artykuły do gazety

Ziemowit Nowak

MSWiA reaguje na artykuł "Gazety". Przez cukierka prawka nie stracisz

MSWiA reaguje na artykuł "Gazety". Przez cukierka prawka nie stracisz

Zjadłeś cukierka z likierem albo przepłukałeś usta płynem, a za chwilę dmuchałeś w alkomat i wynik był pozytywny? Dotychczas policja zatrzymywała ci prawo jazdy. Teraz nie powinna tego robić. Takie jest stanowisko MSWiA po artykule "Gazety".

Prorządowa gazeta ukarana za rasistowski artykuł o Romach. Przyjaciel Orbana zapłaci za słowa o ''zwierzętach''

Węgierski Państwowy Zarząd Mediów (NMHH) ukarał grzywną prawicowy dziennik "Magyar Hirlap" za rasistowski artykuł. Zdaniem komentatorów to przełomowa decyzja, bo od utworzenia w 2010 roku urząd wymierzał kary jedynie mediom sprzyjającym opozycji.

Min. Ziobro o artykule "Gazety Wyborczej"

- "Gazeta Wyborcza" naruszyła prawo prasowe - powiedział na konferencji prasowej minister Zbigniew Ziobro ws. opublikowanego dziś artykułu "GW", w którym przedstawiono fragmenty dokumentacji ze śledztwa ws. Barbary Blidy. Minister nazwał dziennikarzy, którzy donieśli mu o powstającym wczoraj artykule, "przyzwoitymi". Ziobro po raz kolejny zaatakował "Gazetę" i zarzucił jej prowokację.

"Pan jest zerem, panie Ziobro". 10 lat od wybuchu afery Rywina i powołania komisji śledczej (TVN24/x-news)

"Pan jest zerem, panie Ziobro". 10 lat od wybuchu afery Rywina i powołania komisji śledczej (TVN24/x-news)

Białoruska gazeta ukarana za artykuł o Biełsacie

Niezależna gazeta "Narodnaj Wola" musi zapłacić grzywnę o równowartości 250 dol. za artykuł opowiadający o nowych programach satelitarnej telewizji Biełsat, nadawanej z Polski i finansowanej przez TVP. Urzędnicy z ministerstwa handlu uznali to za kryptoreklamę i skierowali sprawę do sądu

Prof. Rowiński: Artykuł "Gazety Polskiej" to rodzaj inkwizycji

kiludziesięciu lat, "barbiturant, który stosowany był jako jeden z podstwowych leków do uśpienia chorego do zabiegu operacyjnego". Krajowy konsultant wyrażnie nie dawał wiary rewelacjom gazety, jakoby lek służył do uśmiercania ludzi w celu pobrania od nich narządów. - Ten artykuł wplata się w cały

Kalinowski: Artykuł "Gazety" wpłynie na koalicję

Kalinowski: Artykuł "Gazety" wpłynie na koalicję

Wicemarszałek Sejmu, lider PSL Jarosław Kalinowski uważa, że ujawnienie sprawy opisana "Gazecie", w artykule "Praca za seks w Samoobronie", będzie miała wpływ na funkcjonowanie koalicji rządzącej. Polityk ma nadzieję, że sprawą szybko zajmie się prokuratura i sąd. Aneta K

"Gazeta Finansowa": wydawca "Wprost" chciał od PKP i TS zamówienia na reklamy w zamian za "odpowiednie artykuły". Jest pozew

"Gazeta Finansowa": wydawca "Wprost" chciał od PKP i TS zamówienia na reklamy w zamian za "odpowiednie artykuły". Jest pozew

Totalizatora artykuły - podsumowuje gazeta. Podobnie - według "GF" - miała wyglądać propozycja współpracy, jaką Lisiecki złożył PKP. Prezes PMPG zaoferował przewoźnikowi usługi reklamowe za 1,7 mln zł. W rzeczywistości były one warte kilka razy mniej - pisze "Gazeta Finansowa". Nowak: Jest

J. Kaczyński: Pozwę "Gazetę Wyborczą" za artykuł o niszczeniu akt w ABW

J. Kaczyński: Pozwę "Gazetę Wyborczą" za artykuł o niszczeniu akt w ABW

W środę "Gazeta Wyborcza" w artykule "Czy w ABW niszczą dokumenty CBA?" napisała, że dwa dni po przegranych wyborach premier wydał zarządzenie o niszczeniu dokumentów przez ABW. Dziennikarze napisali, że może to być sposób na pozbycie się dowodów nielegalnych operacji służb

Chirurg odsunięty od pracy po artykule "Gazety"

Chirurg odsunięty od pracy po artykule "Gazety"

;Gazecie" artykułu Pedofilia w szpitalu, w któym opisalismy historię chirurga molestującego swoich pacjentów. - Zapoznałem się z tym artykułem. Wcześniej nie wiedziałem o tym przypadku i moja decyzje jest zgodna z wolą opinii publicznej - powiedział Barinow-Wojewódzki. Sprawa oskarżeń o pedofilię

Ławrow: Artykuł "Gazety Wyborczej" to "kompletna bzdura"

Ławrow: Artykuł "Gazety Wyborczej" to "kompletna bzdura"

Relacja minuta po minucie z wizyty Ławrowa w Warszawie Ławrow skomentował tekst w "Gazecie Wyborczej" po spotkaniu z szefem polskiego MSZ Radosławem Sikorskim. W dzisiejszym wydaniu dziennika ukazał się tekst nadesłany przez Siergieja Ławrowa: Czytaj: Ławrow: Bierzcie przykład z Rosji

TVN odstępuje od oskarżenia wobec autorów artykułu w "Gazecie Polskiej"

TVN odstępuje od oskarżenia wobec autorów artykułu w "Gazecie Polskiej"

komunikatu TVN, Sakiewicz powiedział: "Bardzo mnie cieszy to, że TVN zaczyna dostrzegać wartość, jaką jest wolność słowa i wstyd, jaki się wiąże z tym, że chcieli wsadzić jakichś dziennikarzy do więzienia za to co napisali".W artykule "GP" napisano, że Milan Subotić z TVN doradzał przy

