Ze sprzedaży czasopisma utrzymywana jest strona internetowa Niezalezna.pl. Redaktorem naczelnym miesięcznika był Tomasz Sakiewicz, a następnie Katarzyna Hejkehttp://niezalezna.pl (Stopka

Niezależna Gazeta Polska ? Nowe Państwo

Niezależna Gazeta Polska – Nowe Państwo – wydawany w Warszawie miesięcznik tworzony przez dziennikarzy skupionych wokół tygodnika Gazeta Polskiej. Periodyk powstał w 2009 w wyniku scalenia wydawnictw miesięcznika Niezależna Gazeta Polska z kwartalnikiem Nowe Państwo. Pierwszy numer

Gazeta Wyborcza

Obywatelskiego „Solidarność”, a następnie - po zerwaniu współpracy przez związek – jako niezależna gazeta. Redaktorem naczelnym pisma jest Adam Michnik.Siedziba redakcji „Gazety Wyborczej” mieści się w siedzibie spółki Agora, wzniesionej w latach 2000–2002 według projektu

Gazeta Polska (tygodnik)

Gazeta Polska – ogólnopolski tygodnik o tematyce społeczno-polityczno-historycznej założony w 1993 roku. Od marca 2006 wydawnictwo i dziennikarze związani z „Gazetą Polską” wydawali również miesięcznik „Niezależna Gazeta Polska”, który po scaleniu z kwartalnikiem

Nagroda Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego

– dyrektor Festiwalu Filmowego „Off/On” Rafał Buks – producent telewizyjny (TVN Style/Filmforum.pl) Bartek Fukiet – redaktor naczelny Magazynu Filmowego Cinema Andrzej Tadeusz Kijowski – dyrektor Domu Kultury Śródmieście Alex Kłoś – Gazeta Wyborcza Michał Kwieciński

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.