Słowacka gazeta zmuszona do publikacji artykułu premiera

Słowacka gazeta zmuszona do publikacji artykułu premiera

w życie rok temu. Nawet OBWE i UE przestrzegały, że ogranicza ona wolność słowa. Ustawa przewiduje, że każdy, o kim napisała gazeta, ma prawo do odpowiedzi w takiej samej wielkości i w tym samym miejscu w gazecie. Kiedy była uchwalana, Fico obiecywał, że nie będą z tego prawa korzystał ani on, ani

Samoobrona zmieniła szefa po artykule "Gazety"

dyrektor generalny PKP, zasłynął w 2002 r. jako główny bohater afery wekslowej ujawnionej przez "Gazetę". Jako szef kolei wystawił lub poręczył weksle na 850 mln zł. Po ponad dwóch latach śledztwa łódzka prokuratura zarzuciła mu udział w zorganizowanej grupie przestępczej i narażenie kolejowych

Awantura o artykuł w niemieckiej gazecie

Awantura o artykuł w niemieckiej gazecie

pomocników ocalałyby dziesiątki tysięcy, a może nawet miliony z sześciu milionów zamordowanych Żydów" - pisze tygodnik."Właśnie od takich spraw jest IPN"W opinii szefa MSZ Radosława Sikorskiego artykuły, jak ten w "Der Spiegel", to olbrzymie pole do działalności edukacyjnej i

Po artykule "Gazety" ZUS odda składki, które zaokrąglił do zera

Po artykule "Gazety" ZUS odda składki, które zaokrąglił do zera

Minister mówi, że jeszcze w tym roku powinna wejść w życie odpowiednia ustawa. "Gazeta Wyborcza" pisała dzisiaj, że osobom, które pracowały przed 1999 r., ZUS nie odkłada części składek emerytalnych. Tracą nawet pół roku pracy. Rzecznik Praw Obywatelskich zasypywany jest skargami. - To

Naklej artykuł z "Gazety" na list priorytetowy

Nasz artykuł zainspirował 72-letnią panią Marię z Warszawy. - Już dawno przerzuciłam się na e-maile, ale część moich rówieśników wciąż woli tradycyjne listy. Niestety, przychodzą, kiedy chcą. Wymyśliłam eksperyment - powieliłam wasz artykuł i nakleiłam na kilka listów.Efekt zdumiewający. Priorytety

Kurczuk:po artykule "Gazety" prokuratura może się zająć sprawą Rywina

spytała go o to dziennikarka, opierająca się na doniesieniach "Wprost".Podkreślił, że do prokuratury nie wpłynęło wtedy żadne doniesienie o przestępstwie. "W tej sytuacji stanąłem wobec pewnego kłopotu: czy jedno zdanie dziennikarki, oparte w dodatku na krótkiej notatce opublikowanej w

Po artykule "Gazety" sąd nad torem w Krynicy-Zdroju

Po artykule "Gazety" sąd nad torem w Krynicy-Zdroju

"Gazeta", burmistrz Bodziony w czerwcu starał się w Warszawie o zakwalifikowanie toru jako inwestycji istotnej dla przygotowań do igrzysk olimpijskich. Gdyby tak się stało, minister Mirosław Drzewiecki sfinansowałby 95 proc. całej inwestycji. Ale ministerstwo odmówiło. - Uznano, że nie jest to

"Gazeta Polska" o Burym: "resortowy polityk". PSL: Opisali kogo innego. Będzie pozew

"Gazeta Polska" o Burym: "resortowy polityk". PSL: Opisali kogo innego. Będzie pozew

W najnowszej "Gazecie Polskiej" Dorota Kania w artykule "Resortowy polityk PSL" opisuje życiorys Jana Burego. Pretekstem do artykułu było zeszłotygodniowe przeszukanie biura Burego przez funkcjonariuszy CBA. "Jego związki biznesowe od lat są opisywane przez media, jednak

Sprawozdanie Komisji do Spraw Służb Specjalnych w sprawie opisanej w artykule "Miller, Orlen i UOP" opublikowanym w "Gazecie Wyborczej" 2 kwietnia 2004 r.

Komisja dokonała następujących ustaleń: W dniu 7 lutego 2002 r. Urząd Ochrony Państwa, na podstawie zarządzenia wydanego przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie, zatrzymał prezesa PKN Orlen Andrzeja Modrzejewskiego i doprowadził go do siedziby prokuratury w celu wykonania czynności procesowych

Szwajcarzy: "Centralny jest perłą. PKP tego nie wie?"

Szwajcarzy: "Centralny jest perłą. PKP tego nie wie?"

Europy.Słowa uznania gazeta kieruje do Towarzystwa Projektowego, które przygotowało plany odnowienia Centralnego. Jerzy Porębski i Grzegorz Niwiński oparli się pokusie odrestaurowania dworca według własnych pomysłów, a starali się raczej wrócić do początkowych założeń architektów. "Uwolnienie hal i

Niemiecka prasa: "Polska wczorajsza i dzisiejsza to dwa różne światy"

Niemiecka prasa: "Polska wczorajsza i dzisiejsza to dwa różne światy"

ostatnich tygodni, równe jest narodowemu eposowi pod tytułem: Uda nam się do Euro" - pisze korespondent Gerhard Gnauck. Gazeta zastanawia się także na koniec artykułu nad tym, co pozostanie po mistrzostwach. "Przede wszystkim duże stadiony, co do których niektórzy sądzą, że nie będą opłacalne"

Akcja "Moje postulaty". Możesz wysłać premierowi propozycje

Akcja "Moje postulaty". Możesz wysłać premierowi propozycje

Kancelaria premiera rozpoczęła akcje "Moje postulaty". Nawiązuje ona do drugiego artykułu Donalda Tuska dla "Gazety Wyborczej" pod tytułem "Trzecia fala nowoczesności". W ramach akcji, korzystając z formularza umieszczonego na stronie Centrum Informacji Rządu, można

"Der Tagesspiegel": Polskie media szerzą strach przed Rosją

Gazeta przypomina cytowane w ostatnich dniach w Polsce słowa byłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, wypowiedziane w sierpniu 2008 r. w Tbilisi: "Dziś Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze Państwa Bałtyckie, a później może i czas na mój kraj, na Polskę" i stwierdza, że przynajmniej co do Ukrainy

Niemieckie media o Jarosławie Gowinie: Jest bez szans, ale próbuje starcia z Tuskiem

jako strategię do mobilizacji zwolenników PO", ocenia FAZ. Dziennik cytuje Gowina, że w przypadku wygranej będzie się ubiegał o stanowisko szefa rządu. FAZ donosi również o reakcji premiera Tuska i jego słowach, iż spadł mu kamień z serca wobec perspektyw kontrkandydata. Artykuł pochodzi z serwisu

Zamiast budowy nowej drogi - poszerzenie zakopianki

może być i tak, że dopiero za kilka lat. Przez ten czas na zakopiance cały czas będą tworzyć się ogromne korki.Poszerzyć o pas o szerokości 3,5 metraPo publikacji artykułu do redakcji "Gazety" zgłosiła się Federacja Obrony Podhala, która wspiera protest w Białym Dunajcu. - My nie protestujemy

Niemiecki dziennik: Polacy nie potrzebują być pouczani ws. antysemityzmu

temat antysemityzmu. Jej owocem jest m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich, gdzie będą opowiedziane nie tylko wielowiekowa historia obydwu narodów, ale również trudne okresy wspólnej historii. Autor porównuje sytuację w Polsce do innych byłych krajów socjalistycznych. Jego zdaniem wszystkie kraje tego

"Die Welt": Dla Kaczyńskiego świat zewnętrzny oznacza niebezpieczeństwo

gazeta. Artykuł pochodzi z serwisu ''Deutsche Welle''

Niemiecka prasa: Robert Lewandowski symbolem pracowitego Polaka

Autor artykułu podkreśla, że Robert Lewandowski stał się w ciągu dwóch lat jednym z najlepszych i najpopularniejszych napastników w Europie. Warszawski korespondent berlińskiej gazety informuje najpierw o miejscu urodzenia piłkarza, Lesznie, "gdzie latem spotyka się pielgrzymów udających się

Białoruskie władze zezwoliły 13 zakładom na import mleka z UE

Białoruś zamierza do końca roku zwiększyć dostawy artykułów nabiałowych do Rosji o 42 proc, w tym serów - o 70 proc. W ciągu miesiąca obowiązywania rosyjskiego embarga na dostawy artykułów rolno-spożywczych z państw UE eksport białoruskiego nabiału zwiększył się o 1,9 raza, masła - o 1,3 raza, a serów - o

Poczobut zwolniony z obowiązku odbywania kary. Wcześniej skazano go za obrażenie Łukaszenki

do tego, że władze białoruskie musiały przyznać, że Poczobut jest niewinny - podkreśliła. Sprawę przeciwko Poczobutowi wszczęła prokuratura obwodu grodzieńskiego z powodu jego ośmiu artykułów w "Gazecie Wyborczej", jednego na opozycyjnym portalu internetowym Biełorusskij Partizan i jednego

O. Rydzyk gra na Macierewicza? "PiS inwestuje w media, które zagrażają imperium księdza" - przekonuje Nowakowska

. Jest konflikt, bo PiS inwestuje mocno w gazety prawicowe i TV Republika. A to jest tak naprawdę bezpośrednie zagrożenie dla medialnego imperium o. Rydzyka. Ten artykuł to krytyka Jarosława Kaczyńskiego, jako lidera zmęczonego, niezdolnego do wygrania - mówiła dziennikarka w "Poranku Radia TOK FM

Adam Małysz w "Die Welt": Jesteśmy mistrzami świata w improwizacji

;. Małysz próbuje w artykule pozbawić Niemców strachu przed kradzieżami samochodów, wybrykami chuliganów oraz słabszą infrastrukturą sąsiada. Podkreśla zalety Polski i zaprasza Niemców do odwiedzin. Małysz pisze też o swojej znajomości z Lukasem Podolskim, która się "niestety zakończyła, kiedy Lukas

Prokuratura będzie ścigać lichwiarzy

, do prokuratur apelacyjnych zostanie przesłane polecenie podjęcia ich na nowo - mówi "Gazecie" prokurator krajowy Edward Zalewski.Pieniądze albo mieszkanieUdzielają prywatnych pożyczek na kilkaset procent rocznie. Biorą mieszkania i domy pod zastaw niewielkiej pożyczki. Straszą

"Corriere della Sera" o Polsce: terror jakobinów i nowa inkwizycja (aktl.)

demokratycznym wymogiem sprawiedliwości" - dodaje Piero Ostellino na łamach największej włoskiej gazety. Odnosząc się do postawienia generała Jaruzelskiego w stan oskarżenia przez IPN włoski komentator wyraża opinię, że do zarzutów popełnienia zbrodni komunistycznej "należałoby dodać uznanie jego

Kontrowersyjna publikacja w partyjnej gazecie PO

pracują, w tym także my politycy PO, by region się rozwijał - mówi "Gazecie" posłanka. I przywołuje dane z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że stan naszych dróg krajowych w województwie należy do najlepszych, a także doskonałą bazę sportową, rozwijające się Targi Kielce.Zdaniem

Kolejne kłopoty Piotra Kaszubskiego? Brytyjscy klienci zamawiali bezpłatne próbki, z konta pobierano pieniądze

regulamin Co na to Whitetime? Autor artykułu został odesłany do przeczytania regulaminu promocji. Rzeczywiście, można tam przeczytać, że "30 dni po zamówieniu próbki i każdego kolejnego miesiąca firma wyśle nową dostawę Whitetime Dental Expert za opłatą 99,99 funtów plus 19,99 funtów za przesyłkę"

Naczelny lokalnej gazety przeprosił gminę Jarocin

Stało się to po wydaniu postanowienia Sądu Najwyższego, który odmówił rozpatrzenia skargi kasacyjnej "GJ" od wyroku Sądu Apelacyjnego w Łodzi.Na przeprosiny gmina czekała cztery lata. W 2006 r. gazeta opublikowała artykuł o zakupie gruntów, na których odbywają się obecnie jarocińskie

Niemiecka prasa: Tusk wygryzł bezlitośnie wszystkich rywali jak basior w stadzie wilków

gazeta. FAZ wskazuje, że w ostatnich latach Tusk nie "wyprofilował się na wizjonerskiego reformatora", raczej stał się "radykalnym pragmatykiem". Poglądy ekonomiczne Gowina gazeta określa jako skrajnie liberalny thatcheryzm. "Tusk ma po raz pierwszy do czynienia z tym, że jego

Posłanka PiS zapłaciła grzywnę za o. Rydzyka

geotermalne w Toruniu. Sąd nałożył za to na niego 3,5 tys. zł grzywny oraz nakazał mu pokryć koszty postępowania - ok. 1 tys. zł.Roboty społeczne redemptoryście jednak już nie grożą. - Po artykule w "Gazecie Wyborczej" grzywna została uiszczona, ale to nie dłużnik uregulował należność - mówi

"NIE" składa zawiadomienie do prokuratury ws. prawnika Kurskiego. "Chcieli nas zastraszyć"

. (...) Z treści tego postanowienia wynika, że zakaz został skierowany wyłącznie do trzech osób, to jest Jerzego Urbana - redaktora naczelnego NIE, Przemysława Ćwiklińskiego - autora artykułu oraz spółki URMA sp. z o.o. - wydawcy gazety. Nie mógł zatem rodzić jakichkolwiek obowiązków w stosunku do innych

Pisał o giełdzie, by manipulować kursami akcji

. do czerwca 2009 r. Zdaniem KNF Śliwiński w porozumieniu z dwojgiem właścicieli rachunków w biurach maklerskich manipulował kursem akcji. Zysk z tych operacji oszacowano na blisko 400 tys. zł.Kupno/artykuł/sprzedaż"Gazeta" zapoznała się z doniesieniem KNF. Artykuły Śliwińskiego o sytuacji w

SN: internetowe archiwum gazety powinno zawierać także przeprosiny

SN rozpatrywał sprawę wytoczoną wydawcy dziennika "Rzeczpospolita", który po przejęciu "Życia Warszawy" przejął także internetowe archiwum tej gazety. W 2006 r. w "ŻW" ukazał się tekst, w którym dwóch braci pochodzących z północnej Afryki i mieszkających w Polsce

Wybory 2011. Życie poczęte musi poczekać. Teraz czas dla prezesa

"Niedziela" ma jasną linię redakcyjną i do wyborów sposobi się od ponad roku. "Z pewnością już jakoś wybraliśmy, bo ogromne jest zwycięstwo PiS. Bogu dzięki, że Jarosław Kaczyński będzie mógł osobiście prowadzić PiS do dalszych wyborów" - pisał tuż po wyborach prezydenckich ks

"Jak PiS polował na Wałęsę". Jest śledztwo z doniesienia Święczkowskiego

- Dziś wszczęto śledztwo w sprawie ujawnienia informacji niejawnych wytworzonych przez ABW, na których podstawie powstały artykuły gazety - powiedziała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Warszawie Monika Lewandowska. Dodała, że postępowanie jest niejawne.Kto ujawnia tajemnicę państwową ten podlega

"Washington Post" zapomniał o Polakach: Tylko Bułgarzy chronili Żydów przed obozami

sprzeciwiali się Holocaustowi, jest aż 6339 Sprawiedliwych wśród Narodów Świata. W Bułgarii jest ich dwudziestu. Napisz do szefa "WP" To nie pierwszy nierzetelny artykuł amerykańskiej gazety o Holokauście. Terminy "polskie obozy koncentracyjne", a nawet "polskie obozy śmierci"

Koniec absurdu z rolkami paragonów

Po artykule "Gazety" resort finansów zapowiada zmianę przepisów Po artykule "Gazety" Ministerstwo Finansów zapowiada zmianę bzdurnych przepisów. Resort już w przyszłym tygodniu chce wydać przepisy pozwalające setkom tysięcy firm przechowywać informacje o transakcjach w

Znów "polski obóz zagłady". "Die Welt" sam poprawił błąd i przeprosił

lekarskiej, przewieziono - jak pisze "Welt" do niemieckiego obozu zagłady na ziemiach polskich. Tam duża część z nich zginęła.Niemiecka gazeta błyskawicznie się poprawia...Tak informuje nowa, poprawiona wersja artykułu w "Die Welt". W pierwotnej postaci, jeszcze wczoraj, kontrowersyjny

Po naszej publikacji bank wycofał się z prowizji

karty.Po naszej publikacji do redakcji "Gazety" dotarł e-mail autorstwa p. Elżbiety Zytek, prezesa zarządu Banku Spółdzielczego w Zgierzu. "W związku z publikacją artykułu w internetowym wydaniu Gazety Wyborczej uprzejmie informuję, iż bank nasz niezwłocznie dokonał zmian w taryfie opłat i

Wykreślą słynny artykuł 212? Większość polityków za

projektu. Poparcie większości partii Jak ustalił "Dziennik Gazeta Prawna" projekt ma szanse na poparcie większości partii. Zapowiada je już Ruch Palikota, SLD obiecuje poważnie przyjrzeć się propozycji ludowców. PiS, który już w maju nawoływał do wykreślenia z kodeksu karnego artykułu 212, niemal

Po artykule "Gazety" LPR odcina się od ataku na arcybiskupa

odcięły się od Młodzikowskiego i jego kolegów, określając zajście na sesji jako "dowód nieodpowiedzialności". Odezwał się też kujawski poseł LPR Witold Hatka. Zganił i młodego rajcę i "Gazetę". - Nagłośnienie przez prasę szkodliwej wypowiedzi radnego uważam za prowokację - oświadczył.

Kaczyński: Idziemy po zwycięstwo. Staje się coraz bardziej realne

Kaczyński. Przekonuje, że taką postawę należy traktować jako zdradę. Apeluje do tych, "dla których ważna jest przyszłość Polski", aby zdecydowali się na przeanalizowanie faktów i wyciągnęli z nich wnioski. Czytaj artykuł Jarosława Kaczyńskiego w dzisiejszej "Gazecie Polskiej Codziennie"

Premier: będę b. ostrożny, jeśli chodzi o zwiększanie uprawnień policji

"Gazeta" napisała w piątek, że rząd chce dać policji i innym służbom dostęp, bez zgody sądu, do informacji o naszych rachunkach bankowych i maklerskich oraz inne nowe uprawnienia. Według dziennika, projekt przechodzi przez Sejm szybko i po cichu, a MSWiA przyznaje, że do przepisów

Kik: List Tuska powinien ukazać się w "Gazecie Polskiej", nie w "Wyborczej"

szpanowania, ale to tylko w tej zewnętrznej formule. Natomiast list jest bardzo dobrze napisany - mówił dodając, że właśnie dlatego powinien znaleźć się w "Gazecie Polskiej".- W "GW" ten artykuł będzie pełnił formę przekonywania przekonanych i na tym właśnie polega cały dowcip, że w Polsce

MSWiA: nie będzie zmian w zakresie stosowania podsłuchów

"Gazeta" napisała w piątek, że rząd chce dać policji i innym służbom dostęp, bez zgody sądu, do informacji o naszych rachunkach bankowych i maklerskich oraz inne nowe uprawnienia. Według dziennika, projekt przechodzi przez Sejm szybko i po cichu, a MSWiA przyznaje, że do przepisów

Co dalej z internetowym trollem z urzędu?

nie chciał wczoraj rozmawiać na temat Milewicza z "Gazetą". - To, co mam do powiedzenia, powiem w poniedziałek - uciął.

"Trotyl w postaci zbliżonej do żelatyny". Kompromitujące zeznania "ekspertów" Macierewicza [NAJCIEKAWSZE CYTATY]

odzieży Świadek 2. Wiem tyle, ile można przeczytać w gazetach Znam się na konstrukcjach mostowych Widziałem wybuch w szopie Trotyl w postaci zbliżonej do żelatyny Nigdy nie byłem na miejscu katastrofy Świadek 3. Nie mam dostępu do wszystkich obliczeń

"Przedszkole" vs. "merytoryczna dyskusja''. Zagraniczni dziennikarze o tekstach J. Kaczyńskiego

później... Nie chcę przypominać złych słów - dodała.Prezes PiS napisał dwa teksty - do różnych odbiorcówKorespondent litewskiego dziennika Lietuvos Rytas Eldoradas Butrimas miał mieszane uczucia oceniając polemikę obu polityków. - Pozytywne jest to, że na takie artykuły zdecydował się premier Polski

Prof. Łukasz Turski: uznajmy błędy raportu IPCC i zrewidujmy go

Odpowiedź na artykuł prof. Zbigniewa W. Kundzewicza zatytułowany "Globalna bzdura o globalnym spisku" ("Gazeta Wyborcza", 8 lutego) Profesora Zbigniewa Kundzewicza znałem do tej pory jako autora ciekawej książki "Gdyby mała wody miarka". Dlatego zaskoczeniem jest

Białoruś chce zamknąć usta dziennikarzowi "Gazety"

, zakończony brutalną pacyfikacją i aresztowaniem kilkuset osób. Korespondent "Gazety" początkowo został skazany na grzywnę o równowartości 400 euro za rzekomy udział w zamieszkach, ale podczas apelacji karę zamieniono mu na 14 dni aresztu.Choć Poczobut przedstawił w sądzie artykuły świadczące, że 19

Infor Biznes wygrywa proces o nielegalne wykorzystanie tekstów w sieci

"Gazeta Prawna" rozpoczęła krucjatę przeciwko serwisom nielegalnie kopiującym jej artykuły na początku tego roku, jeszcze przed fuzją z "Dziennikiem" Axel Springera. W tym celu wykorzystała specjalne oprogramowanie spółki Plagiat.pl, które przeszukuje sieć pod kątem treści

Kalendarium procesu Andrzeja Poczobuta

opublikowaliśmy w "Gazecie".17 maja - Andrzej Poczobut składa wniosek, by wezwać na świadka prezydenta Aleksandra Łukaszenkę, którego miał rzekomo znieważyć i zniesławić w swoich artykułach. Adwokaci dziennikarza chcą zaś zamknięcia sprawy z braku znamion przestępstwa.3 czerwca - Sędzia Witalij Lesko

Ambasada RP protestuje przeciw określeniu "polskie obozy"

Krzysztof Penderecki, podpisało list do amerykańskich środków masowego przekazu, w którym zaprotestowali przeciwko stosowaniu sformułowania +polski obóz koncentracyjny+".Pismo protestacyjne ambasadora Schnepfa zostało opublikowane w piątek przez wiele hiszpańskich gazet, w tym sam dziennik "El

Mucha punktuje Kaczyńskiego: "My mamy się czym chwalić, Pan nie"

marzyć i kiedy trzeba bywa nieugięta". Drugi z tekstów - w "Gazecie Wyborczej" - miał być analizą obecnej sytuacji w Polsce i koncepcją Jarosława Kaczyńskiego na rządzenie."Garść danych, które akurat wpadły w ręce"Na artykuły Kaczyńskiego odpowiada dzisiaj w "Gazecie

INFOR Biznes wygrał proces w sprawie nielegalnego kopiowania tekstów

Według spółki na stronie portalu zamieszczano artykuły z "Gazety Prawnej" bez zgody INFOR Biznes. Oprócz odszkodowania w kwocie 14 tys. 850 zł i natychmiastowego usunięcia tekstów z portalu Spedycje.pl jego właściciel - spółka ARSPED - musi na swój koszt trzykrotnie zamieścić w "DGP

"Nie mam sobie nic do zarzucenia" - Marcin Dubieniecki odpowiada na zarzuty

ważnych, które są w państwie, poprzez zaśmiecanie pierwszych stron gazet informacjami, które nie mają żadnego znaczenia - mówił w rozmowie z TOK FM.Zdaniem prawnika nie ma żadnych podstaw do zarzucenia mu nieetycznego zachowania. - Przede wszystkim nie brałem pieniędzy za jakąkolwiek obietnicę

Dziewczynka mniej się opłaca? Aborcje z powodu płci w Wielkiej Brytanii

mówiła na filmie: "Nie zadaję pytań. Chcesz aborcji, będzie aborcja". Dr Raj Mohan z Birmingham rzucił uwagę, że "to dziewczęce dzieciobójstwo", ale też przychylił się do prośby podstawionej pacjentki. Wielka Brytania ma najbardziej liberalne prawo aborcyjne w Europie, ale nawet tam

Producentom żywości opłaca się oszukiwać. Rozwadniają produkty

-chmielowego oraz alkoholu.Majonez prawie bez żółtka jaja kurzego, "wieprzowina domowa do smarowania" z resztkami indyka - to niektóre przykłady produktów, które nie spełniały norm, a które przytacza "Dziennik Gazeta Prawna". - Wygrywa oferta absurdalnie tania, powiedzmy 3,10 zł/kg. Jakość

Prokuratura bada, czy Kaczyński przekazał Lepperowi DNA dziecka

- Prokuratura wdrożyła postępowanie sprawdzające w kierunku podejrzenia popełnienia przestępstwa przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy publicznych oraz ujawnienia osobie nieuprawnionej informacji stanowiącej tajemnicę postępowania. Ma to związek z artykułem "DNA dla Leppera"

Pani Marianna ma 90 lat i nadal chce pracować

sklepie ze względu na niewysokie obroty nie ma kasy fiskalnej.- To fakt, zyski nie są duże, ale mama ciągle kombinuje, jak je zwiększyć - zdradza pani Alicja. Ostatnio powiedziała córce, by ta "weszła do internetu" i poszukała nowych artykułów, które można wprowadzić do oferty sklepu

Koniec afery słoiczkowej. Gerber zmieni recepturę

Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. - To nie jest czyste mięso, są tam ścięgna, włókna, błony. A dziecko ma zwolniony proces trawienia, nie ma wszystkich enzymów.W "Gazecie" napisaliśmy o tym w czwartek. Gdy ujawniliśmy sprawę, internauci rzucili się na Nestlé (do którego należy marka Gerber

"Guardian": Polacy odkrywają utracone żydowskie dziedzictwo

zachować - kończy."Guardian, wróciliście do domu. Ten artykuł powinni przeczytać wszyscy internetowi komentatorzy na tej stronie, którzy tak długo rozsiewali wokół stereotyp Polaków - antysemitów" - komentuje internautka "marma77". To jeden z wielu podobnych głosów w żywej dyskusji

Kto ustawiał ceny prądu? Sprawą zajmie się KNF

- Wszyscy wiedzą, że jesienią coś było nie tak. Domyślam się, kto to robił, ale dowodów nie ma - powiedział "Gazecie" menedżer z dużej firmy energetycznej. Dołączył do ośmiu traderów giełdy energii, których relacje ujawniliśmy w piątek. Opowiadali, jak któraś z dużych grupy energetycznych

Policja: Areszt dla bandyty niepotrzebny [UWAGA: DRASTYCZNE ZDJĘCIA]

komendanta policji.Ale policjanci podjęli decyzję bez konsultacji z karnistami. Wysłali tylko do prokuratury lakoniczny faks mówiący o zatrzymaniu, choć doskonale wiedzieli, że w dzień świąteczny nikt go nie przeczyta. Prokuratorzy w święta pełnią dyżury telefoniczne.Po artykule "Gazety" szefowie

Marcin Kącki ("GW"): Wątek DNA jednym z wielu

Wszyscy teraz zajmują się jedynie wątkiem DNA, tymczasem "Gazeta Wyborcza" pisała o molestowaniu w Samoobronie. Dla nas najważniejszy jest wątek, w jakim zakresie kobiety były przymuszane do współżycia seksualnego w zamian za pracę w Samoobronie. Do prokuratury zgłaszają się kolejni

Kolejna przegrana Jacka Kurskiego z "Wyborczą"

sfałszowania listy osób rekomendowanych przez PiS do koncernu energetycznego Świadkowie, którzy zeznawali na jego korzyść to szef stoczniowej "Solidarności" Roman Gałęzewski oraz europoseł PiS Tadeusz Cymański. W tej sprawie prawnik "Gazety" zapowiedział odwołanie. Komentuje Tomasz

Porno znika ze straganów!

O tym, że na rynku Łazarskim bez trudu można kupić pornograficzne kasety i czasopisma, pisaliśmy w sobotnim wydaniu "Gazety" w artykule "Porno razi na Łazarzu".Okładki ze scenami seksu leżały odsłonięte na straganach. Mógł je zobaczyć każdy wędrujący między stoiskami. Sprawa

Palikot już nie chce odwołania Kapicy. Błąd "Polski"?

Po ukazaniu się wczoraj artykułu Palikot uznał, że zarzut gazety jest wystarczającym powodem, żeby Kapica podał się do dymisji. Teraz, gdy wiceminister zapowiedział złożenie w prokuraturze doniesienia ws. artykułu, Palikot postanowił "wstrzymać" swój apel.Zdaniem Grzegorza Schetyny

"Il Giornale" o sprawie arcybiskupa Stanisława Wielgusa

Watykanista włoskiej gazety Andrea Tornielli zwraca uwagę na to, że polski tygodnik nie przedstawił żadnych dowodów rzekomej współpracy arcybiskupa Wielgusa z SB. Tornielli, który pierwszy na łamach włoskiej prasy poinformował 1 listopada o tym, że Benedykt XVI postanowił mianować następcą

Clinton i McCain namaszczeni przez "New York Timesa"

"New York Times" poparł w piątek w swoich artykułach redakcyjnych senator Hillary Clinton i senatora Johna McCaina jako najlepszych - zdaniem gazety - kandydatów swoich partii do nominacji prezydenckiej. W przypadku Demokratów wpływowy dziennik uznał, że Clinton jest lepiej przygotowana

Condoleezza Rice o Polsce i Rosji w "Gazecie"

"Atak na Gruzję sprawił, że znaleźliśmy się w punkcie krytycznym, choć niekoniecznie końcowym. Rosyjscy przywódcy dokonują złych wyborów" - pisze Condoleezza Rice w artykule dla "Gazety".Sześć tygodni po wojnie w Gruzji amerykańska sekretarz stanu podkreśla: "Nie możemy

Dębski: Słowa Putina o pakcie Ribbentrop-Mołotow są ponadstandardowe

polityk tej rangi mówił o pakcie Ribbentrop-Mołotow jako akcie niemoralnym. - To ponadstandardowe stwierdzenie z ust premiera Rosji - powiedział.Władimir Putin w artykule napisanym specjalnie dla "Gazety Wyborczej" potępił pakt Ribbentrop-Mołotow. Premier Rosji przypomniał, że Zjazd Deputowanych

PAN wstrząśnięta antysemickim wywiadem w "Focus Historia Ekstra"

przez polskich chłopów to właśnie projekcja zmierzająca do ukrycia największej żydowskiej tajemnicy. Otóż skala niemieckiej zbrodni była możliwa nie dzięki temu, co się działo na obrzeżach Zagłady , lecz tylko dzięki aktywnemu udziałowi Żydów w procesie mordowania swojego narodu", "Żydów

"Le Figaro": Polska prowokuje Europę swoją energią i optymizmem

sprawy, jak pełne zrównanie praw kobiet i mężczyzn czy prawne uznanie związków homoseksualnych, są nadal kwestią przyszłości."Le Figaro" cytuje na koniec artykułu opinię doradcy prezydenta RP od spraw międzynarodowych, prof. Romana Kuźniara, że Polska "odzyskała pewność siebie do tego

"To czubek góry lodowej" - niemiecka prasa o nepotyzmie w polskiej koalicji

rządzi oligarchia, ale nie przejdzie prawdopodobnie jego wotum nieufności wobec rządu. Wicepremier Pawlak chce przeczekać niewygodną sytuację, a Tusk ma żywotny interes w tym, by koalicja się nie rozpadła" - pisze Neues Deutschland. Artykuł pochodzi z serwisu ''Deutsche Welle''

Dubieniecki grozi "Gazecie Wyborczej" pozwem, Rada Adwokacka - jemu dyscyplinarką

faktycznie należy do skazanego za kierowanie grupą przestępczą Tomasza M., ps. Matucha. Dziennikarze dotarli do osób, dzięki którym udało się poznać niezbyt chlubną przyszłość człowieka, któremu pomaga adwokat."Gazeta" napisała, że "Matucha" zna wielu wpływowych ludzi. Miał niektórym

Saudyjski kleryk żąda kary śmierci dla dwóch dziennikarzy

opublikowanej w sobotę fatwie. Dostało się też wydawcom gazety. - Odpowiedzialni za publikację powinni zostać surowo ukarani za grzech, w którym wzięli udział. Zaciekłość szejka przestraszyła pisarzy, którzy poprosili władze o interwencję. - Moje artykuły już wcześniej powodowały sprzeciw kleryków, ale nigdy

Macierewicz zawiadamia prokuratora generalnego po publikacji "GW". " To atak na niezależnych ekspertów"

forsować w sposób wybiórczy i stronniczy pewną polityczną tezę, atakując zespół parlamentarny i niezależnych ekspertów - mówił Macierewicz podczas konferencji. Prof. Wiesław Binienda wyraził oburzenie publikacją "Gazety Wyborczej"; zarzucił jej kłamstwo i stwierdził, że podałby redakcję do sądu

"Gazeta Wyborcza" prawomocnie wygrała ze SKOK-ami

Chodzi o artykuły Macieja Samcika w "Gazecie Wyborczej", w których pisał m.in., że SKOK-i odeszły od przedwojennej idei kas zapomogowo-pożyczkowych; ich działalność jest porównywalna z bankową, ale nie podlegają one ani przepisom prawa bankowego, ani nadzorowi bankowemu.Autor pisał o

Wrocław: będzie śledztwo ws. inscenizacji egzekucji

Wrocławska prokuratura garnizonowa wszczęła postępowanie wyjaśniające w sprawie dzisiejszego artykułu z "Faktu". Gazeta opublikowała zdjęcia żołnierzy inscenizujących egzekucję. Z artykułu wynika, że są to wychowankowie Wyższej Szkoły Oficerskiej we Wrocławiu. Wiceszef prokuratury

Rosyjska prasa: Kaczyński ogłosił krucjatę przeciwko Rosji

". "Jest to zaledwie polityczny krok - mówili wówczas obserwatorzy. I okazali się bliscy prawdy" - pisze gazeta w artykule zatytułowanym "Kaczyńskiemu znów przeszkadza Moskwa".Artykuł prezesa PiS odnotowuje też "Wriemia Nowostiej". Także ten dziennik przywołuje majową

Apel do władz Białorusi o uwolnienie Andrzeja Poczobuta

KGB i prokuratura w Grodnie nie ujawniły, dlaczego uznały, że dziennikarz złamał prawo. Zarzuty są ogólnikowe. Dopatrzyły się za to przestępstwa nawet w artykule, w którym Poczobut ani słowem nie wspominał o prezydencie Łukaszence. Tak wygląda dziś demokracja i wolność słowa na Białorusi.Nasz

Duchy komisji do spraw Orlenu ścigają dziennikarzy

doniesienie złożone z powodu tego artykułu. Równolegle osobne zawiadomienie o przestępstwie złożyła (także w sierpniu 2005) sama komisja Orlenu. Tym razem autorowi i redaktorowi "Gazety" zarzucono, że działając "wspólnie i w porozumieniu" naruszyli godność funkcjonariuszy publicznych

"Die Welt" sprostował w internecie "polski obóz"

artykułem Miriam Hollstein pt. "Podróż Asafa dookoła świata".W liście do polskiej ambasady redaktor naczelny "Die Welt" przeprosił i obiecał, że podobne sprostowanie ukaże się w jutrzejszym wydaniu gazety. Nie wyjaśnił w jaki sposób sformułowanie znalazło się w artykule, bo - jak napisał

"Die Welt" pisze o polskiej "histerii" historycznej

regularnie prowadzą do ostrych reakcji" - dodaje dziennik. Zaznacza jednak, że w tej dyskusji pojawiły się również stonowane wypowiedzi, w tym ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego oraz byłego szefa dyplomacji Adama Rotfelda. Artykuł z ''Der Spiegel'' - czytaj Już w piątek "Frankfurter

''Gazeta Polska'' przeprasza za zdjęcie Suboticia

Przy artykule "Gazety Polskiej" dotyczącym współpracy sekretarza programowego TVN Milana Suboticia z WSI zostało zamieszczone zdjęcie Bogu ducha winnego Milana Suboticia, profesora filozofii z Belgradu. Jak doszło do takiej pomyłki? Piotr Lisiewicz, współautor artykułu, tłumaczył

"Polska": Podwyżki cen żywności przed świętami

Wiosną będziemy musieli zapłacić więcej za większość artykułów żywnościowych - informuje dziennik "Polska". Zdaniem gazety, najbardziej podrożeje wieprzowina. Ceny mięsa i wędlin w połowie roku będą o około 8 procent wyższe niż przed rokiem. W najbliższych tygodniach o 20 - 30 procent

Rosyjska gazeta: Warszawa przeprosiła i zażądała przeprosin

Aleksiejewowi notę dyplomatyczną, zawierającą "wyrazy głębokiego ubolewania w związku z godnymi potępienia ekscesami" o charakterze chuligańskim, do których doszło 11 listopada wokół ambasady FR w Warszawie. Jednocześnie przekazano "wyrazy głębokiego zaniepokojenia" z powodu obrzucenia

Materazzi wygrał proces z brytyjską gazetą

Sąd zadecydował, że brytyjski dziennik Daily Star będzie musiał przeprosić Marco Materazziego, za posądzenie go o rasizm. Cykl artykułów o rasistowskim zachowaniu Materazziego pojawił się na łamach gazety po ostatnim finale piłkarskich mistrzostw świata. Marco Materazzi, który zdobył z drużyną

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

iActu

iActu pozwala użytkownikowi dotrzeć do najświeższych informacji z całego świata w kilka sekund. Począwszy od amerykańskiego New York Times, poprzez polską Gazetę Wyborczą, aż po japońskie Japan Times, iActu oferuje dostęp do ponad 500 gazet umieszczających swoje artykuły w sieci. Co więcej

NYTimes iPhone Application

Aplikacja stworzona dla telefonu iPhone, która pozwala na bieżąco czytać artykuły z popularnej amerykańskiej gazety New York Times. Zaletą programu jest możliwość przeglądania artykułów w trybie offline.

Producent zadbał o intuicyjną obsługę, tryb offline (bez dostępu do internetu

WSJ.com Mobile Reader

The Wall Street Journal to tytuł znany ekonomistom i bankierom na całym świecie. Dzięki tej aplikacji przeznaczonej na telefony BlackBerry możesz czytać artykuły z tej gazety o gospodarce w dowolnym miejscu na świecie. Tryb offline pozwala na czytanie kolumn w samolocie lub metrze.

Wyborcza na iPhone

Wyborcza na iPhone to darmowy i szybki program przeznaczony dla telefonu iPhone. Wyborcza na iPhone umożliwi Ci czytanie tekstów z Gazety Wyborczej i serwisu Wyborcza.pl. Dzięki aplikacji Wyborcza na iPhone przeczytasz najnowsze artykuły wyselekcjonowane przez jedną z

Global Conflicts: Palestine

rozdziałów, każda z nich dotyczy innego artykułu. To gracz decyduje do jakiej gazety go napisać: Izraelskiej, Palestyńskiej czy Europejskie. Ten wybór wraz z rozmowami z lokalnymi obywatelami warunkuje to jakie status posiada bohater u każdej walczących stron, co z kolei decyduje o tym jakie źródła oraz

RMS Titanic

RMS Titanic – brytyjski transatlantyk typu Olympic, należący do towarzystwa okrętowego White Star Line.W nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, podczas swojego dziewiczego rejsu na trasie Southampton-Cherbourg-Queenstown-Nowy Jork, zderzył się z górą lodową i zatonął. Jego katastrofa spowodowała

Olsztyn

okresie Olsztyn stał się jednym z ośrodków polskiego ruchu narodowego na Warmii. W kwietniu 1886 ukazał się pierwszy numer „Gazety Olsztyńskiej”, polskiego pisma wydawanego bez przerwy do 1939 roku przez rodziny Liszewskich i Pieniężnych. W 1891 powstało Polsko-Katolickie Towarzystwo Ludowe

STS Pogoria

jednego z największych ówczesnych prominentów, szefa Radiokomitetu – Macieja Szczepańskiego. Gazety pisały wówczas o rzekomo znajdującej się na pokładzie stajni dla koni wyścigowych, o haremie złożonym z dziewcząt o różnych kolorach skóry i o oryginałach obrazów Malczewskiego wiszących w luksusowych

William Butler Yeats

) to obszerny esej, w którym poeta wyłożył swoją koncepcję historiozoficzną. O szczegółach czytaj tutaj. Yeats po polskuW.B.Yeats po raz pierwszy w Polsce zaistniał w roku 1898, kiedy w krakowskim Życiu nieznany z nazwiska londyński korespondent gazety nakreślił sylwetkę wschodzącej osobowości angielskiej

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

powitał monarcha. Pisma o każdej orientacji politycznej pisały artykuły patriotyczne wzywające obywateli do zachowania spokoju, jedności narodowej i walki z wrogiem Słowian. Podobnie zachowały się partie polityczne i stowarzyszenia.Na V posiedzeniu Dumy Państwowej przeważały tendencje zwolenników wojny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.